Gå til innhold

Valg av Android TV Boks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svein M skrev (7 minutter siden):

Ser ut til at Nvidia Shield har fått Apple TV:

The Apple TV App Is Now Available on Nvidia Shield TV Devices (msn.com)

Apple forstod at de måtte endre strategi for et par år siden. Før var det utenkelig for dem å tilby Apple tjenester på annet enn Apple produkter. Særlig etter at smart TV og Android ble er svært reel utfordrer, endret Apple strategi her. Bra for forbrukere. 

Nvidia har alle lisenser i orden, derfor har boksen all offisiell støtte på lyd og bildesider til å bli godkjent på alt fra HDR, lydformat med mer. Derfor også godtatt av Apple. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Her er en sammenligning mellom Nvidia Shield og Apple TV boksen (disse to er vel ganske like produkter, og jeg vil tro at valget i stor grad vil styres av om en har Apple eller Google produkter ellers):

Apple TV 4K vs. Nvidia Shield TV: Which Streaming Device Should You Buy? | Tom's Guide (tomsguide.com)

Edit: Var vist en eldre Apple TV modell. Prøver en annen test:

Best streaming devices in 2021 | Tom's Guide (tomsguide.com)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Svein M skrev (3 minutter siden):

Her er en sammenligning mellom Nvidia Shield og Apple TV boksen (disse to er vel ganske like produkter, og jeg vil tro at valget i stor grad vil styres av om en har Apple eller Google produkter ellers):

Apple TV 4K vs. Nvidia Shield TV: Which Streaming Device Should You Buy? | Tom's Guide (tomsguide.com)

Husk at dette det ikke er Nvidia PRO til kr 2.300. Dessuten er det nok mange oppdateringer siden 2019.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
9 hours ago, DJViking said:

Noen som har oversikt hva som er ekstra i Shield PRO?
Virker som det er akkurat samme HW, bare har mer diskplass og Plex Server innebygd.

 

Hva er sannsynligheten for at Shield får en oppgradering til Android 11 eller 12?

Det er ikke så mye mer enn det, men det er egentlig lite interessant hva som er forskjellen. - Skal du streame 4K med høy bitrate med plex. f.eks så funker ikke tuben - du må ha pro.

Shield får helt sikkert ny Android, og de kommer nok også til å gå over til Google TV interfacet. - Finnes allerede "hacks" som gir deg dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shield TV Pro (spesielt siste generasjon) er sp langt bedre en alt annet at det egentlig blir som å sammenligne epler og pærer. Shield TV Pro er en egen kategori. Men prisen er deretter. Personlig syns jeg det er verdt hver eneste krone (på alle rom med storskjerm på veggen), for den løser selv problemer du ikke skjønte var problemer. Det er litt som å kjøpe massasjepistol. Du finner stive muskelgrupper du ikke ante holdt deg tilbake hver eneste dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (9 timer siden):

Det er ikke så mye mer enn det, men det er egentlig lite interessant hva som er forskjellen. - Skal du streame 4K med høy bitrate med plex. f.eks så funker ikke tuben - du må ha pro.

Hvordan kan det ha seg nå begge variantene har nesten samme CPU/GPU, samt Ethernet?

Stort sett bare 1GB ekstra RAM i PRO.

NVIDIA® Tegra® X1+-prosessor med en 256-kjernet NVIDIA GPU og 2 GB RAM
NVIDIA
® Tegra® X1+-prosessor med en 256-kjernet NVIDIA GPU og 3 GB RAM

Lenke til kommentar
6 hours ago, DJViking said:

Hvordan kan det ha seg nå begge variantene har nesten samme CPU/GPU, samt Ethernet?

Stort sett bare 1GB ekstra RAM i PRO.

NVIDIA® Tegra® X1+-prosessor med en 256-kjernet NVIDIA GPU og 2 GB RAM
NVIDIA
® Tegra® X1+-prosessor med en 256-kjernet NVIDIA GPU og 3 GB RAM

Nei det var det jeg trodde også, men den 1GB minne har visst alt å si. - Kjøpte en tube for et snaut år siden og måtte bytte den inn i en pro. - Lett  finne andre som har problemer på nettet.

Endret av kjetilkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har NVIDIA Shield.
Virker Plex hos dere med Secure Connection?

https://forums.plex.tv/t/important-information-about-plex-for-smart-tvs-after-september-30-2021/746506?fbclid=IwAR0QS0WYpjMXPbhw8_wlh4Z3GGjOIL8tvww1TvgVmZ-2JY2wonIDOmxImQI

https://forums.plex.tv/t/samsung-tv-connection-problem/

Jeg må sette min Plex player på Samsung TV til Allow Insecure Connection=Always, for at det skal virke.
Jeg bruker min Plex mye, og det er hovedgrunnen til at jeg nå vurderer NVIDIA Shield.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
7 hours ago, bruker-540634 said:

Har du vurdert å heller kjøpe en eldre brukt pc(2500k og nyere med ssd fungerer kjempebra den dag i dag)? eller kanskje du har en liggende allerede som du kan bruke.

 

Du kan bare glemme å spille av 4K på en 2500K dersom det i noe tilfelle kommer transkoding inn i bildet.

Da er en av de nyere Celeronene mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...