Gå til innhold

Datoen er satt for Valheims første utvidelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (59 minutter siden):

Klarer ikke helt å se hva som var så bra med dette spillet?

Fint byggesystem med litt fysikk.

Overlevelsesmekanismer i form av mat og hus.

Grei progresjon.

Interessant verden, med et godt utvalg av fiender.

 

Man kan jo like godt spørre hvorfor Minecraft ble så populært.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
GnilreG skrev (52 minutter siden):

Godt spørsmål det også, med tanke på at minecraft er så elendig.

Verdens mest solgte spill gjennom tidene, opprinnelig utviklet av én person "elendig". Selvsagt er ikke kommersiell suksess og kvalitet det samme, men selv om man ikke liker å spille Minecraft bør man anerkjenne hvor nyskapende og genialt det var for sin tid, det er tross alt 10 år gammelt.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål kanskje, men jeg har bare spilt ett spill i Early Access, så har lite erfaring. Er ikke tanken med Early Access at det er en slags beta? Hvorfor releaser man mer innhold til et spill i early access framfor å få ut spillet ordentlig? Eller er det noe jeg ikke helt forstår her? Er dette ikke å regne som en dlc egentlig?

(jeg kjøpte Surviving the Aftermath i early access typ dagen det slapp på Epic fordi jeg elsket Surviving Mars, men det kommer jo aldri ut i ferdig form, og det er ganske irriterende...)

Endret av Fahlar
Lenke til kommentar
Fahlar skrev (1 time siden):

 Er ikke tanken med Early Access at det er en slags beta? Hvorfor releaser man mer innhold til et spill i early access framfor å få ut spillet ordentlig? Eller er det noe jeg ikke helt forstår her? Er dette ikke å regne som en dlc egentlig?

Dette er ikke noen DLC, det er en videreutvikling av spillet, altså innhold som skal være i den ferdige utgaven.

Når er spill er i early access så har det ikke alt innholdet, grafikken, musikken, eller andre slike ting.

Det er et spill som ikke enda er ferdig.

Du betaler for å spille spillet før det er ferdig, og utviklerne får da tilbakemeldinger om hvordan de kan forbedre spillet.

Lenke til kommentar
Fahlar skrev (2 timer siden):

Dumt spørsmål kanskje, men jeg har bare spilt ett spill i Early Access, så har lite erfaring. Er ikke tanken med Early Access at det er en slags beta? Hvorfor releaser man mer innhold til et spill i early access framfor å få ut spillet ordentlig? Eller er det noe jeg ikke helt forstår her? Er dette ikke å regne som en dlc egentlig?

(jeg kjøpte Surviving the Aftermath i early access typ dagen det slapp på Epic fordi jeg elsket Surviving Mars, men det kommer jo aldri ut i ferdig form, og det er ganske irriterende...)

Enig i at dette rimer litt dårlig. Rart å utgi "utvidelser" før spillet er ute av early access. Nå skal det jo sies at Valheim har en veldig lav pris, så om man kjøper både spillet og utvidelsen så tipper jeg det fortsatt er en nokså rimelig spillopplevelse.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Aiven skrev (10 minutter siden):

Enig i at dette rimer litt dårlig. Rart å utgi "utvidelser" før spillet er ute av early access. Nå skal det jo sies at Valheim har en veldig lav pris, så om man kjøper både spillet og utvidelsen så tipper jeg det fortsatt er en nokså rimelig spillopplevelse.

Det er jo litt av greia med EA at man kjøper et uferdig spill som det blir lagt til mere og mere innhold i. Når de kommer ut med betalt DLC og slikt mens de er i EA så synes jeg det er en uting. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...