Gå til innhold

Sniktitt: Elden Ring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev:

Hadde vært litt artig å fått eit innblikk i kordan spelet fremstod på testmaskinen. Blei ulike moduser testet? 4k? 60 frames? Stabilt?

Er utallige videoer av det på YouTube nå. Spilling på standard ps5 går iallefall uten noen problemer med framerate.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dal skrev:

Er det like vanskelig som eksempelvis Bloodborne da?

Håpet er at de har gjort combat enklere for å nå et større publikum (som f.eks meg)

Ikke for å være kjip, men jeg håper virkelig ikke det har blitt lettere. Heller det motsatte. For meg så er det nettopp at det er så vanskelig at jeg liker disse spillene langt mer enn f.eks Far Cry.
Lenke til kommentar
X_Prez_Nixon skrev (5 timer siden):
Dal skrev (12 timer siden):

Er det like vanskelig som eksempelvis Bloodborne da?

Håpet er at de har gjort combat enklere for å nå et større publikum (som f.eks meg)

Ikke for å være kjip, men jeg håper virkelig ikke det har blitt lettere. Heller det motsatte. For meg så er det nettopp at det er så vanskelig at jeg liker disse spillene langt mer enn f.eks Far Cry.

Samme her, vil heller ikke ha det lettere. og håper ikke vanskelighetsgraden kan stilles. Git gud til dere som vil ha det lettere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev:
X_Prez_Nixon skrev (5 timer siden):
Dal skrev (12 timer siden):

Er det like vanskelig som eksempelvis Bloodborne da?

Håpet er at de har gjort combat enklere for å nå et større publikum (som f.eks meg)

Ikke for å være kjip, men jeg håper virkelig ikke det har blitt lettere. Heller det motsatte. For meg så er det nettopp at det er så vanskelig at jeg liker disse spillene langt mer enn f.eks Far Cry.

Samme her, vil heller ikke ha det lettere. og håper ikke vanskelighetsgraden kan stilles. Git gud til dere som vil ha det lettere

Utrolig arrogant.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev:
Ghost pirate LeChuck skrev:
X_Prez_Nixon skrev (5 timer siden):
Dal skrev (12 timer siden):

Er det like vanskelig som eksempelvis Bloodborne da?

Håpet er at de har gjort combat enklere for å nå et større publikum (som f.eks meg)

Ikke for å være kjip, men jeg håper virkelig ikke det har blitt lettere. Heller det motsatte. For meg så er det nettopp at det er så vanskelig at jeg liker disse spillene langt mer enn f.eks Far Cry.

Samme her, vil heller ikke ha det lettere. og håper ikke vanskelighetsgraden kan stilles. Git gud til dere som vil ha det lettere

Utrolig arrogant.
Det er oftest slik med en liten gruppe souls spillere... kanskje det verste med serien. Heldigvis er der en større del som er interessert i å hjelpe til når andre synes spillene blir for vanskelige. Spillene i serien har ofte et triks man kan gjøre som gjør dem langt lettere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Det er oftest slik med en liten gruppe souls spillere... kanskje det verste med serien. Heldigvis er der en større del som er interessert i å hjelpe til når andre synes spillene blir for vanskelige. Spillene i serien har ofte et triks man kan gjøre som gjør dem langt lettere.

Jeg trenger ofte hjelp selv, men vil ikke at spillet skal bli lettere for det. Jeg er ikke supergod i slike spill. Så der tok du feil

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Hele poenget med Souls-serien / Soulsborne / kall det hva du vil spilla er jo å gi spilleren en skikkelig utfordring, og at det er spilleren selv (ikke bare karakteren) som må bli bedre for at ting skal gå enklere. Og det er akkurat dette, i kombinasjon med at de gjør det så bra at det ikke føles frustrerende, som gjør spillene så bra.

Med andre ord; ja takk til samme eller gjerne også høyere vanskelighetsgrad!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fuglsetrampen skrev (4 timer siden):

Hele poenget med Souls-serien / Soulsborne / kall det hva du vil spilla er jo å gi spilleren en skikkelig utfordring

Er det virkelig det? Eller er det bare et resultat av designvalg? 

For Demons souls er ekstremt lett om du vet hvor du finner en falchion. 

Dark souls er superlett om du bruker magi.

Bloodborne kan man også gjøre langt lettere.

Eneste spillet fra dem i nyere tid som ikke har noe slikt er vel sekiro? 

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Fuglsetrampen skrev (4 timer siden):

Hele poenget med Souls-serien / Soulsborne / kall det hva du vil spilla er jo å gi spilleren en skikkelig utfordring

Er det virkelig det? Eller er det bare et resultat av designvalg? 

For Demons souls er ekstremt lett om du vet hvor du finner en falchion. 

Dark souls er superlett om du bruker magi.

Bloodborne kan man også gjøre langt lettere.

Eneste spillet fra dem i nyere tid som ikke har noe slikt er vel sekiro? 

Så det du egentlig sier er at en vanskelighetsgrad er unødvendig, siden det er bakt inn i spillet ved å velge enkle builds?
Lenke til kommentar
Zedarius skrev (2 minutter siden):

Så det du egentlig sier er at en vanskelighetsgrad er unødvendig, siden det er bakt inn i spillet ved å velge enkle builds?

Om spillet fortsetter slik det nå var i demoen så vil det være unødvendig med noen vanskelighetsgrad, ja. Da demoen hadde de standar souls triksene som gjorde det langt lettere.

Men om de begynner å fjerne elementer som lar deg gjøre spillet lettere så må dem innføre en vanskelighetsgrad velger.

Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (På 14.11.2021 den 22.32):

BAre de sinnsykt fete bossene har gitt meg lyst på dette spillet 😃

Spillet ser litt for lett ut, det bekymrer meg. Om man dør så begynner man ikke langt unna og da har også fienden samme helse som når du døde.  Ikke bra

Men ja bossene! Jeg gleder meg :p 

Endret av Ghost pirate LeChuck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dal skrev:

Er det like vanskelig som eksempelvis Bloodborne da?

Håpet er at de har gjort combat enklere for å nå et større publikum (som f.eks meg)

der er jeg uenig. mine beste spillopplevelser har vært i Bloodborne og Dark Souls. det er en egen type mestring man får fra de spillene som man ikke vil få hvis de minker vanskelighetsgraden. souls-spillene sine er kjent for sin vanskelighetsgrad så derfor mener jeg at elden ring ikke ikke skal være et unntak. (dette er kun min mening)
Lenke til kommentar
noah.s.pedersen skrev (13 timer siden):
Dal skrev (På 10.11.2021 den 22.11):

(dette er kun min mening)

Slutt å vås, det er min mening også... Blir spillet for lett så er det lite å glede seg til.. Souls spill SKAL være supervanskelige. Å spille et spill kun for historien sin del gjør man i andre spill.

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...