Gå til innhold

Tesla i gryende strid med sikkerhets­organ om hvordan bilene oppdateres


Anbefalte innlegg

keramikklampe skrev (3 timer siden):

Bortsett fra det som er nevnt tenker du på? Sosiale medier er de vel også aktive på.

Har sett folk som skryter uhemmet av Tesla på sosiale media, men ikke sett Tesla som en aktiv aktør der selv. Men det er vel ikke alt jeg får med meg. Er f.eks. ikke på Twitter.

 

keramikklampe skrev (3 timer siden):

Jeg skriver ikke liste på hvem som reklamerer hvor, da jeg heller prøver å ignorere reklame. Men du er vel enig i at det ikke er så fjernt at ett selskap driver markedsføring? 

Har alltid hørt at det som er så spesielt med Tesla er nettopp det at de ikke har noe markedsføringsbudsjett, men dette vet du muligens mer om enn meg.

Foreslår at vi legger denne ballen død. OK? 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (6 timer siden):

Har sett folk som skryter uhemmet av Tesla på sosiale media, men ikke sett Tesla som en aktiv aktør der selv. Men det er vel ikke alt jeg får med meg. Er f.eks. ikke på Twitter.

 

Har alltid hørt at det som er så spesielt med Tesla er nettopp det at de ikke har noe markedsføringsbudsjett, men dette vet du muligens mer om enn meg.

Foreslår at vi legger denne ballen død. OK? 🙂

Skal respektere død ball, men må bare skrive litt til... :)

Det er nok en kombinasjon med det du sier der, er ekstremt mye popularitet rundt Tesla, så de får mye reklame de selv ikke direkte står for. Noe som kan skape ett rykte om at Tesla ikke har markedsføring. Ryktet blir plutselig en etablert sannhet, fordi folk vil det skal være sant.

Jeg har null innblikk i Tesla sitt markedsføringsbudsjett eller strategi, men de har alltid hatt markedsføring. Som nevnt tidligere på forumet har Tesla henvisning program. Alle vet dette, men likevel ligger det i bakhodet at Tesla ikke har markedsføring. Tesla betaler deg for å reklamere for Tesla.

Markedsføring er meget bredt og stadig under utvikling, det finnes helt klart metoder å drive markedsføring på som Tesla ikke bruker, men de driver likevel med markedsføring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
keramikklampe skrev (9 timer siden):

Jeg har null innblikk i Tesla sitt markedsføringsbudsjett eller strategi, men de har alltid hatt markedsføring. Som nevnt tidligere på forumet har Tesla henvisning program. Alle vet dette, men likevel ligger det i bakhodet at Tesla ikke har markedsføring. Tesla betaler deg for å reklamere for Tesla.

Er ikke henvisningsprogrammet avsluttet? Bestillinger nå kommer ikke fra noe henvisningsprogram, såvidt jeg vet. Jeg har ikke fått en krone fra Tesla, hverken for å reklamere eller bestille bil. Ingen rabatt å hente der nå.

Lenke til kommentar

De har stoppet det programmet ja.

Tesla sa vel også opp hele PR avdelingen sin i fjor.

Jeg fikk en mail i en gang de nevnte hvor bra bilene deres scoret i kræsjtest,  men ellers ikke fått noe reklame fra dem.

Det kan jo dog hende dem som ikke har Tesla fra før får mer.

Edit: sjekka nå og hadde fått noe mere i forbindelse med en konkuranse de kjørte hvor man kunne vinne en dag med kjøring på isbane i sverige. Dette kan vel sånnsett sies å være reklame på ett vis. Men det har vært stilt fra dem i hele 2021, som kansje har noe sammenheng med at de sa opp PR avdelingen.

 

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Er ikke henvisningsprogrammet avsluttet? Bestillinger nå kommer ikke fra noe henvisningsprogram, såvidt jeg vet. Jeg har ikke fått en krone fra Tesla, hverken for å reklamere eller bestille bil. Ingen rabatt å hente der nå.

Det stemmer. Ser de avsluttet sist måned.

https://www.tesla.com/no_NO/support/referral-program

Complexity skrev (1 time siden):

De har stoppet det programmet ja.

Tesla sa vel også opp hele PR avdelingen sin i fjor.

Jeg fikk en mail i en gang de nevnte hvor bra bilene deres scoret i kræsjtest,  men ellers ikke fått noe reklame fra dem.

Det kan jo dog hende dem som ikke har Tesla fra før får mer.

Edit: sjekka nå og hadde fått noe mere i forbindelse med en konkuranse de kjørte hvor man kunne vinne en dag med kjøring på isbane i sverige. Dette kan vel sånnsett sies å være reklame på ett vis. Men det har vært stilt fra dem i hele 2021, som kansje har noe sammenheng med at de sa opp PR avdelingen.

 

Siste jeg fikk var 3.september om invitasjon til å test kjøre Model Y. 

Er flere som har som levebrød å snakke om Tesla i diverse medier, så kanskje Tesla har funnet ut at det holder å legge ut nyheter i sosiale medier, så tar nevnte grupper seg av å spre/reklamere for dem.

Evt at de har klart å implementere PR avdelingen blant ansatte. Hvor jeg jobber er det folk som lager reklame/promo/rekruttering filmer for selskapet ettersom de har det som hobby. Selskapet sier det er greit, ansatte får vanlig lønn og litt pause fra den egentlige jobben deres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
47 minutes ago, keramikklampe said:

Det stemmer. Ser de avsluttet sist måned.

https://www.tesla.com/no_NO/support/referral-program

Siste jeg fikk var 3.september om invitasjon til å test kjøre Model Y. 

Er flere som har som levebrød å snakke om Tesla i diverse medier, så kanskje Tesla har funnet ut at det holder å legge ut nyheter i sosiale medier, så tar nevnte grupper seg av å spre/reklamere for dem.

Evt at de har klart å implementere PR avdelingen blant ansatte. Hvor jeg jobber er det folk som lager reklame/promo/rekruttering filmer for selskapet ettersom de har det som hobby. Selskapet sier det er greit, ansatte får vanlig lønn og litt pause fra den egentlige jobben deres.

Uansett hva de gjør så funker det jo som juling.

Og man slipper å se masete reklame fra dem hver eneste gang man starter en YouTube video, eller åpner snapchat, eller går inn på VG.

Syke tid jeg var lei av å se VW ID.3 en periode. Den var jo absolutt over alt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Ja endel av VW sin ledelse måtte vel i fengsel. Stemmer det!

Pga. farlig selvkjøringsprogramvare? Jeg tenkte på de som innehar nøkkelroller i et selskap som ikke nøler med å gamble med trafikanters sikkerhet og alle dødsulykkene. Hvis man ser på det store gapet mellom hva markedsføringen påstår og den patetiske ytelsen til systemene vil det i mine øyne innebære en betydlig risiko å være involvert i dette. Myndighetene har lukket øynene svært lenge nå. Men når industrien ikke modererer seg selv og fortsetter å leke med folks liv vil konsekvensene komme.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (51 minutter siden):

Pga. farlig selvkjøringsprogramvare? Jeg tenkte på de som innehar nøkkelroller i et selskap som ikke nøler med å gamble med trafikanters sikkerhet og alle dødsulykkene. Hvis man ser på det store gapet mellom hva markedsføringen påstår og den patetiske ytelsen til systemene vil det i mine øyne innebære en betydlig risiko å være involvert i dette. Myndighetene har lukket øynene svært lenge nå. Men når industrien ikke modererer seg selv og fortsetter å leke med folks liv vil konsekvensene komme.

Skjønner hva du er ute etter, men i valget mellom bilprodusenter så stoler jeg MER på en produsent som IKKE er anmeldt for svindel og ikke har fått fengslet ledere, enn en som har gjort nettopp det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, Hanhijnn said:

Skjønner hva du er ute etter, men i valget mellom bilprodusenter så stoler jeg MER på en produsent som IKKE er anmeldt for svindel og ikke har fått fengslet ledere, enn en som har gjort nettopp det.

Så du stoler altså mer på en produsent som har demonstrert for markedet at de ikke tester programvareoppdateringer?

Hurtig utrulling for å tekke menighetens ønsker på sosiale medier er viktigere enn kundenes sikkerhet?

Jeg mener selvkjøring i ordets rette forstand forblir en fantasi inntil bilbransjen setter seg ned i fellesskap og utarbeider en standard for programvare og kommunikasjonsutstyr-protokoller slik at bilene kan kommunisere og samarbeide.

 

Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (1 time siden):

Så du stoler altså mer på en produsent som har demonstrert for markedet at de ikke tester programvareoppdateringer?

Hurtig utrulling for å tekke menighetens ønsker på sosiale medier er viktigere enn kundenes sikkerhet?

Jeg mener selvkjøring i ordets rette forstand forblir en fantasi inntil bilbransjen setter seg ned i fellesskap og utarbeider en standard for programvare og kommunikasjonsutstyr-protokoller slik at bilene kan kommunisere og samarbeide.

 

Merkelig som du blåser opp en slik feil som oppdages i en betafase, og trekkes tilbake så snart den oppdages, og muligens lenge før de fleste har rukket å få det med seg, når feil gjøres av alle bilprodusenter.

Og mange av feilene har vært langt værre, og produsentene har visst om feilene, men likevel ikke trukket tilbake bilene, eller har måtte bli tvunget tilbakekalling på. I historisk sammenheng er dette en liten parentes. Men alt for å sverte Tesla og Elon Musk.

Skal vi følge ditt eksempel, så kan vi hverken kjøre/kjøpe Volvo, BMW, MB, Audi, VW og Ford, bare for å ta noen eksempler blant de mer populære merkene i Europa.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
6RCURCGB skrev (9 timer siden):

Så du stoler altså mer på en produsent som har demonstrert for markedet at de ikke tester programvareoppdateringer?

Hurtig utrulling for å tekke menighetens ønsker på sosiale medier er viktigere enn kundenes sikkerhet

Jeg stiller meg 100% bak @Snowleopard sitt svar på dette tullet ditt.

6RCURCGB skrev (9 timer siden):

Jeg mener selvkjøring i ordets rette forstand forblir en fantasi inntil bilbransjen setter seg ned i fellesskap og utarbeider en standard for programvare og kommunikasjonsutstyr-protokoller slik at bilene kan kommunisere og samarbeide.

Endelig et fornuftig utsagn. Denne kan jeg langt på vei være enig med deg i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...