Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (5 timer siden):

På tinder og andre sjekkesteder handler det hele tiden om å vise seg fra sin beste side. jeg vil ikke se den beste siden. Faktisk er jeg mer interresert i den dårlige siden. Jeg vil ha sannheten, og den finner man ikke på Tinder. mener jeg.

Her er jeg veldig enig med deg, men den dårlig(st)e siden ser du nok ikke på en bytur heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PerBertil skrev (5 timer siden):

Å sammenlikne en olympisk sølvmedalje med å bli avslått etter å ha vært på intervju er en absurd sammenlikning. En mer passende sammenlikning er å si at komme på jobbintervju og så få avlag, kan sammenliknes med å være med i OL, men å få tiende plass. 10.plass har aldri vært noen seier. Hvordan er avslag på en jobb etter å ha vært på jobbintervju en seier.

Hvis det er to kandidater som blir kalt inn til annengangsintervju - du og en annen - og du ikke får jobben, så har du havnet "på andre plass". Likevel anser du det som et tap. Så, ja, kjempeabsurd.

PerBertil skrev (5 timer siden):

Jeg skal på jobbintervju i morgen, ble kalt inn dagen etter jeg sendte søknaden. Det er en midlertidig seier.

Ah, så da er det positivt å bli kalt inn på intervju likevel? Det er jo nettopp dette jeg snakker om. Hvorfor har du så sterkt behov for å være uenig hele tiden?

Uansett, lykke til i morgen.

PerBertil skrev (5 timer siden):

Selv gikk jeg på dansekurs for noen år siden og ble relativt stødig. Per i dag er det lenge siden og jeg har glemt alt utenom et par moves. Jeg ber fortsatt jenter på dans på utesteder eller på fest om det er stemning for dansing. Selv om jeg ikke er noe flink lenger funker det stort sett, da de ofte er enda dårligere enn meg til å danse.

Jeg har en forferdelig sangstemme og kan ikke synge for fem flate, men har sunget karaoke på pubber mange ganger i fylla og fulle folk synger med uansett hvor stygt det er å høre på. Ingen bryr seg egentlig. Per i dag unngår jeg å synge karaoke.

Det er ingen grunn til å være redd for å drite seg ut hele tiden.

Og du har dårlig selvtillit? Neppe, om du ikke er redd for å drite deg ut.

Jeg skrev om de som har dårlig selvtillitt. Ikke alt i denne tråden handler om deg eller er rettet til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke gitt råd til Tinder. Jeg har gitt råd til de som ikke lykkes med Tinder, om hva de kan gjøre i stedet.

Tja, du var temmelig kategorisk innledningsvis.

Sitat

Jeg vil gjerne ta opp temaet Tinder. Og jeg vil gjerne begynne med uttalelsen: Tinder suger!!!
Og jeg skal forklare hvorfor det suger og hvorfor ingen menn bør benytte dette, med mindre man har utseende skikkelig med seg.

Sitat

Derfor vil jeg oppfordre alle til å slette denne appen, og gå ut å møte damer i virkeligheten.

Min utheving, for å synliggjøre at du ikke begrenset deg til de som ikke lykkes på Tinder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (18 timer siden):

Jeg har prøvd mange forskjellige beskrivelser av meg selv og det gjør absolutt ingen forskjell.

Hva i helvete er det som er en "god profil beskrivelse" egentlig om dette faktisk finnes et konkret svar på.

Det skulle vært en måte å fortelle mannfolk at de ikke må være så desperate. Det er faktisk kollektivt å sabotere for seg selv og andre menn når man driver på slik.

 

Vimsan skrev (10 timer siden):

Hva som er en god profiltekst kommer jo helt an på hva du ønsker å finne. Men vært i alle fall aldri negativ på en negativ måte. Jeg, som er en 5’er eller lavere på skalaen har skrevet mange forskjellige ting på profilen min. For eksempel [...]

Så kommer solstrålen PerBertil:

Sitat

1.Jeg er ikke ute etter å få råd her. Jeg bruker ikke Tinder lenger og har ikke tenkt å prøve igjen. Jeg har fullstendig utprøvd

2.Det som funker for kvinner, funker ikke for menn

Du fikk faktisk bare svar på spørsmål du selv stilte. Slutt å still spørmål om du ikke tåler å få svar.

Jeg har nevnt det før. Jeg synes fremtoningen din her er godt under pari, og hvis det er slik du kommuniserer med damene også, så ... ja.

De aller fleste rådene du har fått i denne tråden er veldig generelle, og handler på ingen måte (kun) om Tinder. Likevel så møter du de fleste rådene med at du er ikke på Tinder, eller du har ikke tenkt å prøve å gjøre noe ekstra.

Helt greit det. Fortsett på din måte. Du vet best hva som funker bra for deg, og gir deg de resultatene du ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PerBertil:

Sitat

Og der har vi et av mine problemer med Tinder, det blir for overflatisk, man må faktisk late som man er noe man ikke er. Fake it til you make it. Også får man match med en kvinne som ikke har noe på profilen og kun selfies.

Menn med slike profiler får ikke matcher, enkelt og greit. Men hva skal menn skrive til slike kvinner og forvente å få svar? Kvinner er like tafatte som menn, i noen tilfeller verre.

 

Trotters skrev (På 11.10.2021 den 17.44):

Hvis du synes slike profiler, og trolig derfor kvinnene som eier disse profilene, er overfladiske og ikke noe du er ute etter - hvorfor skal du da skrive til disse kvinnene?

Hva spiller det for rolle hva "menn skal skrive til slike kvinner" hvis slike kvinner ikke er av interesse?

EDIT:

Hvorfor får du match med profiler du ikke synes er interessante? Du får ikke match med mindre du selv har likt den profilen, og det betyr jo bare at du selv var ukritisk i utgangspunktet. Da er det jo DU som er overfladisk. Altså er dette en 100% selvforskyldt problemstilling, og ikke noe som er galt med selve platformen. Også kjent som brukerfeil.

Også PerBertil:

Sitat

Det skulle vært en måte å fortelle mannfolk at de ikke må være så desperate. Det er faktisk kollektivt å sabotere for seg selv og andre menn når man driver på slik.

Når jeg forsøker å forteller PerBertil dette, blir svaret noe sånt som dette:

"Ikke gi meg råd om Tinder! Jeg bruker ikke Tinder!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Trotters skrev (1 time siden):

Hvis det er to kandidater som blir kalt inn til annengangsintervju - du og en annen - og du ikke får jobben, så har du havnet "på andre plass". Likevel anser du det som et tap. Så, ja, kjempeabsurd.

Ja, da har jeg i så fall tapt mot en da. Kun første plass er vinneren. 

Trotters skrev (1 time siden):

Ah, så da er det positivt å bli kalt inn på intervju likevel? Det er jo nettopp dette jeg snakker om. Hvorfor har du så sterkt behov for å være uenig hele tiden?

Har aldri sagt å bli kalt inn til intervju er dårlig, det er derimot dårlig å ikke få jobben.

Trotters skrev (1 time siden):

Og du har dårlig selvtillit? Neppe, om du ikke er redd for å drite deg ut.

Jeg skrev om de som har dårlig selvtillitt. Ikke alt i denne tråden handler om deg eller er rettet til deg.

Når jeg drikker er anser jeg meg som kongen over verden. Dagen derpå er nok selvtillitten litt annerledes. De fleste er vel inneforståt med at å drikke seg dritings ofte betyr at man driter seg ut.

Vil si jeg har verken spesielt god eller spesielt dårlig selvtillit, helt greit nok. Kommer litt an på hvilket område.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 time siden):

Jeg var klar på at jeg rettet meg mot den majoriteten av menn som ikke lykkes på Tinder.

Eg trur det handler mye om kva du ut av det. Som sagt, kor bla du lager profil/bilder o.l. Om du matcher noen lunde riktig eller gammal fyr prøver seg på tenåringer. Til slutt, kva ein legger i begrep "å lykkes".

Eg swipa gjennom når eg kjedet meg. Når eg får match, så er poenget å ha hyggelig chat, ikkje noe meir enn det. Så ha ein hyggelig date. Noen ganger var jenter støgg som f, ut i fra min smak. Men vi hadde det hyggelig og interessant sammen. De ble ikkje med hjem og det var ikkje noe 2 date, men det var ikkje bortkasta tid. Som du ser, ikkje vits å stresse eller være desp. Take it easy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av en selvdestruktiv tråd. Ser ingen grunn til at de mennene (og kvinnene) som finner nytte i Tinder skal slette den. For mange, også gjennomsnittlige menn, er det sikkert verdt et forsøk - men om det ikke går, er det lite nytte i å bruke masse tid på å klage på appen, dens funksjonalitet, andre brukere og what not. Her er forøvrig litt mer matematikk:

Anta at menn og kvinner er jevnt fordelt på en kontinuerlig skala fra 0-10, for hvert kjønn (bare for å gi en viss ide, det er sikkert en annen fordeling som beskriver dette bedre). Hvis det er 62% menn, 38% kvinner, og vi antar at alle alltid finner seg den matchen med høyeste score som ikke alt er tatt og lar de med høyest score velge først, så vil kvinnen(e) med 0 i score plukke seg en mann som ligger omtrent på 3,9.

(regnestykket er as follows: 62%-38%=24% - andel som ikke får match, og det er alle menn. 24/62=0,387, andelen blant mennene som ikke får match, 0,387*10=3,87, som er minimumsscore for match)

Verden er heldigvis ikke så forenklet, men at en mann som er helt gjennomsnittlig og gjerne sikter i alle fall ikke noe ned fra egen posisjon vil slite med napp, betviler jeg ikke ut fra tallene. Det er vel åpenbart at det er minoriteten som kan ta seg råd til å swipe "oppover".

(klokken er snart 0300, og jeg sovner på tastaturet - korriger meg om matematikken bare er vås)

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (På 17.10.2021 den 20.33):

Ja, da har jeg i så fall tapt mot en da. Kun første plass er vinneren.

Akkurat som hvis du tar sølvmedalje i OL, med andre ord.

Beklager, men det virker som om du sliter skikkelig med å følge tråden i en samtale.

PerBertil skrev (På 17.10.2021 den 20.33):

Har aldri sagt å bli kalt inn til intervju er dårlig, det er derimot dårlig å ikke få jobben.

Du sa at å gå på date var et nederlag fordi daten ikke ga ønsket resultat, eller noe i den stilen der.

Poenget er at jeg mener du bør skille mellom det å få en date (bli kalt til intervju) og det at daten (intervjuet) gir de ønskede resultater.

Hvis du klarer å handle ingrediensene til kaka, men kaka blir mislykka, kan du handle nye ingredienser og prøve igjen.

Hvis du ikke engang klarer å handle ingrediensene til kaka, kan du aldri bli god til å bake heller, for du får aldri prøvd det.

Akkurat sånn er det med intervjuer og dates, og det å få ønsket resultat også.

There's the difference. Verden er ikke så sort-hvitt som du fremstiller den her i denne tråden.

Å gå på date er 20% suksess. Uten å gå på date er du garantert 0% suksess.

It's ALL about your mindset!

PS: Hvordan gikk intervjuet i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 17.10.2021 den 21.39):

Det er akkurat det du gjør. Alkohol inn, vett ut :) 

Ikke alle drikker seg sanseløst berusa, og ikke alle dårlige sider kommer frem i fylla, eller ved første møte.

En sykelig sjalu eller kontrollerende dame vil neppe vise deg den siden på byen, f.eks.

Vi får ev. bare enes om å være uenig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (2 timer siden):

Ikke alle drikker seg sanseløst berusa, og ikke alle dårlige sider kommer frem i fylla, eller ved første møte.

En sykelig sjalu eller kontrollerende dame vil neppe vise deg den siden på byen, f.eks.

Vi får ev. bare enes om å være uenig.

Hvorfor skal man drikke seg sanseløst berusa? Joda, det er når man har noen drinker innabors man slipper seg litt løs og sier det man EGENTLIG mener og er litt mer løssluppen. 

En sykelig kontrollerende dame uten noen negative sider vil jeg ikke ha, så h7n hadde nok blitt avslørt fort. 

å en dame som kun drikker ferkpresset Juice og gnager grønt vil jeg ikke ha uansett. 

Det er forskjell på og drikke seg seg sanseløst dritings og miste alle hemninger å ta seg noen pils og ha det gøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, det jeg pleide å gjøre var å veie graden av "negativitet". Vi har alle negative sider. Jeg kan fint leve med enkelte menneskers negative sider avhengig av hva det er. 

En dame som sitter og snakker dritt om eksen sin i to timer eller slenger dritt til og eller er rappkjeftet mot andre kan jeg spare meg for. En dame som er uenig med meg med ting jeg står for og er flink til å argumentere og virker generelt oppegående i så måte er helt innafor og kanskje ønskelig. 

Det tar vertfall ikke mer enn maks 5 minutter før jeg har bestemt meg for om en dame jeg traff er noe for meg. Akkurat lang nok tid til at man ikke ble skikkelig kjent og man kan sette fra seg pilsen og gå derifra uten at man blir savnet. 

En god diskusjon rundt forskjellige temaer er noe jeg setter pris på, så lenge det ikke ender med veltede ølglass og tårer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (14 timer siden):

Du sa at å gå på date var et nederlag fordi daten ikke ga ønsket resultat, eller noe i den stilen der.

Poenget er at jeg mener du bør skille mellom det å få en date (bli kalt til intervju) og det at daten (intervjuet) gir de ønskede resultater.

Hvis du klarer å handle ingrediensene til kaka, men kaka blir mislykka, kan du handle nye ingredienser og prøve igjen.

Hvis du ikke engang klarer å handle ingrediensene til kaka, kan du aldri bli god til å bake heller, for du får aldri prøvd det.

Akkurat sånn er det med intervjuer og dates, og det å få ønsket resultat også.

Nei, jeg sammenliknet det vel med å vinne et slag for så å tape krigen. Så suksess mener jeg det er hvis det blir noe mer.
Men å bli avslått fra en jobb er et nederlag. Det er du vel enig i?

Jeg er ganske flink til å lage mat, og jeg vet av erfaring at en kake kan bli mislykket selv om man gjør alt riktig. Der jeg borte før svidde stekeovnen alltid ting uansett hvordan man stilte den inn, så hver gang jeg prøvde ble resultate mislykket. Men det er vel litt of topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (På 18.10.2021 den 2.45):

Litt av en selvdestruktiv tråd. Ser ingen grunn til at de mennene (og kvinnene) som finner nytte i Tinder skal slette den. For mange, også gjennomsnittlige menn, er det sikkert verdt et forsøk - men om det ikke går, er det lite nytte i å bruke masse tid på å klage på appen, dens funksjonalitet, andre brukere og what not. Her er forøvrig litt mer matematikk:

Poenget er at menn som ikke lykkes bør prøve noe annet. Og det er majoriteten av menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b87ad...e6b

Problemet med Tinder er at i begynnelsen var det gøy og folk behandlet hverandre med respekt.. etterhvert lagde Tinder i seg selv ett spill som forandret måten vi behandler folk på. Nå er Tinder blitt noe der folk søker til for oppmerksomhet, ego-boosting, gold-digging, ett kjapt ligg, time wasting, etc. etc.. noen er der kun for å trolle andre mennesker tro det eller ei. Tinder er blitt en meget useriøs plattform og svaret ligger i hvordan den fungerer i seg selv.

Man kan ha ett ubegrenset antall med matcher, det sier seg selv at det blir problemer av sånt. Folk kommer da å selektivt velge hvem de skal prate med å ikke, og ofte går dem da for den beste dealen. De glemmer deg i prosessen og du blir bare en som de ikke gidder å prate med.. fordi det alltid er rom for mer og den bedre.. og damer hvertfall de går alltid for den beste dealen de kan få. Det blir en ond sirkel i grunn.

Selvsagt går det ann å få matcher og gå på date, men majoriteten virker det som har problemer med Tinder nettopp fordi den lager så mye konkurranse, samtidig som algoritmer velger deg mer og mer ut hvis du ikke presterer bra. Til slutt sitter man bare der uten at det skjer nesten noe, da er det ikke rart folk blir frustrerte.. så appen funker bra for de som klarer den bra og bare dårligere og dårligere for de som ikke får det helt til.

Nå burde det ringe noen bjeller.. for som vi vet, Tinder driver ikke veldedighet, noen folk har lagd appen og sikkert tjent seg søkkrike, men som de sier.. mye vil ha mer.. så spørsmålet blir, vil Tinder tjene mest på de som har det så flott og mestrer appen og går på flere dates uten å måtte begynne å betale? eller vil Tinder tjene mest på de som sliter og har det dårlig og klarer ikke å få så mange matcher/dates? Når det kun er 20% eller noe sånt på toppen som er såkalt "vellykkede" på Tinder ut ifra det jeg har lest..

Det vil si at resten sliter, vanlige folk altså.. da er det jo langt flere som blir potensielt kunder for å kjøpe VIP eller hva det nå enn heter.. slik at de som har laget appen kan bare håve inn.. DET ER RIGGED.. DET ER SATT OPP ETT SPILL SLIK AT DU SKAL FÅ LYST Å KJØPE VIP.. nå håper jeg dere ser at Tinder ikke har gode intensjoner for vanlige folk.. hadde de hatt litt gode intensjoner hadde de skrudd ratioen til 50/50 i det minste, og ikke bare la de 20% på toppen få all moroa.. men sånn er ikke Tinder.

Denne appen nærmest tvinger deg til å framstå som noe du ikke er (rockestjerne f.ex) for å kunne ha suksess mens vanlige folk som bare har lyst å treffe og bli kjent med noen blir lagt bakerst i bunken. Da mener jeg det blir helt feil asså, når man ikke kan få lov å være seg selv hvorfor skal man da gidde å bruke appen? så vil helt sikkert noen forsvare "Ja men tinder er jo så flott og det funker så bra for meg", ja men så fint for deg da.. da er du kanskje en av de få utrolig nok.

Jeg har flere kamerater, utrolig kjekke menn, dem har en helt konge personlighet, og hadde sikkert blitt utrolig kule pappaer en dag (noen av dem er allerede), men poenget mitt er at dette er bra menn asså.. de har prøvd å finne noen, de har alle sagt at de prøvde Tinder og at denne appen bare er noe dritt. De fleste kvinnfolka der inne har mest lyst å bare pisse på deg. Det spillte ikke noe rolle hvor bra bilder, tekst du hadde etc.. de mente folk der inne generelt er fucka i huet. Og selvom det i ny og ne går ann å få match så er det for det meste bortkasta tid og tull. Da er det kanskje ikke så rart dette med folk når ting er satt opp som de er.

Så til deg trådstarter, jeg skjønner deg utrolig godt og jeg er enig i mye av det du sier her.

Tinder virker som på dette tidspunket bare som ei overmelka ku.

Anonymous poster hash: b87ad...e6b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...