Gå til innhold

Kina med ny personvernlov: Strammer grepet om tek-selskapene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle se på telefoner for jobben hos Telehor og logger meg inn med mPort og da gjennom jobben.

Hos Telenor da skal jeg gjennom innlogg og og men når det er nesten å se telefonene og bestemme seg da skal jeg akseptere COOKIES inne i systemet.

Sen er å undre over med DNB og deres forsøk å ha sine kunder til å akseptere COOKIES inne i sine systemer.

Er ikke alt på stell med de to selskapene og har det ikke kommet frem tydelig nok med informasjon gjennom innlogging på systemene........ Her er noe som surrer ille for meg iallefall......

Skulle ikke undre at N-Korea kom med lover som verner sine lands medborgere før Europa klarte av det....

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar

For min del er det Schibsted som er for aggresive med dette. De har gjort det så plagsomt at jeg slutter å bruke nettstedene inkl. Tek.

Var innom VG en og annen gang før, men ikke nå lengre. Egentlig bare bra at de har ødelagt siden med det nye systemet sitt for da slipper jeg å kaste bort tid på dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og dette skjer i et land med myndigheter som totalovervåker hele befolkningen i både inn og utland.
Det er vel nå man skal le?

Bandittstyret i Kina er livende redde for folket og gjør absolutt alt som skal til for å kneble enhver som oponerer mot dem. Selv det minste avvik fra standarden kan medføre strenge straffer både for vedkommede og familien.

Vestlige selkspar burde ta hje mproduksjonen av varer som blir produsert i Kina. Det vil ramme bandittstyret og det vil gi vekst i Vesten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 hours ago, Xantippe said:

Og dette skjer i et land med myndigheter som totalovervåker hele befolkningen i både inn og utland.
Det er vel nå man skal le?

Bandittstyret i Kina er livende redde for folket og gjør absolutt alt som skal til for å kneble enhver som oponerer mot dem. Selv det minste avvik fra standarden kan medføre strenge straffer både for vedkommede og familien.

Vestlige selkspar burde ta hje mproduksjonen av varer som blir produsert i Kina. Det vil ramme bandittstyret og det vil gi vekst i Vesten.

Du kan le, men andre land med mindre strenge personvernlover driver meir tragisk praksis. I USA så kjøper politi og andre myndigheiter personopplysninger frå dei store private operatørane. Når dei då ikkje har felles register saman med arbeidsgjevarar der dei samkøyrer med innkjøpte data. Så kor lysten er du på å oponere når arbeidgjevar, politi og store internettoperatører deler opplysningane om deg? Det kan være uheldig for vidare jobbkarrierer. I Kina er dei i det minste opne på at dei overvåker...

Lenke til kommentar
.... og bestemme seg da skal jeg akseptere COOKIES inne i systemet.

Sen er å undre over med DNB og deres forsøk å ha sine kunder til å akseptere COOKIES inne i sine systemer.....

COOKIES som du skriver om her er ikke nødvendigvis noe farlig eller personvern-fiendtlig. Slike cookies kan ha flere forskjellige funksjoner, alt fra sporing (ikke bra) til sesjonshåndtering (nødvendig). På alle nettsider skal det nå være mulig å slå av alt annet enn såkalt "nødvendige" cookies.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...