Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er alder bare et tall?


HelseKvinne

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt mye på og hatt problem med alder om bli eldre helt siden jeg var 17 og allerede i slutten i år vil jeg bli 26 år gammel som betyr at jeg allerede snart vil ikke engang være en ung kvinne lenger, jeg liker meg selv bedre da jeg var minst mellom 12-24 år gammel og har tanker at jeg vil dø når jeg blir minst 30. Hvor eldre jeg blir hvor mer misfornøyd blir jeg med meg selv og blir mindre humør til å gjøre positive, gøye og lidenskapelige ting og interesser jeg elsker som er mer for og appellere for mellom barn og unge voksne siden alder er en del av utseende for meg når man vil være minst fortsatt en pen ung voksen som er samme som når jeg tenker på håret og om å være slank man kan minst gjøre noe med og ikke engang alder selv om noen ser eldre eller yngre ut for alderen om det er akkurat derfor alder er bare et tall, angre for at jeg ikke gjorde mer og/eller minst hadde erfaring av interesser tidligere og spesielt når blir for gammel for noen man er forelsket i siden jeg uansett alltid har vært mest tiltrukket av gutter i 20-åringer.

Endret av HelseKvinne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det suger på mange måter å bli eldre, men det har også sine fordeler. Dette er noe alle må, eller i alle fall bør lære seg å leve med. Det vil jo ikke være noe problem om du som er 26 blir sammen med en 20-åring, men det er klart at vil du velge litt høyt på hylla utseendemessig bør du også ha noe å tilby selv. Jeg vet ikke om du har tenkt å ha noe forhold til en 20-åring, eller bare kose litt, men begge deler burde være godt innenfor rekkevidde om du virkelig vil det. Selv er jeg 10 år eldre enn deg og skulle ønske jeg var like gammel, nyt det mens du kan, du er ennå ung. Og så håper jeg du finner ting du liker med å bli eldre også, slik at det blir litt lettere å leve med. Det kan gjøre at det i alle fall suger litt mindre. Til syvende og sist er nok vel så mange lykkelige seint i livet, som tidlig, så det burde være muligheter.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 2021-8-6 den 3.35):

Det suger på mange måter å bli eldre, men det har også sine fordeler. Dette er noe alle må, eller i alle fall bør lære seg å leve med. Det vil jo ikke være noe problem om du som er 26 blir sammen med en 20-åring, men det er klart at vil du velge litt høyt på hylla utseendemessig bør du også ha noe å tilby selv. Jeg vet ikke om du har tenkt å ha noe forhold til en 20-åring, eller bare kose litt, men begge deler burde være godt innenfor rekkevidde om du virkelig vil det. Selv er jeg 10 år eldre enn deg og skulle ønske jeg var like gammel, nyt det mens du kan, du er ennå ung. Og så håper jeg du finner ting du liker med å bli eldre også, slik at det blir litt lettere å leve med. Det kan gjøre at det i alle fall suger litt mindre. Til syvende og sist er nok vel så mange lykkelige seint i livet, som tidlig, så det burde være muligheter.

Jeg er en jente, ville noen 26 år gamle jenter selv vært sammen med noen 20 år gamle gutter?

Lenke til kommentar

Det du sier er altså at du dømmer folk (inkludert deg selv!!!) utifra hvor gamle de er? Det der med tid og alder er ikke viktig, vi fødes, vi lever her på jorden en stund og så dør vi og så er det på an igjen gang på gang på gang. Individet og dets behov er i det store bildet ikke viktig, det er livet selv som er viktig. Det er ihvertfall det jeg har resonnert meg fram til etter mye tid i tankesmia. Derfor ser jeg i all hovedsak og med god samvittighet helt bort fra mine egne (menneskets) trang og "patetiske" behov og ønske om evig liv etc. etc. etc. Som en klok mann en gang sa "alle vil til himmelen men ingen vil dø" Meningen med livet er kanskje akkurat det å få lov til å bli gammel og se takknemlig tilbake på et liv man kan være stolt av. Alder er bare et tall :)  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
HelseKvinne skrev (På 2021-8-6 den 3.09):

Jeg har tenkt mye på og hatt problem med alder om bli eldre helt siden jeg var 17 og allerede i slutten i år vil jeg bli 26 år gammel som betyr at jeg allerede snart vil ikke engang være en ung kvinne lenger, jeg liker meg selv bedre da jeg var minst mellom 12-24 år gammel og har tanker at jeg vil dø når jeg blir minst 30. Hvor eldre jeg blir hvor mer misfornøyd blir jeg med meg selv og blir mindre humør til å gjøre positive, gøye og lidenskapelige ting og interesser jeg elsker som er mer for og appellere for mellom barn og unge voksne siden alder er en del av utseende for meg når man vil være minst fortsatt en pen ung voksen som er samme som når jeg tenker på håret og om å være slank man kan minst gjøre noe med og ikke engang alder selv om noen ser eldre eller yngre ut for alderen om det er akkurat derfor alder er bare et tall, angre for at jeg ikke gjorde mer og/eller minst hadde erfaring av interesser tidligere og spesielt når blir for gammel for noen man er forelsket i siden jeg uansett alltid har vært mest tiltrukket av gutter i 20-åringer.

En del menn på min alder er bare interessert i yngre 20 åringer, men det er faktisk en del yngre som kontakter deg på disse netdatingsidene. Hvorfor, vet jeg ikke? Jeg tror enkelte yngre bevisst utnytter sårbarheten hos eldre menn for å få penger til alt mulig. Noen søker kanskje ubevisst økonomisk og følelsesmessig stabilitet. Se dette fra en eldre ensom manns perspektiv. En yngre person med godt utseende kontakter deg. Hva er din første tanke? Hva i all verden kan jeg tilby? Jo penger. Hvor går det derfra? Og hvem får uansett alltid skylden? Du er en pervers gammel gris, og den yngre et offer for din manipulasjon.

Lenke til kommentar

Jeg mener at alder ikke bare er et tall, det sier litt om hvor man er i livet, og man får gjerne en del erfaringer på baken, på godt og vondt.

Jeg var mer usikker på både meg selv og hvordan livet skulle bli da jeg var 20 enn nå som jeg er midt i livet. Da jeg var ung så var jeg sikker på at jeg ikke kom til å bli eldre enn 40! Den grensen har jeg passert og nå er målet bare å holde meg mest mulig selvgående så lenge jeg lever (unngå sykehjem, basert på erfaringer jeg gjorde som nærmeste pårørende i flere år).

Det er viktig å gjøre ting som man trives med, enten det er å ha en hobby , reise, videreutdanne seg, lære nye ting, eller ta skikkelig tak i livet sitt hvis man er misfornøyd med det over lengre tid (men alle har dager eller kortere  perioder som er dårlige).

Jeg har et mer avslappa forhold til meg selv nå enn for 30 år siden, jeg gir litt mer F i hva andre mener om meg.

Målet mitt er ikke å leve lengst mulig, men å fungere best mulig så lenge jeg lever.

Utseendet har jeg et mer avslappa forhold til, men jeg ønsker å være i rimelig god form. Liker å danse, gå turer, dra på sykkelturer i sommersesongen  eller sparkturer om vinteren (treningssentre er ikke noe for meg, kjeder meg der).

Å bli eldre er ikke så kjipt som jeg trodde da jeg var ung, man avgjør mye selv hvordan man vil ha det. Men, er målet å være rynkefri, ha kropp som en 20 åring, osv. når man f.eks. bikker 50, da kan livet bli tungt.

Godta at man forandrer seg både i kropp og sinn og gjør det beste ut av det. Jeg har statistisk sett 30-40 år igjen å leve, det eneste jeg ønsker er være mest mulig  selvgående den tiden jeg har igjen, enten jeg dør når jeg er 70 eller 90.

Jeg føler meg aldri som en 25 åring, jeg føler meg som akkurat der jeg er... midt i livet, med de gode og negative tingene som har vært.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 89dbc...d96

Joda, utseendemessig går det nedover med alle, jo eldre vi blir. Stort sett, da. Men er utseende det eneste som teller, så blir livet ganske så tomt.

Men det er fordeler med å bli eldre. Man blir klokere, på livet og mye annet, dersom man følger med og lærer på feilene sine - og andre sine feil.

Jeg vet om folk i 80-årene som fortsatt mentalt føler seg som i 30-årene. Det gjelder forsåvidt meg også, som nærmer meg 50. Så at du tenker på gutter i begynnelsen av 20-årene når du er 26 år, tror jeg er ganske normalt.

Anonymous poster hash: 89dbc...d96

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...