Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tinder er skadelig for menn.


Anbefalte innlegg

Trotters skrev (44 minutter siden):

Hvordan leser du en Tinder-profil uten selv å ha en Tinder-profil?

Og ville det vært mer positivt at noe sa det til deg på byen at de liker turer i skog og mark?

Hva om noen skrev på Tinder at de liker techno eller en solid fest?

Handler ikke slike ting først og fremst om (mangelen på) felles interesser, og mindre om hvor(dan) du får vite at dere ikke har felles interesser?

1. har aldri i hele mitt liv vært på Tinder. Jeg har ikke engang hatt appen eller besøkt nettsiden. Når man "evt" leser en Tinder profil burde det kanskje stått? 

2. Nei, det hadde ikke akkurat vært en god sjekkereplikk for min del. 

3. det hadde jeg nok ikke satt pris på. Mange år siden jeg var partymenneske på det nivået. 

4. jeg tror ikke på at fellesminteresser er det som nødvendigvis drar to personer sammen. Noen ganger kan det være ålreit at man har litt forskjellige ting å holde på med. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (10 timer siden):

Slik jeg ser det er Tinder etc. best for de med lav selvtillitt. Dem som ikke tør og opprette kontakt med det motsatte kjønn for første gang i real life, eller evt. bare er late. Evt. begge deler.

Det er langt mer nervepirrende å møte noen på date etter tinderavtale, kontra å treffe noen ute på byen der det allerede er etablert god stemning og man gjerne har noen pils innabords. Så den uttalelsen vil jeg si er komplett nonsens. Det er ikke enten eller, tinder er bare et ekstra verktøy man kan bruke.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Schweigaard skrev (22 minutter siden):

Det er langt mer nervepirrende å møte noen på date etter tinderavtale, kontra å treffe noen ute på byen der det allerede er etablert god stemning og man gjerne har noen pils innabords. Så den uttalelsen vil jeg si er komplett nonsens. Det er ikke enten eller, tinder er bare et ekstra verktøy man kan bruke.

Hvorfor er det nærvepirrende`Man møtes vel på byen uansett vil jeg tro. Vertfall hvis man har dårlig selvtillit og ikke tør og møte personen i edru tilstand. 

Uansett et argument for å ikke bruke Tinder mener jeg. Det blir mer naturlig og mindre kleint for alle parter hvis man møtes på en naturlig måte på byen etc. 

Dem som har dårlig selvtillitt er nok kanskje heller ikke dem som oppfordrer til møter på Tinder, men heller er der for en slags bekreftelse.

Lenke til kommentar
Vimsan skrev (3 timer siden):

Hva som er en god profiltekst kommer jo helt an på hva du ønsker å finne. Men vært i alle fall aldri negativ på en negativ måte. Jeg, som er en 5’er eller lavere på skalaen har skrevet mange forskjellige ting på profilen min. For eksempel «Bonnie søker Clyde- partner in crime», eller «jeg er en svime, så du kan ikke være kronisk distre. Da kommer vi til å suse rundt og glemme at vi dater», «jeg vil på date! Ta meg på date!». Og jeg har fått ekstremt mange match. Nesten alle refererer til teksten jeg har skrevet også. Jeg har vært på noen dates, men ikke mange. For med noen så detter samtalen til kjedelig og klein når humoren rundt det samtalen starter med daler. 
Det er mange råd og tips gjennom hele tråden her, både generelle og til deg direkte, men du tar de ikke til deg, og det er generelt vanskelig å go råd til noen som er fastlåst i sin egen mening. Jeg kunne gitt deg masse råd og tips, men da må du jo være villig til å ra de til deg, bruke dem og så se om det funker.

 

1.Jeg er ikke ute etter å få råd her. Jeg bruker ikke Tinder lenger og har ikke tenkt å prøve igjen. Jeg har fullstendig utprøvd

2.Det som funker for kvinner, funker ikke for menn

Lenke til kommentar
Trotters skrev (4 timer siden):

Jeg kan snu på alle argumentene dine.

Hvordan kan et medmenneske være så verdiløst for deg at du ikke gidder å gjøre et minimum av innsats for å gi et godt førsteinntrykk i håp om å bli bedre kjent?

Hvis du skal på date med noen du aldri har møtt før, så er hun ikke verdt nok til at du dusjer, steller deg, tar på deg noen finere klær og gjør en ekstra innsats?

Så dama skal gjøre seg fortjent til at du liker henne? Hvordan skal hun klare det? Hvilken innsats skal hun nedlegge for at du synes det er verdt å gjøre en innsats?

Hvordan kan en jobb du aldri har hatt være verdt så mye for deg at du gidder å bruke lang tid på å skrive en god søknad?

Sett deg på den andre siden av bordet og gå inn i den samme situasjonen med de samme holdningene dine. Hvorfor skal dama synes det er verdt å skrive med deg, eller møte deg? Hvorfor skal hun, som aldri har møtt deg, gidde å prioritere deg når du legger ned en mindre innsats enn mange andre for å vise henne hvem du er? Da velger hun heller en fyr som hun har fått et positivt inntrykk av, og som pirrer nysgjerrigheten hennes. Du stiller deg selv bakerst i køen.

Har du forresten fått ei venninne til å gå over profilene dine og gi deg tilbakemeldinger på dem?

Hææææ? Det ga ikke mye mening.

Det er stor forskjell på menneskelig verdi og hvem som betyr mye for meg.

For det første, hvorfor skal man anstrenge seg skikkelig for en person man aldri har møtt før? Det er forskjell på et minimum av innsats og det å gå langt i å anstrenge seg for at vedkommende skal like enn.

Kle meg pent gjør jeg uansett når jeg skal på mer formelle ting enten det er med venner eller potensielle dates, jobbintervju  eller liknende saker. Jeg går aldri i joggebukse utenfor blokkas fire vegger.

Jeg forventer ikke at en dame jeg aldri har møtt skal legge noen stor innsats i at jeg skal like henne.

Jeg bruker alltid lang tid  på å skrive en jobbsøknad. Tror du noen jenter på Tinder gidder å lese gjennom en A4 side med søknad om å date dem i jobbsøknad format?🙃

Trotters skrev (4 timer siden):

Med andre ord så er det å vinne en olympisk sølvmedalje et "definitivt nederlag" i dine øyne?

Enten må man bli olympisk mester, eller så var alle årene med forberedelser bare totalt bortkastet?

Det begynner å bli stadig tydeligere for meg hvorfor du tenker og skriver som du gjør, og hvorfor resultatene blir som de blir.

Jeg tror det eneste som gjenstår for meg er å ønske deg:

Skitt jakt, og skitt fiske.

Å sammenlikne en olympisk sølvmedalje med å bli avslått etter å ha vært på intervju er en absurd sammenlikning. En mer passende sammenlikning er å si at komme på jobbintervju og så få avlag, kan sammenliknes med å være med i OL, men å få tiende plass. 10.plass har aldri vært noen seier. Hvordan er avslag på en jobb etter å ha vært på jobbintervju en seier. Det eneste jeg kan si man har vunnet er lærdom om hva som kan gjøre neste gang, men det er fortsatt et nederlag.

Jeg skal på jobbintervju i morgen, ble kalt inn dagen etter jeg sendte søknaden. Det er en midlertidig seier. Jeg var på jobbintervju tidligere denne uka, men fikk avslag. For meg som arbeidsløs er det å få avslag etter å ha vært på jobbintervju et nederlag. 

Lenke til kommentar

Emnetittelen sier vel sitt.

Om Tinder er direkte skadelig for menn skal jeg ikke uttale meg så mye om. Sikkert fint for dem som er ute etter flørt og one night stands etc. Men skal man finne damen man skal dele resten av livet med, har jeg liten tro på slike tjenester. 

Personlig vil jeg ikke ha en dame som henger på Tinder for å få oppmerksomhet. Jeg synes det sier mye om hvem man er som person når man henger der. Så kan man jo gjerne kalle meg for dømmende, men min egen måte har fungert fint for meg, helt uten tinder. Jeg er som sagt gift på det 12 året og vi har vært sammen i 16 år, så jeg går for magefølelsen her. 

Skulle det vise seg at vi ble skilt så kommer jeg ikke til å ta i bruk Tinder eller andre tjenester. Da er det bare å komme seg ut på "jakt". Det er jo halve morroa. Istedem for å sitte å glane på skjermen for å sjekke om man har fått "treff" på Tinder. Håpløst spør du meg. Altså for MIN del. 

Hva andre ønsker å gjøre får være helt opp til dem.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (9 timer siden):

1. har aldri i hele mitt liv vært på Tinder. Jeg har ikke engang hatt appen eller besøkt nettsiden. Når man "evt" leser en Tinder profil burde det kanskje stått? 

2. Nei, det hadde ikke akkurat vært en god sjekkereplikk for min del.

Så egentlig habdler ikke dette om noe som har med Tinder å gjøre i det hele tatt?

Bjerknez skrev (9 timer siden):

3. det hadde jeg nok ikke satt pris på. Mange år siden jeg var partymenneske på det nivået.

Nettopp. For forskjellig verdisyn og interesser skaper ikke god kjemi og kontakt. Like barn leker best.

Som svar på at "glad i turer i skog og mark" ikke slår an hos deg, så skrev jeg:

Sitat

Handler ikke slike ting først og fremst om (mangelen på) felles interesser, og mindre om hvor(dan) du får vite at dere ikke har felles interesser?

 

Bjerknez skrev (9 timer siden):

4. jeg tror ikke på at fellesminteresser er det som nødvendigvis drar to personer sammen. Noen ganger kan det være ålreit at man har litt forskjellige ting å holde på med.

Hvis det er OK å holde på med forskjellige ting, hvorfor vil ikke "liker turer i skog og mark" da slå an hos deg?

Jeg sier ikke at man skal og må gjøre alt sammen og like alt det samme. Jeg sier det må være noen felles grunnverdier og grunninteresser. Jeg mener at den andres interesser automatisk gjør deg uinteressert er et ganske godt bevis på det.

Bjerknez skrev (7 timer siden):

Dem som har dårlig selvtillitt er nok kanskje heller ikke dem som oppfordrer til møter på Tinder, men heller er der for en slags bekreftelse.

De med dårlig selvtillit er nok sjelden opptatt av å søke bekreftelse fra andre. Hadde de opplevd det enkelt å få bekreftelse hadde de neppe hatt dårlig selvtillit. Med dårlig selvtillit er man ofte mer redd for å få bekreftet at man har grunn til å ha dårlig selvtillit.

En som synes han har dårlig dansefot prøver neppe å invitere damene opp til dans for å imponere dem. En som synes han har dårlig sangstemme drar neppe på karaokebar for å imponere damene.

Endret av Trotters
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Om Tinder er direkte skadelig for menn skal jeg ikke uttale meg så mye om. Sikkert fint for dem som er ute etter flørt og one night stands etc. Men skal man finne damen man skal dele resten av livet med, har jeg liten tro på slike tjenester. 

Personlig vil jeg ikke ha en dame som henger på Tinder for å få oppmerksomhet. Jeg synes det sier mye om hvem man er som person når man henger der. Så kan man jo gjerne kalle meg for dømmende, men min egen måte har fungert fint for meg, helt uten tinder. Jeg er som sagt gift på det 12 året og vi har vært sammen i 16 år, så jeg går for magefølelsen her. 

Skulle det vise seg at vi ble skilt så kommer jeg ikke til å ta i bruk Tinder eller andre tjenester. Da er det bare å komme seg ut på "jakt". Det er jo halve morroa. Istedem for å sitte å glane på skjermen for å sjekke om man har fått "treff" på Tinder. Håpløst spør du meg. Altså for MIN del. 

Hva andre ønsker å gjøre får være helt opp til dem.

Helt enig med deg. Fra nå av skal jeg kun lete etter damer ute i det virkelige liv. Det er nok også bedre for selvtillitten og mine sosiale ferdigheter.

De mest typiske bildene kvinner har på facebook som gjelder sikker 80+ % er et bilde forfra at de sitter med et glass vin i hånda eller sitter på en restaurant. Teksten er svært ofte noe rare greier med ananas på pizza. Det er ikke helt det som for meg i gir, heller ikke har jeg noe informasjon om vedkommende annet enn at vedkommende liker mat og drikking, som de fleste andre mennesker.

Lenke til kommentar
Trotters skrev (1 minutt siden):

Så egentlig habdler ikke dette om noe som har med Tinder å gjøre i det hele tatt?

Nettopp. For forskjellig verdisyn og interesser skaper ikke god kjemi og kontakt. Like barn leker best.

Som svar på at "glad i turer i skog og mark" ikke slår an hos deg, så skrev jeg:

 

Hvis det er OK å holde på med forskjellige ting, hvorfor vil ikke "liker turer i skog og mark" da slå an hos deg?

Jeg sier ikke at man skal og må gjøre alt sammen og like alt det samme. Jeg sier det må være noen felles grunnverdier og grunninteresser. Jeg mener at den andres interesser automatisk gjør deg uinteressert er et ganske godt bevis på det.

Det de med dårlig selvtillit er nok sjelden opptatt av å søke bekreftelse fra andre. Hadde de opplevd det enkelt å få bekreftelse hadde de neppe hatt dårlig selvtillit. Med dårlig selvtillit er man ofte mer redd for å få bekreftet at man har grunn til å ha dårlig selvtillit.

En som synes han har dårlig dansefot prøver neppe å invitere damene opp til dans for å imponere dem. En som synes han har dårlig sangstemme drar neppe på karaokebar for å imponere damene.

Akter ikke å begi meg inn på en lang dyp diskusjon rundt dette. Jeg har allerede bestemt meg for at Tinder ikke er noe for meg. 

Når jeg drar på byen så er jeg 100% meg selv. Jeg har en del selvironi så og synge karaoke med den elendige sangstemmen jeg har har jeg ingen problemer med, etter en pils eller ti. Jeg vil evt. ha ei dame som er like uhøytidelig som meg og som gjerne synger med med like elendig sangstemme. 

På tinder og andre sjekkesteder handler det hele tiden om å vise seg fra sin beste side. jeg vil ikke se den beste siden. Faktisk er jeg mer interresert i den dårlige siden. Jeg vil ha sannheten, og den finner man ikke på Tinder. mener jeg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trotters skrev (4 minutter siden):

En som synes han har dårlig dansefot prøver neppe å invitere damene opp til dans for å imponere dem. En som synes han har dårlig sangstemme drar neppe på karaokebar for å imponere damene.

Selv gikk jeg på dansekurs for noen år siden og ble relativt stødig. Per i dag er det lenge siden og jeg har glemt alt utenom et par moves. Jeg ber fortsatt jenter på dans på utesteder eller på fest om det er stemning for dansing. Selv om jeg ikke er noe flink lenger funker det stort sett, da de ofte er enda dårligere enn meg til å danse.

Jeg har en forferdelig sangstemme og kan ikke synge for fem flate, men har sunget karaoke på pubber mange ganger i fylla og fulle folk synger med uansett hvor stygt det er å høre på. Ingen bryr seg egentlig. Per i dag unngår jeg å synge karaoke.

Det er ingen grunn til å være redd for å drite seg ut hele tiden.

Lenke til kommentar
Trotters skrev (4 timer siden):

Har du forresten fått ei venninne til å gå over profilene dine og gi deg tilbakemeldinger på dem?

En venninne hjalp meg med å lage forrige tinder profil og tok bilder av meg. Funker ikke.

Jeg tar ikke datingtips fra jenter lenger, ikke med tanke på nettdating da det som funker for dem ikke funker for menn.

Lenke til kommentar

Det handler bare om å være seg selv. Jeg tror ikke damer vil ha en gutt/mann som ikke er seg selv. Danse har jeg gjort mange ganger. Å nei, jeg kan så absolutt ikke danse. men det er det også mange andre som ikke kan. 

Jeg vil på en måte ha en dame som ikke blir flau av å gjøre blemmer, eller er alt for opptatt av hva andre synes om henne. Jeg vil hun skal være seg selv. Å dem finnes dte jaggu ikke mange av tror jeg. Å vertfall ikke på Tinder. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (12 minutter siden):

Det handler bare om å være seg selv. Jeg tror ikke damer vil ha en gutt/mann som ikke er seg selv. Danse har jeg gjort mange ganger. Å nei, jeg kan så absolutt ikke danse. men det er det også mange andre som ikke kan. 

Jeg vil på en måte ha en dame som ikke blir flau av å gjøre blemmer, eller er alt for opptatt av hva andre synes om henne. Jeg vil hun skal være seg selv. Å dem finnes dte jaggu ikke mange av tror jeg. Å vertfall ikke på Tinder. Tror jeg. 

Enig, man kan ikke ta seg selv for høytidelig. 

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (2 minutter siden):

Selv gikk jeg på dansekurs for noen år siden og ble relativt stødig. Per i dag er det lenge siden og jeg har glemt alt utenom et par moves. Jeg ber fortsatt jenter på dans på utesteder eller på fest om det er stemning for dansing. Selv om jeg ikke er noe flink lenger funker det stort sett, da de ofte er enda dårligere enn meg til å danse.

Jeg har en forferdelig sangstemme og kan ikke synge for fem flate, men har sunget karaoke på pubber mange ganger i fylla og fulle folk synger med uansett hvor stygt det er å høre på. Ingen bryr seg egentlig. Per i dag unngår jeg å synge karaoke.

Det er ingen grunn til å være redd for å drite seg ut hele tiden.

Jeg tror det viktige her er hvordan folk tiltrekkes av folk med selvtillit og jovialitet. Men det er en ting å tiltrekkes av sånne og noe annet å være en sånn person. Det er langt fra alle damer som tør å slenge seg utpå med kveldens dansekonge, de som blir sittende igjen i venninnegjengens trygge omgivelser får neppe napp på byen. De som slenger seg med har gode sjanser for sosialisering med nettopp dansekongen. Er man omtrent på bølgelengde er sjansene gode for begge.

Folk som er vaklende på jovialitet eller selvtillit går nok ofte alene hjem fra byen pga manglende sosialisering med potensielle partnere. Godt mulig sånne treffer hverandre bedre via nettdating. Kanskje de er mer selvsikre på tomannshånd?

Den gang da jeg var ivrigst på sjekkeren så fant jeg i hvert fall en slags suksessoppskrift som fungerte bra for meg. Være sosial, jovial, danse, henge mer med damene enn med kompisene, ha antennene ute og finne ut hvem jeg er interessert i og om det er noe gjensidighet. Gjensidigheten er som å gå i en trapp. Føttene må samarbeide og ta ett trinn av gangen på vei mot målet. Stopper den ene på ett trinn, så kan man jo vurdere om det er noe man vil date senere. Det kan jo være ørten grunner til at noen stopper på et visst trinn. Ofte funker det å bare avtale å treffes en annen dag og ta det derfra.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6c4ab...78b
PerBertil skrev (1 time siden):

Synes ikke Bonnie og Clyde er særlig romantiske, så vil helst ikke være noens Clyde noe mer enn jeg vil være Adolfen til Eva.

Skal si du tar det bokstavelig. Det er ikke ment bokstavelig, og de aller fleste forstår det. 

Anonymous poster hash: 6c4ab...78b

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...