Gå til innhold

POLL: Hvilken Kbit/sekund foretrekker du ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker variabel bitrate med kvaliteten på maks....

 

Da blir en gjennom snitts sang på 5 MB i stedenfor 10 MB som den ville blitt med 320 Kbps

 

Størrelsen på sangen betyr jo ingenting i disse dager... Harddsik er jo drit billig

Klart størrelsen betyr noe, og hvis den ikke gjør det, hvorfor bruker du lossy komprimering?

 

AtW

Lenke til kommentar
Bruker WMA9 lossless når jeg ripper CDer. ca. 1000Kb/s.

1000 kbps? er ikke det litt i drøyeste laget? Vil ikke flac eller monkeyaudio gi bedre resultater?

 

AtW

Vet ikke hva flac eller monkeyaudio er. Bruker mediaplayer 9, og tror lossless komprimeringa der funker fint nok. Bruker så høy bitrate for å ha permanent backup av CD.

Lenke til kommentar
Bruker WMA9 lossless når jeg ripper CDer. ca. 1000Kb/s.

1000 kbps? er ikke det litt i drøyeste laget? Vil ikke flac eller monkeyaudio gi bedre resultater?

 

AtW

*.APE jo, FLAC nei. Men fordelen med FLAC er at den er overlegent raskere til å søke (les: spole i f.eks winamp via plugin) enn de andre formatene.

Lenke til kommentar

Det meste jeg har er 128kbit/s, fordi jeg har en liten mp3spiller med bare 128MB plass på. Der hører jeg netsen ikke forskjell på 128 og oppover. Men 128 er absolutt minimum av det jeg klarer å høre på!

 

Hvis jeg skal spille det av på dataen liker jeg 192-224 bedre, men hører ikke forskjell på noe over det. (ikke med det anlegget jeg har nå i hvertfall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...