Gå til innhold

Elbil-kollaps for VW i Kina: Solgte like mange biler i 2021 som Tesla gjorde i desember


Anbefalte innlegg

AL123 skrev (14 timer siden):

Nei, det er jo en 2022 model, men 2021 modellen er solgt i Europa. Det var bare ingen som ville ha den. Eller, det var vel ca 35stk i Norge som ville ha den. Vil neppe selge som hakka møkk som 2022 model heller. Når en bilmodell er 7 år gammel, forventer folk noe nytt, ikke en facelift.

Nei, det er få som pleier å ville ha de aller siste utgavene av en utgående modell (der en del nok også var overliggere) når det er annonsert en ny en med en masse forbedringer. Ikke noe uvanlig med det. 

2022-modellen blir det heller ikke noe stort salg av, den leveres kun som Plaid og blir derfor svært dyr. For spesielt interesserte. LR i 2023 blir en del mer spennende, men det vil helt klart komme an på hvordan de priser den. X-salget falt som en stein da den mestselgende, rimelige X75D-modellen ble tatt bort. LR er for dyr for folk flest. Om Tesla ønsker å selge flere av denne må de prise den deretter. I hvert fall under 900k.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jens Kr. Kirkebø skrev (4 minutter siden):

Nei, det er få som pleier å ville ha de aller siste utgavene av en utgående modell (der en del nok også var overliggere) når det er annonsert en ny en med en masse forbedringer. Ikke noe uvanlig med det. 

2022-modellen blir det heller ikke noe stort salg av, den leveres kun som Plaid og blir derfor svært dyr. For spesielt interesserte. LR i 2023 blir en del mer spennende, men det vil helt klart komme an på hvordan de priser den. X-salget falt som en stein da den mestselgende, rimelige X75D-modellen ble tatt bort. LR er for dyr for folk flest. Om Tesla ønsker å selge flere av denne må de prise den deretter. I hvert fall under 900k.

Etter å ha sett hvor mye "lapping" de har foretatt for å oppdatere Model S, så tror jeg nok at selv vanlig Model S blir veldig dyr. Veldig mye tungvint i produksjonsprosessen, noe som leder meg til å tro at Tesla ikke har særlig store salgsambisjoner for Model S og X fremover.

Lenke til kommentar
36 minutes ago, AL123 said:

Etter å ha sett hvor mye "lapping" de har foretatt for å oppdatere Model S, så tror jeg nok at selv vanlig Model S blir veldig dyr. Veldig mye tungvint i produksjonsprosessen, noe som leder meg til å tro at Tesla ikke har særlig store salgsambisjoner for Model S og X fremover.

De har vel også uttalt at de kun selger de for "nostalgic reasons"

Dyre flaggskip modeller med ekstrem ytelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (59 minutter siden):

De har vel også uttalt at de kun selger de for "nostalgic reasons"

Dyre flaggskip modeller med ekstrem ytelse

Ok, stemmer med inntrykket jeg fikk da jeg så karosserimodifiseringene. Stikk i stride med de her inne som mente det var en helt nyutviklet bil.

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden):

Karosserimodifiseringene er vel stort sett for å få på plass CCS-inntak. 

Under skallet er det meste nytt, med unntak av batteriet. 

Modifiseringene av karosseriet er forholdsvis store, og er først og fremst for å takle effekten i Plaidmodellen. Model S hadde relativs dårlig karosseristivhet, selv for en 2013 model. Desverre er det ikke så lett å forbedre en eksisterende karosseri, så det blir mye klatting og kompromisser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...