Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Smuss på lykteplastikken pga lysstrålene? Hvordan fjernes?


Malo1999

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg polerer bil, så fyker jeg kjapt over lyktene med fint poleringsmiddel og myk pute. Du får da fjernet urenheter, samt fjernet småriper, uten at det tærer noe særlig på klarlakken som ligger på glasset. Funker veldig bra. Alltid hatt klare glass på mine biler med denne metoden.

EDIT: Det du ser på bildene er et slør som kommer av bruksslitasje og slitasje etter vask blant annet. Dette skjer på alle biler. Dette skjer på lakken din og. Eneste som hjelper for å holde det blankt, er jevnlig polering. Selv gjør jeg dette hver vår. 🙂

Endret av Javisst
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 timer siden):

Vet ikke om det har noe med dette å gjøre, men det anbefales å ikke bruke fettløsere på glass og plast.
Stoffet du spruter på bilen skal kun på metallet under vinduene.

Hvis du mener alkalisk avfetting, så er dette null stress. Dette blandes ut, og det er bare å sprute ivei. Ren ublandet avfetting flere ganger i uka kan nok tørke ut plastikk og pakninger, og er ikke helt optimalt. Men da snakker vi nok feilbruk.

Petrokjemisk avfetting (asfaltfjernere) er greit å holde under vinduene, da disse kan finne på å løse opp antirustbehandlingen inne i dørene. Ellers så er det bare å spraye i vei.

Avfetting i form av silikonfjerner derimot, bruker jeg selv kun på lakkerte flater for å ikke utfordre skjebnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...