Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Trotters skrev (1 time siden):

Hvis du derimot får biff en gang, men biffen (forholdet eller ligginga med dama) likevel ikke smaker som forventet, og du derfor ikke går tilbake til samme sted for å spise igjen (at du dumper dama), så har jeg ingen innvendinger mot det. Hun har akkurat samme valgmulighet når det gjelder deg. Kun hvis dere begge ønsker å gå for biff, så kan det bli noe mer. I alle andre tilfeller blir det ingen biff, men det er fortsatt ikke Tinder sin feil. Tinder kan kun hjelpe deg med pølser (å få kontakt, eller dates). Det gjelder altså å holde forventningene på riktig nivå.

Jeg har ikke til hensikt å kun ligge med en jente, one night stands virker for meg ganske ubrukelig. Hva er vitsen hvis det bare skjer en gang? Det er jo et forhold som må være målet etter hvert. Men jeg tenker å ta det rolig med å "jakte" på damer fremover, og prøve å være sosial når jeg har muligheten og bli kjent med nye mennesker når sjansen byr seg. Jeg har heller ikke tenkt å gå ut på byen med kompiser med det mål om "i kveld bare må det bli noe på meg", en slik tankegang funker aldri. Jeg skal definitivt se om jeg finner noen fritidsaktiviteter jeg kan drive med når ting begynner å åpne opp. "Coronatiden" har ikke akkurat forbedret folks sosiale ferdigheter akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PerBertil skrev (13 minutter siden):
Trotters skrev (2 timer siden):

Å si at forhåpningen var "å møte kvinner i egen aldersgruppe" er en helt annen (og mye sunnere) forventning enn å si at "Tinder skal skaffe deg en kjæreste eller noen å ligge med". Enten har du justert forventningene dine en del de siste dagene, eller så snakker du meg kanskje litt etter munnen. Uansett kan vi kanskje enes om at Tinder har gitt deg denne muligheten tidligere, selv om du nå nevner at det ikke har skjedd i det siste?

Nei, dette motsier ingenting jeg har sagt tidligere. Det er den åpenbare årsaken. Jeg hadde selvfølgelig aldri lastet ned tinder om jeg ikke e hadde håpet at det var forsøkte verdt.

Så du mener fremdeles at poenget med Tinder var å skaffe deg en kjæreste, eller noen å ligge med?

Nøyaktig hvordan mener du Tinder skal hjelpe deg forbi stadiet "å etablere kontakt og avtale å møtes"?

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a
Trotters skrev (43 minutter siden):

Jeg tror det du ønsker er mange av de positive sidene ved et (poly)forhold, men uten så mange forpliktelser. Du ønsker ikke å bli stilt krav til. Ingenting galt i det i seg selv ...

Skal innrømme at jeg ikke har noe imot å bli stilt krav til, men jeg har erfart at å stille krav i stor grad er poengløst. Det ender som oftest opp med at jeg blir såret. Personlig er jeg lojal og holder meg til en partner av gangen, rett og slett fordi jeg ikke ser behovet for å ligge med noen andre når jeg er oppslukt i en annen. Dukker det opp fristelser så avslår jeg om jeg har en fast type jeg møter. Problemet her er heller at jeg går lei etter en stund, og går da videre til ny partner. Jeg tror ikke alle tar et FwB-forhold så veldig seriøst, og at man da ligger med andre på si og kanskje også jakter på kjærligheten ved siden av der igjen, gjør at jeg tror det er vanskeligere å være lojal i en slik relasjon, kontra et monogamt forhold.
 

Trotters skrev (46 minutter siden):

Å være åpen, ærlig og tydelig på egne ønsker og behov er alfa omega i alle relasjoner, og jeg tror du har rett i at mange feiler her. Kanskje er de ikke engang ærlige mot seg selv. Kanskje har samfunnets normer og moral blitt så innprentet at de tror de ønsker det "samfunnet sier skal være riktig", så de vet ikke engang selv hva de egentlig ønsker eller trenger. Langt mindre tør si det høyt.

Hva regner du som fallhøyder? Skuffelsen over at den andre ikke er like ivrig og engasjert som deg selv? I så fall anser du jo et felles engasjement som noe positivt i et forpliktende forhold.

Det første avsnittet her er jeg så utrolig enig i. Jeg tror vi er altfor styrt av samfunnets normer og moral. Jeg tror mange ikke helt vet hva de vil selv. Jeg tror også at mange vil stifte familie fordi det er forventet av de. Tror mange ender opp i relasjoner og med forpliktelser som ikke tilfredsstiller deres ønsker og lyster. Det er kjempe trist. Det blir litt det samme som at mange står i en jobb de egentlig ikke liker, fordi de må tjene penger. I stedet for å jakte en utdannelse og en jobb de liker/trives i, så tar de til takke med det de får. Oppskriften på ulykke spør du meg. 

Fallhøyder regner jeg som alle utfordringer som kommer i et forhold. Alt ifra personlige kriser og problemer som påvirker relasjonen, til graviditet og sykdom som kan påvirke sexlivet og intimiteten og dermed skape en "unntakstilstand" i forholdet som de fleste ikke klarer å leve gjennom. At man eldes og forandres. Når du er i et forhold kan du faktisk ikke gjøre som du vil, for du har en partner som liker deg som du er, og som kan reagere på din forandring. Hva om jeg vil klippe håret mitt kort? Forandre litt på klesstilen? Reise bort i et halvt år? Skifte jobb, flytte til andre siden av landet, male veggene på stua i en helt psycho farge, være veganer i ett år, feire jul alene... Haha, ikke så gode eksempler, men du skjønner sikkert tegninga. Jeg vil innerst inne være den samme med mine meninger, holdninger og verdier, men jeg har ingen garanti for at utseendet mitt og stilen min ikke forandrer seg. Samme med hva jeg ønsker her i livet. Det kan fort snu. Jeg tror ikke de fleste aksepterer slikt i et tilsynelatende stabilt forhold.

Det er vel ganske åpenbart at et forhold i mine øyne er begrensende. Dette bunner vel i at min erfaring er at jeg ikke kan utfolde meg slik jeg ønsker og gjøre slik jeg vil, uten at en partner reagerer negativt på det. Jeg er ikke typen til å klippe håret kort plutselig, men jeg vil ha muligheten til å gjøre det om jeg ønsker, uten å la mine valg påvirkes for mye av en annen. Dette merker jeg var vanskelig å forklare. Frihet er viktig for meg. Et forhold gir ikke frihet. En søndagskjæreste gjør det. 

Trotters skrev (53 minutter siden):

Jeg er ikke enig i dette. Jeg ville heller sagt "Ingen relasjon er så heftig som en nyforelsket, intens og intim relasjon". Intense følelser er en rus i seg selv, men at noe er intenst betyr også oppturer og nedturer. Skuffelser og såringer. Og de kraftigste såringene kommer typisk når forholdet ryker. Ikke gøy.

Hmm. Sant nok. 
 

Trotters skrev (55 minutter siden):

Jeg mene noe av det som gir et forhold en skikkelig dybde er når man har en bunnsolid tillit til hverandre, er ærlig med hverandre, stoler på hverandre og kommuniserer godt med hverandre. Dette tar det tid å utvikle og bli trygg på, og det mener jeg er noe av det viktigste ved å velge et varig og forpliktende forhold. Det trenger som sagt ikke være monogamt for å være varig og forpliktende.

Det er også fullt mulig å leve i et varig og forpliktende forhold, selv om man er særbo. Akkurar som at monogami ikke er et kriterium for et varig og forpliktende forhold, så er heller ikke felles bostedsadresse et kriterium for dette.

Jeg tror det er viktig å være bevisst at monogami med all sannsynlighet ikke er naturlig for mennesker. Det er mer et verdivalg man må ta stilling til selv, og som du er inne på bør man være tydelig og ærlig om dette, både ovenfor seg selv og sin(e) partner(e).

Jeg regner det først som utroskap når man skjuler ting for sin(e) partner(e). Hvis det er avtalt at muligheten for sidesprang er der, men A ikke ønsker å bli informert, så regner jeg ikke det som å skjule det for A. Da har A selv satt dette premisset.

100 % enig!

Man skaper sine egne regler og grenser. Utfordringen er å følge dem. Man hører gang på gang om utroskap. Det vitner om at å være lojal og tro, er vanskelig. Da tenker jeg ikke på de som tråkker over grenser uten å fortelle partner om det heller, og gjør det i skjul, uten at partner noen gang finner ut av det. Som singel og tilgjengelig kvinne opplever jeg svært ofte, så ofte at det ikke er morsomt engang, å bli kontaktet av gifte menn. Menn i forhold osv. Jeg møter oftere opptatt menn enn single menn... Noen er i åpne forhold, men de fleste er ikke det. 

Nå ble det kanskje litt avsporing fra oss, men det stadfester et poeng, nemlig at man MÅ kommunisere hva man ønsker og vil ha. Og så må du smi etter det. Vil du bare ha ei knullevenninne som du kan dyrke et heftig sexliv sammen med så ordner du profilen din på Tinder etter det. Vil du stifte familie så legger du frem dine verdier som familiefar. Hva du jobber med betyr ikke en dritt om du bare skal knulle, men det betyr noe om du skal bygge hus og sette barn til verden. Hva signaliserer du ved å legge ut bilde av deg i bar overkropp? Hva signaliserer du ved å skrive høyden din i bio? Hva tror du damene tenker at du vil, når de ser din profil?

Som kvinne har jeg hatt to typer profiler på Tinder.

Den første, er lenge siden, det var når jeg ville ha kjæreste og forhold. Da hadde jeg fem bilder av meg. Ett der jeg var sminket og ordnet slik jeg pleier å se ut når jeg drar på kino, ut for å spise, løper ærender etc. Ett der man så ish hvordan stilen min ser ut. Ett i mitt andre skinn (jobbuniform, jeg jobber mye). Ett der jeg ikke hadde på meg sminke og ikke hadde ordnet håret, sånn du vil se meg 70% av tiden kanskje. Og ett helkroppsbilde hvor man kan se hvordan jeg ser ut, men ikke lettkledd. Men du ser mine former og holdning. I bioen skrev jeg mine interesser og hobbyer og at jeg søkte noe seriøst. 

Den andre, når jeg bare vil ha et ligg, skriver jeg i bioen hvor høy jeg er og kroppsstørrelse. Bildene jeg legger ved er et bilde av meg sminket og et uten sminke (jeg bruker ikke sminke hver dag), og flere bilder der man ser kroppen min. Ett av dem ganske dristig og lettkledd. Andre ting jeg skriver i bioen er at jeg ønsker søndagskjæreste eller uforpliktende treff. Så er jeg mer tydelig på meldinger at jeg ønsker ikke et ons, men en seksuell relasjon hvor vi bestemmer spillereglene sammen. Slenger på switch siden jeg gjerne bytter på dom/sub, men praktiseres kun med en partner jeg føler meg særdeles trygg på. 

Denne oppskriften tør jeg vedde på at fungerer på mannfolk også. Menn er ikke så flinke på tinder. Dårlige bilder, gamle bilder, mangelfull bio eller bio som skriker at man er desperat eller bitter. Selg deg selv inn mann! Vis frem dine beste sider, skriv litt om deg selv. Og ikke minst: HVA SØKER DU? Hva har du å tilby? Husk at du er på jakt og at mange kvinner har mange menn å velge mellom. Om du ikke klarer å fange henne så må du friste. 

Anonymous poster hash: fb1fe...88a

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a
PerBertil skrev (22 minutter siden):

Selv ønsker jeg utelukkende et monogamt forhold. For å si det sånn så kunne jeg aldri noensinne tenke meg et åpent forhold under noen omstendighet og et polyforhold ville vært helt uaktuelt. Hadde jeg vært på date med ei som sa hun var polyamorøs vill jeg definitivt satt en strek for den datingen. Jeg forstår bare ikke hva vitsen med et forhold er hvis man skal ha sex med alle andre enn partneren sin eller skal drive å knulle og ha romantiske forhold med flere på en gang. Hadde jeg hatt dame som hadde foreslått åpent forhold så hadde jeg tatt en samtale om hvorfor og eventuelt vurdert å slå opp.

Jeg tenker at hvis en partner føler behov for å knulle noen andre enn sin egen kjæreste, samboer eller ektefelle, da tenker jeg noe er alvorlig galt med sexlivet, enten må det være at den seksuelle tiltrekningen som har forsvunnet eller at partneren er dårlig i senga eller noe. 

Har du vært i et monogamt forhold før? Mange har lyst på andre selv om de er i et forhold. Man blir tiltrukket av andre selv om man har en kjæreste. Derfor fungerer det for mange at man har sex med andre på si. Da er man åpen og ærlig om det, og det er ikke utroskap om partene aksepterer det. 

Men om det er det du søker, så må du også presisere det. Være tydelig. Ingenting galt i å ønske det. :) 

Anonymous poster hash: fb1fe...88a

Lenke til kommentar
Trotters skrev (1 minutt siden):

Så du mener fremdeles at poenget med Tinder var å skaffe deg en kjæreste, eller noen å ligge med?

Nøyaktig hvordan mener du Tinder skal hjelpe deg forbi stadiet "å etablere kontakt og avtale å møtes"?

Da jeg sist gang lastet ned Tinder før jeg avsluttet nå i juli eller August eller når det var, husker ikke helt. Da var det for å finne meg ny kjæreste etter at eks-dama slo opp med meg i november i fjor. Da jeg ikke kom i kontakt med noen og deretter selvfølgelig ikke møtte noen, etter å ha sveipet gjennom hele østlandet bokstavelig talt og store deler av andre steder, sørget jeg for at platinum var helt sagt opp så slettet jeg kontoen. Og har ikke tenkt å starte en ny en. Er det noe galt jeg har gjort her mener du?

Når man ikke har kommet i kontakt med noen via Tinder, hva er da vitsen?

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a skrev (12 minutter siden):

Den første, er lenge siden, det var når jeg ville ha kjæreste og forhold. Da hadde jeg fem bilder av meg. Ett der jeg var sminket og ordnet slik jeg pleier å se ut når jeg drar på kino, ut for å spise, løper ærender etc. Ett der man så ish hvordan stilen min ser ut. Ett i mitt andre skinn (jobbuniform, jeg jobber mye). Ett der jeg ikke hadde på meg sminke og ikke hadde ordnet håret, sånn du vil se meg 70% av tiden kanskje. Og ett helkroppsbilde hvor man kan se hvordan jeg ser ut, men ikke lettkledd. Men du ser mine former og holdning. I bioen skrev jeg mine interesser og hobbyer og at jeg søkte noe seriøst. 

Den andre, når jeg bare vil ha et ligg, skriver jeg i bioen hvor høy jeg er og kroppsstørrelse. Bildene jeg legger ved er et bilde av meg sminket og et uten sminke (jeg bruker ikke sminke hver dag), og flere bilder der man ser kroppen min. Ett av dem ganske dristig og lettkledd. Andre ting jeg skriver i bioen er at jeg ønsker søndagskjæreste eller uforpliktende treff. Så er jeg mer tydelig på meldinger at jeg ønsker ikke et ons, men en seksuell relasjon hvor vi bestemmer spillereglene sammen. Slenger på switch siden jeg gjerne bytter på dom/sub, men praktiseres kun med en partner jeg føler meg særdeles trygg på. 

Denne oppskriften tør jeg vedde på at fungerer på mannfolk også. Menn er ikke så flinke på tinder. Dårlige bilder, gamle bilder, mangelfull bio eller bio som skriker at man er desperat eller bitter. Selg deg selv inn mann! Vis frem dine beste sider, skriv litt om deg selv. Og ikke minst: HVA SØKER DU? Hva har du å tilby? Husk at du er på jakt og at mange kvinner har mange menn å velge mellom. Om du ikke klarer å fange henne så må du friste. 

Nei, det tviler jeg på funker for menn. Det som fungerer for kvinner er stort sett ikke det som fungerer for menn.
Jeg tror ikke jeg hadde akkurat gjort en jente våt i trusa ved å bare skrive "175 høy, ca.70 kg. Ønsker ikke ons".

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a skrev (4 minutter siden):

Fallhøyder regner jeg som alle utfordringer som kommer i et forhold. Alt ifra personlige kriser og problemer som påvirker relasjonen, til graviditet og sykdom som kan påvirke sexlivet og intimiteten og dermed skape en "unntakstilstand" i forholdet som de fleste ikke klarer å leve gjennom. At man eldes og forandres.

[...]

Jeg vil innerst inne være den samme med mine meninger, holdninger og verdier, men jeg har ingen garanti for at utseendet mitt og stilen min ikke forandrer seg.

De fleste tingene du nevner, som personlige kriser, problemer som påvirker relasjonen, sykdom som kan påvirke sexlivet og intimitet, osv. gir deg frihet, men også mindre trygghet  Du er ikke trygg på at "kjæresten" din står i stormen sammen med deg dersom du får en personlig krise av et slag. Du kan ikke forvente det, for du har i prinsippet valgt det bort.

En graviditet vil på mange måter ha like stor innvirkning om man er sammen eller ikke. Uansett om man lager et barn ved en ONS så vil dette barnet med all sannsynlighet binde dere sammen for livet, med mindre moren ikke aner hvem faren er.

Hvis man velger en person som sin livspartner basert på hvem personen er (verdier, livssyn, osv), så ser jeg ikke at slike endringer av utseendet skal spille noen stor rolle. Hvis man derimot har valgt partner basert på utseendet, så blir det vanskelig å holde på interessen om utseendet eller uttrykket endres.

Hvis man derimot har gitt uttrykk for at jeg vil flytte til Andeby og bo der resten av livet, og etter fire år finner ut at man vil heller bo på Svalbard, så er det klart at da kan en slik forandring bli vanskelig å svelge, men da mener jeg også at man har endret noen verdisyn på veien. Fra å være bestemt på å etablere seg et sted, til å ville flytte rundt, f.eks.

[Dropper å sitere resten av det du skrev]

Ellers er jeg helt enig i det du skriver om å ha en tydelig og beskrivende profil hvor man synliggjør hva man ønsker, og selger inn hvorfor de man ønsker å få kontakt med også skal velge deg. Velger de ikke deg, så får man ingen match.

Jeg ser heller ingen poeng i en ONS. Jeg mener at de beste seksuelle relasjonene bygges opp over tid. Man må bli trygge på hverandre, trygg på at grenser respekteres, at grenser ikke teåkkes over, og ikke minst tar det tid å bli kjent med hverandres kropper og hverandres preferanser.

Jeg går faktisk bevisst inn for å ikke fortelle i detalj hva jeg selv liker i starten, for hvis jeg gir en oppskrift på at jeg liker A, B, C og D, så vil trolig en engasjert partner gjøre nettopp A-D. Dermed kan jeg gå glipp av å oppleve fantastiske E, F og G, som partneren har erfaring med, men kanskje ikke tør prøve med meg fordi jeg har sagt jeg kun liker A-D. Til gjengjeld prøver jeg å være tydelig i form av lyder og ord hvordan jeg liker det partneren gjør, og dermed kan vi sammen gå på en oppdagelsesreise for å finne den ultimate opplevelsen. Jeg er selvsagt også veldig lydhør for hvordan partneren responderer på de tingene jeg gjør, for å finne ut hva og hvordan partneren liker å gjøre eller oppleve.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (24 minutter siden):
Sitat

Så du mener fremdeles at poenget med Tinder var å skaffe deg en kjæreste, eller noen å ligge med?

Nøyaktig hvordan mener du Tinder skal hjelpe deg forbi stadiet "å etablere kontakt og avtale å møtes"?

Da jeg sist gang lastet ned Tinder før jeg avsluttet nå i juli eller August eller når det var, husker ikke helt. Da var det for å finne meg ny kjæreste etter at eks-dama slo opp med meg i november i fjor. Da jeg ikke kom i kontakt med noen og deretter selvfølgelig ikke møtte noen, etter å ha sveipet gjennom hele østlandet bokstavelig talt og store deler av andre steder, sørget jeg for at platinum var helt sagt opp så slettet jeg kontoen. Og har ikke tenkt å starte en ny en. Er det noe galt jeg har gjort her mener du?

Når man ikke har kommet i kontakt med noen via Tinder, hva er da vitsen?

Du unngikk å svare på spørsmålet mitt (andre setning / avsnitt). Derfor skjønner du heller ikke poenget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a skrev (30 minutter siden):

Har du vært i et monogamt forhold før? Mange har lyst på andre selv om de er i et forhold. Man blir tiltrukket av andre selv om man har en kjæreste. Derfor fungerer det for mange at man har sex med andre på si. Da er man åpen og ærlig om det, og det er ikke utroskap om partene aksepterer det. 

Men om det er det du søker, så må du også presisere det. Være tydelig. Ingenting galt i å ønske det. :) 

Anonymous poster hash: fb1fe...88a

Jeg har kun vært i et langvarig forhold som varte omlag et år, det var definitivt et forhold der man kun forholdt seg til andre. Bare fordi man ser på menyen betyr ikke det at man skal spise. Polyforhold eller åpent forhold er for meg uaktuelt under en hver tenkelig omstendighet, det er ikke en gang åpent for forhandling.

Hvorfor vil noen egentlig være i et romantisk forhold, mens man avstår vil bli sprutet inni av andre menn enn den man elsker og er sammen med? Da tenker jeg at den seksuelle tiltrekningen er forsvunnet, eller at partneren er dårlig i sengen. Jeg forstår ikke det prinsippet. Man elsker noen følelselsmessig, men har mistet tiltrekningen men vil absolutt føle andre menns lem inni seg. Er det ikke da bedre å finne seg noen nye som man har mer gnist med?

Dette gjelder selvfølgelige begge veier uansett om det er hetero eller homoforhold. Jeg snakker kun fra mannsperspektivet fordi jeg er mann selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke til hensikt å kun ligge med en jente, one night stands virker for meg ganske ubrukelig. Hva er vitsen hvis det bare skjer en gang? Det er jo et forhold som må være målet etter hvert.

Jeg skrev ikke én gang, som i at det kun skjer 1 gang.

Jeg skrev hvis det skjer en gang (i fremtiden). Altså at du finner det du søker. Enten en fast liggevenn eller en kjæreste.

Det er du selv som har skrevet at hvis du fikk knulle så var daten bra ("mer suksess"). At et knull var å regne som resultat.

Sitat

Det er klart at det er hyggelig og møte nye folk og være sosial. Men hadde det blitt et knull ville jeg ansett det som mer suksess, og å få kjæreste hadde vært det ultimate. Begge disse ville jeg sett på som resultater.

Hvis du ikke mente det du skrev, så får du bare unnskylde at jeg misforstod hva du mente, og heller har basert meg på det du skrev.

Og du vet jo ikke om dere passer sammen i senga før dere prøver, så ethvert seksuelt forhold må faktisk starte med "en første gang", og hvis man ikke passer sammen er det ingen grunn til å fortsette med gang nummer to. Ikke engang om man ønsker å styre unna ONS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (7 minutter siden):

Har ingen vrangforestilling om at Tinder skal hjelpe meg noen som helst ting jeg. Det er ikke derfor appen er skapt.

Så du lastet ned Tinder for å være snill mot de som laget appen?

Du sendte dem også penger for å være snill mot de som laget appen?

I call bullshit #2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev ikke én gang, som i at det kun skjer 1 gang.

Jeg skrev hvis det skjer en gang (i fremtiden). Altså at du finner det du søker. Enten en fast liggevenn eller en kjæreste.

Det er du selv som har skrevet at hvis du fikk knulle så var daten bra ("mer suksess"). At et knull var å regne som resultat.

Hvis du ikke mente det du skrev, så får du bare unnskylde at jeg misforstod hva du mente, og heller har basert meg på det du skrev.

Og du vet jo ikke om dere passer sammen i senga før dere prøver, så ethvert seksuelt forhold må faktisk starte med "en første gang", og hvis man ikke passer sammen er det ingen grunn til å fortsette med gang nummer to. Ikke engang om man ønsker å styre unna ONS.

Jeg har på ingen måte tenkt å gå inn i et fast forhold uten å ha hatt sex først lenger uansett.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (2 minutter siden):
Trotters skrev (4 minutter siden):
PerBertil skrev (13 minutter siden):
Trotters skrev (27 minutter siden):
PerBertil skrev (54 minutter siden):
Trotters skrev (1 time siden):
Sitat
Sitat

Å si at forhåpningen var "å møte kvinner i egen aldersgruppe" er en helt annen (og mye sunnere) forventning enn å si at "Tinder skal skaffe deg en kjæreste eller noen å ligge med". Enten har du justert forventningene dine en del de siste dagene, eller så snakker du meg kanskje litt etter munnen. Uansett kan vi kanskje enes om at Tinder har gitt deg denne muligheten tidligere, selv om du nå nevner at det ikke har skjedd i det siste?

Nei, dette motsier ingenting jeg har sagt tidligere. Det er den åpenbare årsaken. Jeg hadde selvfølgelig aldri lastet ned tinder om jeg ikke e hadde håpet at det var forsøkte verdt.

Så du mener fremdeles at poenget med Tinder var å skaffe deg en kjæreste, eller noen å ligge med?

Nøyaktig hvordan mener du Tinder skal hjelpe deg forbi stadiet "å etablere kontakt og avtale å møtes"?

Da jeg sist gang lastet ned Tinder før jeg avsluttet nå i juli eller August eller når det var, husker ikke helt. Da var det for å finne meg ny kjæreste etter at eks-dama slo opp med meg i november i fjor. Da jeg ikke kom i kontakt med noen og deretter selvfølgelig ikke møtte noen, etter å ha sveipet gjennom hele østlandet bokstavelig talt og store deler av andre steder, sørget jeg for at platinum var helt sagt opp så slettet jeg kontoen. Og har ikke tenkt å starte en ny en. Er det noe galt jeg har gjort her mener du?

Når man ikke har kommet i kontakt med noen via Tinder, hva er da vitsen?

Du unngikk å svare på spørsmålet mitt (andre setning / avsnitt). Derfor skjønner du heller ikke poenget mitt.

Har ingen vrangforestilling om at Tinder skal hjelpe meg noen som helst ting jeg. Det er ikke derfor appen er skapt.

Så du lastet ned Tinder for å være snill mot de som laget appen?

Du sendte dem også penger for å være snill mot de som laget appen?

I call bullshit #2.

Selvfølgelig ikke.

Du gir ikke lenger noen mening. Enten så er du ikke ærlig med deg selv, eller så gidder du ikke være ærlig med meg. Begge deler er selvsagt helt greit for meg, men da gidder jeg heller ikke diskutere dette mer med deg.

Klarer du å forklare hva du egentlig mener?

Du har ikke gått tilbake på at du ønsker å finne en kjæreste, og at du mener Tinder ikke fungerer fordi du ikke fikk kjæreste.

Jeg hevder at det Tinder kan hjelpe deg med er å etablere kontakt, men at Tinder ikke kan hjelpe deg å få en kjæreste. Det må du ordne selv.

Du mener det ikke er noen motsetninger i disse to måtene å se situasjonen på.

Det er litt som at nærbutikken kan hjelpe deg å skaffe ingrediensene til kaka du ønsker å bake, men de hjelper deg ikke med å faktisk bake den kaken. Det må du ordne selv. Å skaffe en oppskrift og handle ingrediensene du trenger er de første skrittene.

Det virker for meg som om du sliter med å dele opp prosessen å finne deg en kjæreste i flere mindre prosesser eller steg om du vil. Du ser det endelige målet. Du ser på Tinder som det første skrittet. Dermed skal Tinder få deg helt til mål.

Jeg mener dette er helt feil fokus. Jeg mener dette gjør at du får feil forventninger til f.eks Tinder, og at du derfor stiller helt feil krav, og nødvendigvis derfor blir skuffa over resultatet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a
PerBertil skrev (1 time siden):

Nei, det tviler jeg på funker for menn. Det som fungerer for kvinner er stort sett ikke det som fungerer for menn.
Jeg tror ikke jeg hadde akkurat gjort en jente våt i trusa ved å bare skrive "175 høy, ca.70 kg. Ønsker ikke ons".

Men det er jo fordi vi kvinner ikke er menn. Du kan vekke en kvinnes interesse ved å by på deg selv og vise deg frem. Gjøre deg tilgjengelig. Jakte litt. Kaste ut et agn og se om hun biter på. 

Menn er fra mars og kvinner fra venus. Det vet du. Jeg skjønner meg ikke helt på dagens moderne mann som ikke fatter at vi kvinner ikke har av og på knapper. Vi må stimuleres. Du sender signalene og vi mottar. Du stimulerer og vi stimuleres. Skal du få ei dame våt i trusa så må du tilby mer enn dick pics og et bra utseende, åpenbart. 

Jeg tolker også svaret ditt som at du ikke helt tok poenget mitt.. 

Anonymous poster hash: fb1fe...88a

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a
Trotters skrev (1 time siden):

De fleste tingene du nevner, som personlige kriser, problemer som påvirker relasjonen, sykdom som kan påvirke sexlivet og intimitet, osv. gir deg frihet, men også mindre trygghet  Du er ikke trygg på at "kjæresten" din står i stormen sammen med deg dersom du får en personlig krise av et slag. Du kan ikke forvente det, for du har i prinsippet valgt det bort.

En graviditet vil på mange måter ha like stor innvirkning om man er sammen eller ikke. Uansett om man lager et barn ved en ONS så vil dette barnet med all sannsynlighet binde dere sammen for livet, med mindre moren ikke aner hvem faren er.

Hvis man velger en person som sin livspartner basert på hvem personen er (verdier, livssyn, osv), så ser jeg ikke at slike endringer av utseendet skal spille noen stor rolle. Hvis man derimot har valgt partner basert på utseendet, så blir det vanskelig å holde på interessen om utseendet eller uttrykket endres.

Hvis man derimot har gitt uttrykk for at jeg vil flytte til Andeby og bo der resten av livet, og etter fire år finner ut at man vil heller bo på Svalbard, så er det klart at da kan en slik forandring bli vanskelig å svelge, men da mener jeg også at man har endret noen verdisyn på veien. Fra å være bestemt på å etablere seg et sted, til å ville flytte rundt, f.eks.

[Dropper å sitere resten av det du skrev]

Ellers er jeg helt enig i det du skriver om å ha en tydelig og beskrivende profil hvor man synliggjør hva man ønsker, og selger inn hvorfor de man ønsker å få kontakt med også skal velge deg. Velger de ikke deg, så får man ingen match.

Jeg ser heller ingen poeng i en ONS. Jeg mener at de beste seksuelle relasjonene bygges opp over tid. Man må bli trygge på hverandre, trygg på at grenser respekteres, at grenser ikke teåkkes over, og ikke minst tar det tid å bli kjent med hverandres kropper og hverandres preferanser.

Jeg går faktisk bevisst inn for å ikke fortelle i detalj hva jeg selv liker i starten, for hvis jeg gir en oppskrift på at jeg liker A, B, C og D, så vil trolig en engasjert partner gjøre nettopp A-D. Dermed kan jeg gå glipp av å oppleve fantastiske E, F og G, som partneren har erfaring med, men kanskje ikke tør prøve med meg fordi jeg har sagt jeg kun liker A-D. Til gjengjeld prøver jeg å være tydelig i form av lyder og ord hvordan jeg liker det partneren gjør, og dermed kan vi sammen gå på en oppdagelsesreise for å finne den ultimate opplevelsen. Jeg er selvsagt også veldig lydhør for hvordan partneren responderer på de tingene jeg gjør, for å finne ut hva og hvordan partneren liker å gjøre eller oppleve.

Ons er lite lønnsomt. Spesielt for oss kvinner. For noen menn er det nok med et par jukk og sprut, så er han fornøyd og legger seg på ryggen for å sove. Vi kvinner er litt mer avanserte, og jeg tør påstå at de færreste kvinner blir gira og får sitt behov dekket av et ons. Om en kvinne ukritisk og velvillig går til sengs med deg rett etter å ha blitt kjent med deg, uten å snakke om noe som helst på forhånd, så tør jeg påstå at det ligger noe annet bak hennes intensjoner i ligget. Bekreftelse, ensomhet, usunn måte å takle noe vanskelig på etc... Kan selvsagt være hemningsløs kåtskap som bare renner over når hun møter en som sjekker av alle boksene når det kommer til krav på utseende, men jeg tviler. I dagens likestillingsamfunn glemmer vi noen ganger de store biologiske forskjellene hos kvinner og menn. Og det er ikke på grunn av likestillingen, men at folk feiltolker feminisme og likestillings budskap. Men dette er en annen diskusjon igjen.. Som mann er du fortsatt den som jakter. Som kvinne er du den som velger. Det er bittert og surt for mannfolka kanskje, men sånn er naturen og sånn er det i dyrelivet også. 

Din fremgangsmetode er fin. Og åpen og ærlig. Det er bra. :) Du har litt å lære her, trådstarter. 

Anonymous poster hash: fb1fe...88a

Lenke til kommentar
Gjest fb1fe...88a skrev (1 time siden):

I dagens likestillingsamfunn glemmer vi noen ganger de store biologiske forskjellene hos kvinner og menn. Og det er ikke på grunn av likestillingen, men at folk feiltolker feminisme og likestillings budskap. Men dette er en annen diskusjon igjen.. Som mann er du fortsatt den som jakter. Som kvinne er du den som velger. Det er bittert og surt for mannfolka kanskje, men sånn er naturen og sånn er det i dyrelivet også. 

Din fremgangsmetode er fin. Og åpen og ærlig. Det er bra. :) Du har litt å lære her, trådstarter. 

Innen feministisk propaganda fremmes ideen om at kjønn er en sosial konstruksjon, noe alle med en halv hjerne vet er feil. Feminisme utgår fra ideen at det finnes et undertrykkende patriarkat som systematisk driver undertrykkelse av kvinner. Denne radikalfeminismen har også til mål og ødelegge det de anser som giftig maskulinitet, og i dette begrepet er alt som er mannlig. Mannen skal kues og gjøres til en feminin gubbe. Det pussige er jo at radikalfeminister alltid faller for badboys. Er det en viktig leveregel som menn i dagens samfunn må følge er det å ikke høre på hva feminister sier, det gjelder forøvrig kvinner også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...