Gå til innhold

HJELP MED EXCEL OG UNDERSØKELSE


ehav

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har laget en undersøkelse på Office Forms. De tre første spørsmålene er "Hvilken aldersgruppe tilhører du i?" "Hvilket kjønn er du?" og "Hvor lenge er du på nettet hver dag". Resten av spørsmålene er "Ja/nei/annet" spørsmål. Jeg har cirka 60 svar. Hvordan kan jeg organisere det på excel sånn at jeg kan få forskjellige grafer og prosentregninger? Jeg skal ha en presentasjon og jeg vil kunne lett med excel finne ut at liksom "64% av menn i alderen 20-29 svarte nei til spørsmål X". Jeg aner ikke hvordan jeg skal organisere dette effektivt i en tabell. Jeg vil kunne si at liksom "79% svarte at de visste hva X var, hvor mesteparten var kvinner i alderen 15-19" etc. Jeg vil også se liksom "Vi kan se at folk i alderen 20-29 har høyest skjermtid med 8 timer daglig, men de har mindre forståelse på X en eldre folk med mindre skjermtid". HEJLP

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...