Gå til innhold

Trump mener alvor med sin nye sosiale plattform – vil støtte prosjektet med enorm pengesum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 hours ago, 5CJ56A5D said:

Jeg har ikke noe problem med å forstå hva han mener med VI og DERE . Og , sier meg herved også helt enig i innholdet av det han skrev.

Det var jo veldig oppklarende. Så det betyr altså at med "VI" så mener dere den grupperingen bestående av to forumbrukere, og så er det alle andre? Da er jeg med på at du forstår hva han mener (eller er det en hunn? det er jo umulig å vite basert på brukernavn alene).

Eller er det slik å forstå at med "VI" i denne konteksten, da snakker dere om en gruppering som har bestemt seg for total underkastelse av personen Trump? Eller er det også litt avhengig av hvilken hatt han bærer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til TruthSocial kommer. Der kan man delta i debatten uten frykt for å bli slettet pga at man har feil politiske oppfatninger i forhold til hva Mark Zuckerberg eller Jack Dorsey skulle mene til enhver tid. Kanskje man også kan få dem straffet for alt valgfusket og meningsundertrykkelsen de holdt på med før presidentvalget i USA i 2020.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, 5CJ56A5D said:

Jeg gleder meg til TruthSocial kommer. Der kan man delta i debatten uten frykt for å bli slettet pga at man har feil politiske oppfatninger i forhold til hva Mark Zuckerberg eller Jack Dorsey skulle mene til enhver tid. Kanskje man også kan få dem straffet for alt valgfusket og meningsundertrykkelsen de holdt på med før presidentvalget i USA i 2020.

Det kommer til å ende opp ganske likt som r/conservative, en feil mening og så blir du banned. TruthSocial sin TOS legger jo til og med opp til det. Ingenting som tyder på at trumpers tåler å være utenfor sin egen safespace.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Alle er salige i sin egen tro", som det heter. Når vi inntar et perspektiv fører det gjerne til innsikt og forståelse, men bare i begrenset grad, for det fører samtidig til at vi stenger ute for andre perspektiver. Vi fordømmer det vi ikke forstår, og når vi dømmer en annen gruppe, viser dette ofte hvor vår begrensning ligger. Trumps 70-80 millioner velgere er dumme? Bidens 70-80 millioner velgere er dumme? Virkelig? I 2023 begynner sirkuset påny, og så skal vi nok en gang få høre fra norske sosialdemokratiske medier hvor dumme og onde Trumps velgere er. 

 

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (33 minutter siden):

"Alle er salige i sin egen tro", som det heter. Når vi inntar et perspektiv fører det gjerne til innsikt og forståelse, men bare i begrenset grad, for det fører samtidig til at vi stenger ute for andre perspektiver. Vi fordømmer det vi ikke forstår, og når vi dømmer en annen gruppe, viser dette ofte hvor vår begrensning ligger. Trumps 70-80 millioner velgere er dumme? Bidens 70-80 millioner velgere er dumme? Virkelig? I 2023 begynner sirkuset påny, og så skal vi nok en gang få høre fra norske sosialdemokratiske medier hvor dumme og onde Trumps velgere er. 

Mennesker som er langt smartere enn meg har gjort utrolig dumme ting. Spør Ted Kazynski som brukte PhD-en sin til å lage bomber eller Isaac Newton som brukte en menneskealder på å prøve å gjøre bly om til gull. Legg så til den kollektive oppførselen til mennesker når vi havner i en gruppe eller føler press fra venner og familie.

Jeg tror at Trumps velgere blir foret et helt annet nyhetsbilde enn hva jeg blir. Noe som er skremmende enten den ene eller den andre veien. Jeg tror at de føler på ekte frustrasjon over stagnasjon og frykt for jobber, levevei og framtid. Og så har de nok noen verdier som jeg ikke deler. Hva gjelder nasjonalisme, israel, abort, aksept for våpenbruk. Og ja, de later til å være mer rede enn meg til å akseptere en politikers personlighetsbrist «for et godt formål».

Jeg tror at Trump visste akkurat hvilke knapper han skulle trykke på for å få deres støtte. Noe som tyder på at Trump har  intelligens eller teft for folkemeningen eller branding. Noe som stemmer bra med hva han har gjort før i livet.

Å anta at halvparten av velgerene er onde eller dumme er en dårlig strategi. Selv om det evt gir ditt parti flere velgere her og nå så gir det også de andre mer moment til neste gang. Hvis målet er å styre landet på en god måte så må man greie å samarbeide med de fleste. Det later til å bli vanskelig for både demokrater og republikanere.

Her hjemme så har skiftet fra Erna til Jonas gått helt greit.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (1 time siden):

Trumps 70-80 millioner velgere er dumme? Bidens 70-80 millioner velgere er dumme?

Fra offisielle tall fikk Trump 74,2 mill stemmer og Biden 81,3 mill stemmer - så ikke så jevnt som fremkommer her...

Men ikke alle tror på disse tallene - det er de som mener det var så omfattende juks at resultatet skulle vært et annet. At den egentlige vinner var Trump. Jeg kan forstå at folk mener dette - når et budskap gjentas og gjentas tilstrekkelige ganger fra en autoritet - fra Trump selv. Nei, en trenger ikke være dum for å bli hjernevasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...