Gå til innhold

Gjør suksess med skrivebrett for folk som foretrekker papirfølelsen [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de ga eksisterende kunder kaldt buksevann nå nettopp med den nye abonnementstrategien. Det kan man jo forstå ut fra at de har en gitt kundemasse, som allerede har "perfekt" maskinvare. Da gjelder det bare å selge programvaretjenester om igjen og om igjen, altså legge om til abonnementer.

@Kajac Lett å lagre håndskrevne sider, digitalisere (OCR), lagre skisser, behagelig for øynene å lese på etc. Det veier like mye å drasse rundt på 1 side som på 10 000. Kjekt om man har mye lesestoff man vil kunne slå opp i.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (49 minutter siden):

@Kajac Lett å lagre håndskrevne sider, digitalisere (OCR), lagre skisser, behagelig for øynene å lese på etc. Det veier like mye å drasse rundt på 1 side som på 10 000. Kjekt om man har mye lesestoff man vil kunne slå opp i.

Joda, ser den. Men kost/nytte forteller meg at en vanlig notatblokk og penn, pluss en rimelig scanner, gjør jobben omtrent like effektivt til en brøkdel av prisen.

Men selvsagt, folk har forskjellig behov 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (2 timer siden):

Hva er poenget med denne egentlig? Hvilken fordeler har den i forhold til en vanlig notatblokk? Og hvordan kan de fordelene rettferdiggjøre prisen? Kan den i det hele tatt gjøre noe som helst annet enn å skrive notater?

 

Organisering. Det er nokså lett å finne igjen gamle notater. Og det er ikke uvanlig å ha flere kg med notater gjennom et studieløp, eller enkelte typer arbeid. 

Samtidig så er det enorm forskjell mellom å skrive med hånd fremfor å skrive på datamaskin. For en eller annen grunn så fester ting seg bedre til ditt eget minne. Så simpelthen å anvende en datamaskin blir ikke helt tilsvarende. Absolutt verdt investeringen om man er student i langtidsløp, eller skal arbeide med noe der man er sterkt avhengig av mye notater, spesielt hvis man i tillegg lager seg figurer, eller skal gjøre fysikk eller matematikk. 

 

Edit: Noen kom meg i forkjøpet

Endret av anon_83104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, NERVI said:

Jeg lurer på om ikke det er like greit med blokk og blyant, og så bruke kamera på mobilen. Er det "Image to Text" funksjonen heter? Og det finnes vel en app også. Men i 2013 var ideen god!

Det er fortsatt en strålende ide. Unik hardware. Bare synd at de har nerfet hele greia for meg med abonnementsopplegget for nær "selvfølgelige" features på den aktuelle hardwaren. Jeg jobber aktivt med å redusere mine abonnementstjenester, ikke med å få flere. Her hhv 49 og 79 kroner (lite/premium) per måned, nesten på høyde med en streamingtjeneste eller et billig mobilabo. Du kan fortsatt kjøpe dingsen uten abo, men da får du ikke tilgang til:

  • ubegrenset lagring i skyen (lite)
  • gdrive/dropbox integrasjon (premium)
  • håndskriftgjenkjenning (premium)
  • screen sharing (premium)

Ingen garanti for at ikke neste kule feature kommer under 'premium plus' til 109,- per måned. Slippery slope, tror jeg står over.

Lagring i skyen er helt fett for de som er happy med det. Jeg er ikke det. Noen som vet om man kan definere sin egen skylagringsløsning?

 

Kjøper du med premium abo, får du en god rabatt og binder deg kun for 3 måneder. Så alt i alt en rimeligere inngang enn å kjøpe uten abo.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Penguin skrev (7 minutter siden):

Kjøper du med premium abo, får du en god rabatt og binder deg kun for 3 måneder. Så alt i alt en rimeligere inngang enn å kjøpe uten abo.

Det er selvsagt beregnet å gjøre folk mest mulig avhengige av abonnementstjenestene. Hvis de klarer å dytte x% over på abonnement så tjener de i lengden på den rabatten de ga ved kjøpet.

Jeg betaler gjerne for god hardware, men abonnementer er noe svineri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
farnol skrev (19 timer siden):

Gjør den til en god e-bokleser i tillegg til den funksjonaliteten den har, og jeg sier: Ta pengene mine. Selv om den er veldig god på det den gjør, blir det litt begrenset funksjonalitet for prisen.

Enig.
Jeg kjøpte forrige versjon og dette er det største ankepunktet mitt. 
Den er for dårlig som leser av e-bøker og PDFer e.l.
Det ser ikke ut til at dette har blitt merkbart bedre i den nye versjonen heller.
Jeg har beholdt den, men kommer nok ikke til å støtte dette videre. Det koster mer enn det smaker. 

Og enig med Simen1: Abonnementer er noe svineri.

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...