Gå til innhold

Gigantisk svindel av arbeidstakere


Anbefalte innlegg

Jeg har informasjon vedrørende at arbeidstakerne har blitt underbetalt av arbeidsgiverne. Årsaken - klokken er beviselig feil og arbeidstakerne har arbeidet uten betaling 20 minutter per time, da døgnet har 36 timer og ikke 24.

I praksis betyr dette at en 8 timers arbeidsdag skal vare 320 minutter og ikke 480, da en time er 40 minutter. Legger man til grunn arbeidsdagen som 8 timer gjennomsnittlig har hver arbeidstaker blitt daglig snytt for, eller slik jeg karakteriserer det; bedratt for 160 minutters manglende betaling. Dette betyr arbeidstakere jobber uten betaling 50% per time.

Antar dere innser omfanget av dette og det gjelder da naturligvis ikke kun for Norge, men samtlige arbeidstakere verden over. Beløpet man snakker om er astronomisk.

I tillegg har dette implikasjoner for km/t, kart lokalt og internasjonalt, etc. Det kommer i annen rekke da dette bedraget av arbeidstakerne er såpass sofistikert det er nesten umulig oppdage.

Hvordan kan dette bringes til torgs slik at praksisen kan opphøre umiddelbart og grep tatt for at tilbakebetling av manglende betaling blir iverksatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheDiseaseOfSocrates skrev (18 minutter siden):

Jeg har informasjon vedrørende at arbeidstakerne har blitt underbetalt av arbeidsgiverne. Årsaken - klokken er beviselig feil og arbeidstakerne har arbeidet uten betaling 20 minutter per time, da døgnet har 36 timer og ikke 24.

I praksis betyr dette at en 8 timers arbeidsdag skal vare 320 minutter og ikke 480, da en time er 40 minutter. Legger man til grunn arbeidsdagen som 8 timer gjennomsnittlig har hver arbeidstaker blitt daglig snytt for, eller slik jeg karakteriserer det; bedratt for

Hvordan kan dette bringes til torgs slik at praksisen kan opphøre umiddelbart og grep tatt for at tilbakebetling av manglende betaling blir iverksatt?

Problemet er vel fleste arbeidstakere har tidregistering enten digital eller manuelt ja det er desverre underbetaling av mange yrker særlig lærlinger da de har dårligere rettigheter en andre arbeidstakere. Noen får betalt lunsj og regnet med 5 minutter pause per time.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/

så det finnes maks tid arbeidsgiver kan pålegge arbeidstaker uten ekstra lønn og pålagt arbeidstid. Selvfølgelig finnes det unntak til kritiske jobber og man må sørge for viletid. For meg høres du har klokke fra kina eller på annen planet kanskje mars? siden forstår ikke hvor du har 36 timer fra, finnes noen som har sommertid ikke vintertid.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, LMH1 said:

Problemet er vel fleste arbeidstakere har tidregistering enten digital eller manuelt ja det er desverre underbetaling av mange yrker særlig lærlinger da de har dårligere rettigheter en andre arbeidstakere.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/

så det finnes maks tid arbeidsgiver kan pålegge arbeidstaker uten ekstra lønn og pålagt arbeidstid. Selvfølgelig finnes det unntak til kritiske jobber og man må sørge for viletid. For meg høres du har klokke fra kina eller på annen planet kanskje mars? siden forstår ikke hvor du har 36 timer fra, finnes noen som har sommertid ikke vintertid.

Poenget er at klokken er manipulert. Akkurat likeså med kalenderen, hvis egentlig er 360 dager - ikke 365,25.

Grunnlaget for at dette med klokken er nesten umulig oppdage skyldes at et døgn har 86.400 sekunder og dette er naturligvis ikke endret. Når det tar 360 dager for gjennomføringen av ett år, er det selvforklarende at et døgn er 36 timer, da begge måleenhetene har fire faser.

Har du noen formening omkring hvordan vi kan få stoppet bedraget?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, TheDiseaseOfSocrates said:

Poenget er at klokken er manipulert. Akkurat likeså med kalenderen, hvis egentlig er 360 dager - ikke 365,25.

Grunnlaget for at dette med klokken er nesten umulig oppdage skyldes at et døgn har 86.400 sekunder og dette er naturligvis ikke endret. Når det tar 360 dager for gjennomføringen av ett år, er det selvforklarende at et døgn er 36 timer, da begge måleenhetene har fire faser.

Har du noen formening omkring hvordan vi kan få stoppet bedraget?

Om du legges inn, og får hjelp, så stopper vel "bedraget"? Koser du deg med trollinga?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, j-- said:

Trådstarter: du bruker en alternativ, unormal tidsbenevning, og forventer at resten av verden skal innfinne seg med den, og overføre den til alle gjeldende praksiser?

Greit å vite om man leser teksten til en rablende gal mann eller ei

Den er hverken alternativ eller unormal - dette er den korrekte. Har jo ingen praktisk betydning om man benytter 24 eller 36 timer om alle følger samme klokken annet enn at man mangler betaling for halvparten av tiden man jobber, hvilket har innvirkning på den enkeltes finansielle situasjon.

Du ser ingen problemer med at du har jobbet uten betaling halvparten av timene du har tilbrakt ved arbeidsplassen? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, LMH1 said:

https://www.justervesenet.no/maleteknikk/tid-og-frekvens/noyaktig-tid/ få klokken undersøkt av disse så kan de se om de finner noe feil. Seriøst tror jeg du har lite sak. ta kontakt med arbeidtilsynet. Men tror ikke du får mye hjelp her.

Jeg vet hvem som står bak bedraget og da jeg anmeldte saken hos politiet fikk jeg tilbakemelding om jeg virkelig ønsket anmelde denne gruppen, hvilket forteller litt om hvor langt makten de har strekker seg.

Videre har jeg kontakt samtlige fagforeninger, hvor kun et forbund har besvart henvendelsen. De mente jeg tok feil, men når jeg utdypte hvem og hvordan bedraget er foretatt - ble det stille, dessverre

Ei heller media besvarer henvendelsene. Der har jeg ikke skrevet annet enn om et bedrag av arbeidstakere og ikke nevnt hvordan dette skjer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (6 minutter siden):

Både jeg og min arbeidsgiver opererer med 24-timers døgn. Vi er også enige om timelønnen min. Blir jeg lurt? Kan jeg kreve mer?

Finnes jo noen som tjener mere en deg, sikkert har du sjekket det? er du fagorginasert i LO\nho? For noen yrker får dårligere vilkår en andre er der risikoen ligger, husk i så fall det blir tøffere å skaffe bolig og betale regninger hvis man er under 126 kr timen. Hvis man blir trukket fra 10 minutter pause per time og 30 minuttes lunsj blir det fort kun 110 kr time rundt 850 kr før skatt per dag. Betaler man 40% skatt blir det under 550 kr per dag eller rundt 11000 kr i månen med den lønnen er det tøft å betale bolig og mat og nødvendig utgifter selv om man tjener 20 000 kr måneden er alene er det tøft å betale faste utgifter man ønsker vel å ha noe igjen per måned så man kan dekke tap eller uforsette utgifter så er tøft en del jobber. Ikke alle tilbyr kveld og helgejobb så problemet på sikt kan være folk ikke får betalt regninger er noen som havner utfor stupet det gis ofte ikke bostøtte til de som tjener rundt 20 000 kr måneden ganske lav sum vil jeg si er mange som tjener over dobbelt der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

TheDiseaseOfSocrates skrev (1 time siden):

Poenget er at klokken er manipulert. Akkurat likeså med kalenderen, hvis egentlig er 360 dager - ikke 365,25.

Grunnlaget for at dette med klokken er nesten umulig oppdage skyldes at et døgn har 86.400 sekunder og dette er naturligvis ikke endret. Når det tar 360 dager for gjennomføringen av ett år, er det selvforklarende at et døgn er 36 timer, da begge måleenhetene har fire faser.

Et døgn er altså fortsatt 86 400 sekunder? Da kan jeg oppdatere arbeidskontraktene til mine ansatte på mandag sånn at det er en felles forståelse for at normal arbeidstid er 135 000 sekunder per uke. Da er vel bedrageriet avverget?

Lurer også på om du har noe mer info om dette med at måleenhetene år og timer har fire faser? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, TheDiseaseOfSocrates said:

Jeg har informasjon vedrørende at arbeidstakerne har blitt underbetalt av arbeidsgiverne. Årsaken - klokken er beviselig feil og arbeidstakerne har arbeidet uten betaling 20 minutter per time, da døgnet har 36 timer og ikke 24.

 

Sær problemstilling.

Uavhengig av hvor mange timer du mener døgnet har, så går tiden like fort for oss begge, altså får vi lik betaling for lik bruk av tid, samme om jeg jobber 8 timer og du mener du jobber 12.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

LMH1 skrev (1 time siden):

Finnes jo noen som tjener mere en deg, sikkert har du sjekket det? er du fagorginasert i LO\nho? For noen yrker får dårligere vilkår en andre er der risikoen ligger, husk i så fall det blir tøffere å skaffe bolig og betale regninger hvis man er under 126 kr timen. Hvis man blir trukket fra 10 minutter pause per time og 30 minuttes lunsj blir det fort kun 110 kr time rundt 850 kr før skatt per dag. Betaler man 40% skatt blir det under 550 kr per dag eller rundt 11000 kr i månen med den lønnen er det tøft å betale bolig og mat og nødvendig utgifter selv om man tjener 20 000 kr måneden er alene er det tøft å betale faste utgifter man ønsker vel å ha noe igjen per måned så man kan dekke tap eller uforsette utgifter så er tøft en del jobber. Ikke alle tilbyr kveld og helgejobb så problemet på sikt kan være folk ikke får betalt regninger er noen som havner utfor stupet det gis ofte ikke bostøtte til de som tjener rundt 20 000 kr måneden ganske lav sum vil jeg si er mange som tjener over dobbelt der.

Hva er det du sier? Tjener noen mer enn meg?!! Da er det vel 36 timer i et døgn, da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Frank Drebin said:

 

Et døgn er altså fortsatt 86 400 sekunder? Da kan jeg oppdatere arbeidskontraktene til mine ansatte på mandag sånn at det er en felles forståelse for at normal arbeidstid er 135 000 sekunder per uke. Da er vel bedrageriet avverget?

Lurer også på om du har noe mer info om dette med at måleenhetene år og timer har fire faser? 

Nei. Dette betinger at du forklarer dine ansatte at et døgn består av 36 timer og en time er 40 minutter. I tillegg må du forklare de at ved denne avtalen betyr de at de sier ifra seg 50% av lønnen sin. Holder du tilbake denne informasjonen er det bedrageri. Oppdater meg gjerne hvor mange som signerer under 'en felles forståelse for at normal arbeidstid er 135 000 sekunder per uke', gitt at du opplyser de om informasjonen du besitter. Garanterer antallet er 0, med mindre en av dine ansatte er din kone. Vil anta krav om etterbetalling kommer umiddelbart forresten

Døgn; morgen, dag, kveld og natt

År; sommer, høst, vinter og vår

25 minutes ago, Tåkefyrste said:

Sær problemstilling.

Uavhengig av hvor mange timer du mener døgnet har, så går tiden like fort for oss begge, altså får vi lik betaling for lik bruk av tid, samme om jeg jobber 8 timer og du mener du jobber 12.

Ikke når tiden beviselig er 36 timer. Hvorfor tror du arbeidskontraktene er festet til timer og ikke minutter om dette var helt uten betydning?

25 minutes ago, Dr. Brodsky said:

 

Hva er det du sier? Tjener noen mer enn meg?!! Da er det vel 36 timer i et døgn, da...

Akkurat, om noen ansatte har forstått dette tidligere og laget kontrakter basert på minutter og ikke timer! Tviler meget omkring akkurat dette har forekommet, da dette er som sagt bortimot umulig oppdage. Det begynner det gå opp for deg hva som egentlig skjer. Dette gjelder samtlige arbeidstakere forresten, uansett om det er privat eller offentlig sektor.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...