Gå til innhold

CS våpen (1.5)


Anbefalte innlegg

Dette her er min egen teori og ikke noe jeg har forsket videre mye på, men:

 

Grunnen til at rekylen oppfattes ulik, er fordi man automagisk får et annet skytemønster når man spiller på internett i forhold til når man spiller på LAN. Dette av en eneste, enkel årsak: PING. Når du spiller på internett, er klienten avhengig av at serveren har registrert og bekreftet et skudd før neste skudd kommer (så vidt jeg vet) (kanskje med en viss buffer-sone, som 2-3 skudd). Det kan du se rimelig enkelt på at du får et lite opphold i visse burster, gjerne på 2-3 skudd. Dette kan skje med alle våpen, men ettersom AK har en såpass markant rekyl i forhold til de fleste andre våpnene, merker man det i størst grad her.

 

Du blander fortsatt inn 'hitbox'-konseptet i våpenprat, det har ingenting der å gjøre. En hitbox er utelukkende en box som er plassert rundt en mer avansert form, slik som f.eks. en kropp eller et lignende monster. Dette gjør man for å få langt mindre flater å gjøre kollisjonssjekking på, slik at man klarer å jukse seg til å bruke modeller som er langt mer detaljerte enn det man i utgangspunktet kan klare. At representeringen av modellen er feil i forhold til hvor serveren oppfatter at spilleren befinner seg, er noe man uansett aldri vil unngå så lenge vi har planer om å spille spill via internet og over lengre avstander. For å sitere John Carmack: The speed of light sucks. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Ettersom jeg har spilt siden beta så burde jeg ha god peil

Likte denne best jeg. :)

 

Jeg er helt med fiskfisk sine teorier her, og forstår heller ikke din forklaring på hitbox.

 

Det er en ting jeg ikke helt forstår med CS er navnet på glocken.

Laaaaangt tilbake i beta 1 og 2 het den Glock21 (cal 45), men så gikk de over til Glock17(9mm) for å gjøre den dårligere i forhold til USP. (cal 45)

Men siden den har fullfire (lobotomert sådan) så burde den vel hete Glock18 ?

Lenke til kommentar

for å minske intrykket av lagg er der og noen kommandoer som er default aktivert, som gjør at vist du skyter, men serveren oppfatter ikke skuddet pga lagg, så kommer fortsatt skuddet, men bare på din skjerm.

Verken serveren eller andre spillere kan se det, derfor skyter du ofte gjennom personer uten at noe skjer :yes:

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har spilt siden beta så burde jeg ha god peil

Likte denne best jeg. :)

 

Jeg er helt med fiskfisk sine teorier her, og forstår heller ikke din forklaring på hitbox.

 

Det er en ting jeg ikke helt forstår med CS er navnet på glocken.

Laaaaangt tilbake i beta 1 og 2 het den Glock21 (cal 45), men så gikk de over til Glock17(9mm) for å gjøre den dårligere i forhold til USP. (cal 45)

Men siden den har fullfire (lobotomert sådan) så burde den vel hete Glock18 ?

jepp glock18 er mye mer nøyaktig navn på den..

Lenke til kommentar
Ettersom jeg har spilt siden beta så burde jeg ha god peil

Likte denne best jeg. :)

 

Jeg er helt med fiskfisk sine teorier her, og forstår heller ikke din forklaring på hitbox.

 

Det er en ting jeg ikke helt forstår med CS er navnet på glocken.

Laaaaangt tilbake i beta 1 og 2 het den Glock21 (cal 45), men så gikk de over til Glock17(9mm) for å gjøre den dårligere i forhold til USP. (cal 45)

Men siden den har fullfire (lobotomert sådan) så burde den vel hete Glock18 ?

jepp glock18 er mye mer nøyaktig navn på den..

dette er CS!!!

man bør ikke forvente for mye av CS :no:

 

det ligger jo tonnevis av gode og nye spill ute på markedet som knuser CS langt ned i furuskauen jo...

hva med å prøve noe nytt folkens ;)

Lenke til kommentar

det ligger jo tonnevis av gode og nye spill ute på markedet som knuser CS langt ned i furuskauen jo...

hva med å prøve noe nytt folkens  ;)

jeg liker CS jeg...spiller plenty av andre nye spill men det er få spill som har samme feelen (sikkert fordi CS går 200% glatt på PC'en) som jeg har prøvd i det siste...CS er raskt, intenst og gøy...god respons på kontrollen, gameplay er moro (ja det er det...) og jeg spiller med folk jeg kjenner...

 

hvis du ikke liker CS, ikke gå inn på tråder om det da...duh

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

u tror u kan mye om cs u!

mn æ liker glocken best av pistolene! skyter fort, og hvis motstanderen din prøver å stikke, står han heilt fast!!

 

så liker jeg jo sef. AK!! syk treffsikkerhet på første skudd!!

 

liker faktisk scouten bedre enn awp b jg, MYE billigere, og raskere reload, mer skudd!!!

hvilken gunner liker dere best??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...