Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Godt skrevet. Det burde vært mer åpenhet om begrunnelse for nedstegning


Gjest 83be4...24f

Anbefalte innlegg

Gjest 83be4...24f

Næringslivet kan ikke fungere med slik håndtering. 
Her var det mange spørsmål jeg skulle likt og fått svar på.

Det er greit at ting er kontrollerbart og at man kan ettergå regjeringens beslutninger juridisk. Det er bare sunt for at ting gjøres på en ordentlig og god rettslig måte der f.eks ytringsfrihet og menneskerettigheter blir i varetatt på best mulig måte.

Håper flere begynner å stille litt kritiske spørsmål det trengs. Slik det er nå blir alle kritiske røster fort kneblet og ja diktatur ligner veldig på det. 

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 83be4...24f
Gjest 83be4...24f skrev (Akkurat nå):

Næringslivet kan ikke fungere med slik håndtering. 
Her var det mange spørsmål jeg skulle likt og fått svar på.

Det er greit at ting er kontrollerbart og at man kan ettergå regjeringens beslutninger juridisk. Det er bare sunt for at ting gjøres på en ordentlig og god rettslig måte der f.eks ytringsfrihet og menneskerettigheter blir i varetatt på best mulig måte.

Håper flere begynner å stille litt kritiske spørsmål det trengs. Slik det er nå blir alle kritiske røster fort kneblet og ja diktatur ligner veldig på det. 

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Glemte lenkenhttps://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/jagbwb/det-er-paa-tide-at-myndighetene-viser-oss-kortene

 

 

 

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Guest 83be4...24f said:

Næringslivet kan ikke fungere med slik håndtering. 
Her var det mange spørsmål jeg skulle likt og fått svar på.

Det er greit at ting er kontrollerbart og at man kan ettergå regjeringens beslutninger juridisk. Det er bare sunt for at ting gjøres på en ordentlig og god rettslig måte der f.eks ytringsfrihet og menneskerettigheter blir i varetatt på best mulig måte.

Håper flere begynner å stille litt kritiske spørsmål det trengs. Slik det er nå blir alle kritiske røster fort kneblet og ja diktatur ligner veldig på det. 

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Du kan jo feie for egen dør først, og begrunne dine påstander;

"Næringslivet kan ikke fungere med slik håndtering."

Meg bekjent så funger det meste av næringslivet relativt knirkefritt.

"Slik det er nå blir alle kritiske røster fort kneblet og ja diktatur ligner veldig på det."

Hvilke kritiske røster blir kneblet? og kneblet av hvem? Det er jo stadigvekk meninger i mediabildet som går i mot valgene som er tatt.

Diktatur? Vet du i det hele tatt hva det er? Er det Jonas du mener er en diktator?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 83be4...24f
WiiBoy skrev (1 time siden):

Du kan jo feie for egen dør først, og begrunne dine påstander;

"Næringslivet kan ikke fungere med slik håndtering."

Meg bekjent så funger det meste av næringslivet relativt knirkefritt.

"Slik det er nå blir alle kritiske røster fort kneblet og ja diktatur ligner veldig på det."

Hvilke kritiske røster blir kneblet? og kneblet av hvem? Det er jo stadigvekk meninger i mediabildet som går i mot valgene som er tatt.

Diktatur? Vet du i det hele tatt hva det er? Er det Jonas du mener er en diktator?

Har ikke reiselivet, flyselskapene, flyplassene, utestedene, taxi’er, treningsstudioer m.m lidd nok. Kommunalt ansatts og staten sitter jo trygt på rævene sine uansett de må ikke doble arbeids tiden sin som mange av oss andre for å klare en normal arbeidsinntekt. Ikke alle har fast lønn men får etter hva de klarer å få inn av penger. Det har gått bra hittil men hvor lenge vil det gå er et annet spørsmål. Det er jo umulig å starte noe eget i et samfunnet som stenges og åpnes som et gjøkur omtrent når du er avhengig av et åpent samfunn. 
 

bra at høyt utdannede kommer frem med litt kritiske røster. Denne pandemien har fått frem det verste i nordmenn spør du meg. Det hetses over en lav sko de som er litt kritiske. Da er man med en gang stemplet i samme gruppe som Charter Svein og Kari. Uvaksinerte skal tas. Regjeringa innfører store inngripende i folks liv som ikke sikkert er i tråd med menneskerettigheter .. de som styrer virker på meg som hodeløse høns dom flakser omkring og prøver å få kontroll.

 

Etter alt snusket med pendler boliger og juks med reise regninger burde alt regjeringen foretar seg være godt begrunnet og dokumentert og etter kontrollbart. 
 

dette er min mening og den har jeg all rett til å ha hvis vi ikke er diktatur men et demokratisk land med ytringsfrihet og der menneskerettigheter tas på alvor.

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Lenke til kommentar

Slik har det blitt, når Kina-strategien som ble oppfunnet i 2020 plutselig ble normen for hvordan hele verden skal håndtere pandemier. Samtidig har politikerne vært totalt handlingslammede når det gjelder styrking av helsevesenet. De er bare opptatt av å finne på mer eller mindre effektfulle tiltak for at befolkningen skal bremse smitten i uoverskuelig fremtid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 83be4...24f
Fibonacci skrev (3 timer siden):

Slik har det blitt, når Kina-strategien som ble oppfunnet i 2020 plutselig ble normen for hvordan hele verden skal håndtere pandemier. Samtidig har politikerne vært totalt handlingslammede når det gjelder styrking av helsevesenet. De er bare opptatt av å finne på mer eller mindre effektfulle tiltak for at befolkningen skal bremse smitten i uoverskuelig fremtid.

Så debatten på tirsdag idag... ja en blir ikke mye klok av det regjering og FHi og Helse dir gjør..aldri noe konkrete planer ingen klare svar. 

Syns Kalager stilte mange bra spørsmål der. 

Det er veldig bra og se at flere og flere nå begynner å stille kritiske spørsmål. I vår var det ingen som gjorde det. Så ja det er kjempebra. 

Anonymous poster hash: 83be4...24f

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Spørsmål i den forbindelse.

Hvorfor ble ikke Groruddalen, Gamle Oslo, Tøyen og Grønlands innbyggere vaksinert først?

"Vi" satt og så på at veldig mange gamle og syke i disse bydelene lå på sykehus og døde. 

Det var god tid til å observere og konkludere med at disse ville bli/være en stor faktor både i antall døde, smittede og smittespredere.

Feighet?  Sannsynligvis sant.  Det som gjøres må visst være "rettferdig" og politisk korrekt. Menneskeliv? Hva er det?

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dart said:

Spørsmål i den forbindelse.

Hvorfor ble ikke Groruddalen, Gamle Oslo, Tøyen og Grønlands innbyggere vaksinert først?

"Vi" satt og så på at veldig mange gamle og syke i disse bydelene lå på sykehus og døde. 

Det var god tid til å observere og konkludere med at disse ville bli/være en stor faktor både i antall døde, smittede og smittespredere.

Feighet?  Sannsynligvis sant.  Det som gjøres må visst være "rettferdig" og politisk korrekt. Menneskeliv? Hva er det?

 

De turte ikke. Dessutten burde det uansett være frivillig.

Jeg er overbevist om at helle smittevernspolitikken til Sverige er basert på å ikke støte den store innvandrerbefolkningen :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
l0mf0mgl0mbl0og skrev (2 timer siden):

De turte ikke. Dessuten burde det uansett være frivillig.

Jeg er overbevist om at helle smittevernspolitikken til Sverige er basert på å ikke støte den store innvandrerbefolkningen :D

Selvsagt skal alt være frivillig, men ingen burde være fritatt for å motta informasjon og de burde ikke kunne nekte å la seg teste, verken mot viruset eller om de har forstått alt riktig og vært vurdert om de er tilregnelige. Om noen nekter, så burde de forklare hvorfor og godta isolasjon om de ikke vil følge regler som kan redde andre fra å bli syke og dø. De burde godta å bli samlet i en leir isolert fra andre. 

Svenskene har en alt for stor innvandrerbefolkning som alle de innfødte vet ikke er oppvokst med svensk altruistisk og apologetisk politisk korrekt holdning og gammel DDR-kultur. Sjefen visste at tiltak på grunn av disse ville ende i opprør og kaos. 2 mill innvandrere der de fleste er unge menn uten utdannelse, det er ikke en "masse" man "leker med" eller innfører tiltak overfor slik som en underdanig og altruistisk svenske ville vært.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Dart skrev (20 timer siden):

det er ikke en "masse" man "leker med" eller innfører tiltak overfor slik som en underdanig og altruistisk svenske ville vært.

Tyskland har en ganske stor gruppe med tyrkiske innvandrere, og trolig andre nasjonaliteter også. Dette har ikke hindret dem i å innføre strenge tiltak. Tyrkerne har kanskje en mer europeisk innstilling enn dem som kommer fra araberlandene. Men det er tale om en veldig stor gruppe tyrkere, mellom 4 og 7 millioner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (2 minutter siden):

Dette har ikke hindret dem i å innføre strenge tiltak.

Vil du/det si at tyrkerne ikke har protestert og fulgt alle pålegg overalt?
Hvis det har skjedd må svenskene straks kontakte tyskerne for å sjekke hvordan de kan gjøre det med 1,5 mill irakere.

Lenke til kommentar
Dart skrev (21 timer siden):

De burde godta å bli samlet i en leir isolert fra andre.

Litt sånn som jødene "godtok" i Tyskland? Få samlet ugresset?

Ideen din er ekstremt fascistisk og ond. Helt uproblematisk med mindre nazistiske tiltak, som feks å la dem bo hjemme og bestille mat, dersom man nå skal nekte dem å ferdes i samfunnet.

Tankegodset ditt skremmer meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sindre Rudshaug skrev (19 minutter siden):

Litt sånn som jødene "godtok" i Tyskland? Få samlet ugresset?

Ideen din er ekstremt fascistisk og ond. Helt uproblematisk med mindre nazistiske tiltak, som feks å la dem bo hjemme og bestille mat, dersom man nå skal nekte dem å ferdes i samfunnet.

Tankegodset ditt skremmer meg!

"Hitling" av tråder er velkjent søppelretorikk på fora  🙂 og besvares ikke.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (5 timer siden):

"Hitling" av tråder er velkjent søppelretorikk på fora  🙂 og besvares ikke.

"De burde godta å bli samlet i en leir isolert fra andre. "

Jeg håper du forstår at du defacto snakker om en konsentrasjonsleir, selv om den ikke har til hensikt å myrde de som skal konsentreres der. Det er fascistisk tankegods. Det finnes gode, mindre fascistiske alternativer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...