Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er voksen dame som er i et forhold til en voksen mann. Vi har vært sammen i tre år. Han har alltid vært lite interreset i sex med meg. Aldri oftere enn 1 gang i mnd, selv ikke på begynnelsen av forholdet. Nå er det 6 mnd siden sist. Og jeg prøver alt jeg kan for å tenne han. Han får stå, men har masse unskyldninger for å slippe. Dette gjelder all slags nærhet, kos, klemmer, sitte i armkroken. Vi fungerer i praksis som venner, føler jeg. Presser jeg blir jeg blankt avvist. Dette tærer på forholdet. Nå vil han flytte inn hos meg, men det er ikke aktuelt når vi har det sånn. Jeg føler meg ensom, lei meg, avvist og tom. Stoler jo ikke på han når han ikke vil ha nærhet. Så nå går jeg bare rundt og later som at det ikke bryr meg, inni meg har jeg vondt. Han vet jeg savner sex. Det hender jeg blir kåt av å se andre menn, og noen ganger sier jeg det til han. Jeg er et menneske, og sex har alltid vært en naturlig del av livet mitt. Klart jeg tenner! Merker også at mitt sexfokus ikke er rettet mot han mer. Det er trist. Nå har han avvist meg så lenge at jeg ikke forbinder han med sex. Prøver å si det til han, men han vil ikke prate om det. Umulig for meg å redde forholdet alene. Jeg sliter. Noen som har opplevd det samme eller har gode råd? Siste forsøk på å berge forholdet med denne teksten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han ikke ser problemet eller ikke er villig til å jobbe med det så er det jo ikke egentlig så mye du kan gjøre. Da må du ta stilling til om du kan leve med sex på det nivået han er i stand til å tilby, eller om du føler at du trenger mer.

Normalt sett så fremsnakker jeg diverse former for etisk ikke-monogami fordi denne typen problemstilling ikke er like ødeleggende der, men det er sjelden løsningen på et konkret problem slik som her.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, AntonMarkmus said:

Dødfødt, og ingen av dere burde gidde det her. Han burde ikke innfinne seg med noen han ikke tenner på, og du burde ikke innfinne deg med noen som ikke tenner på deg. Å flytte sammen her er en særdeles dårlig ide, da det kun vil gjøre det uunngåelige bruddet mer komplisert og styrete.

Uenig.

Det som egentlig kan være løsningen er rett og slett å ta den harde praten med ham. Inviter ham hjem og ha en stor kanne kaffe klar ved kjøkkenbordet, og snakk ærlig og be om svar. Pass på at du ikke anklager ham for noe, men at du er dønn ærlig og redelig og bare ber om et like ærlig svar. Akkurat den biten er veldig vanskelig, og er nok grunnen til at mange forhold ryker (been there, done that). Han har åpenbart en grunn til å være som han er, og det bør han kunne fortelle deg. Det er det minste du kan forvente i et forhold, i hvert fall hvis han har ønske om å flytte inn. Hvis ikke du når frem, så kan du være like ærlig på at da er forholdet dødt.

Ta mot til deg og ta den tunge praten. Kanskje ting kommer frem som gjør at dere blir mer nær hverandre. Hvis ikke så har du i hvert fall gjort det du kan. Hvis det blir for vanskelig å legge frem og å nå frem, så kan du vise ham denne tråden, be ham lese den i stillhet mens dere sitter der, og spørre ham om hva hans refleksjoner er. Hvis han nekter, ikke vil, unngår etc, ja da er det dessverre ikke håp. Men da har han gjort det klart, i hvert fall. Hvis han virkelig ønsker mer - og alt tyder på det siden han vil flytte sammen med deg - så må han ta seg sammen og være ærlig og åpen. Så enkelt, og så vanskelig.

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenkte først at han kanskje er aseksuell, men siden han ikke ønsker nærhet i det heletatt, så tror jeg ikke det der problemet ligger. Kanskje han rett og slett er homofil, men fortsatt i skapet. Dette blir jo bare teorier.

 

Jeg ville sagt som det var, at du ikke får det du ønsker ut av forholdet, og gått videre. De fleste menn er skrudd sammen sånn at de nesten aldri får nok sex, så at han nekter å ha sex er veldig merkverdig, når det ikke er noe erektil dysfunksjon med i bildet. 

Lenke til kommentar

Vel, normalt ville jeg støttet @el_cash her, men mtp. at TS skriver at sexlivet egentlig har vært ganske labert allerede fra starten, så tyder det på at det er to personer som har ganske grunnleggende ulike behov her. I de tilfellene hvor man kan jobbe med å bedre intimiteten i et forhold, så handler det gjerne om å finne tilbake til noe som har vært, men hvor noe har kommet i veien - typisk at det er andre uenigheter eller konflikter som har oppstått og som gir seg utslag i at den ene eller begge trekker seg unna. Her virker det heller som at den ene parten har et svært begrenset behov eller ønske om intimitet generelt, og da er det lite man får gjort ved å snakke sammen annet enn at man får bekreftet at man er ulike. Og det høres jo ut som om denne praten allerede er tatt, eller forsøkt tatt, uten at det førte noe sted. Så jeg støtter nok @henrikwl og @AntonMarkmusher om at dette ikke er liv laga.

@RRhoadsAt de fleste menn er skrudd sammen slik at de nesten aldri får nok sex, er en myte og dessverre en myte som nok gir seg utslag i en del utfordringer for mange par. Det er vel så vanlig at par sliter med sexlivet fordi mannen er den som har mindre lyst enn kvinnen, men det blir gjerne en problematikk som blir forsterket av at mannen skammer seg over å avvike fra den typiske mannen som har lyst hele tiden, og kvinnen føler seg enda mindre attraktiv fordi menn jo alltid skal ha lyst. Sannheten er at sexlysten hos menn varierer like mye som hos kvinner.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (9 minutter siden):

 

@RRhoadsAt de fleste menn er skrudd sammen slik at de nesten aldri får nok sex, er en myte og dessverre en myte som nok gir seg utslag i en del utfordringer for mange par. Det er vel så vanlig at par sliter med sexlivet fordi mannen er den som har mindre lyst enn kvinnen, men det blir gjerne en problematikk som blir forsterket av at mannen skammer seg over å avvike fra den typiske mannen som har lyst hele tiden, og kvinnen føler seg enda mindre attraktiv fordi menn jo alltid skal ha lyst. Sannheten er at sexlysten hos menn varierer like mye som hos kvinner.

Det var satt på spissen, og ja, kan hende det er en myte. Vi kan spare det til en annen diskusjon, da det ikke er hovedpoenget. Den mannen nekter å ha sex. Kanskje han er aseksuell, men han vil ikke ha noen form for nærhet. Det er ganske uvanlig, med mindre han faktisk er aseksuell, og er redd for at nærhet skal føre til sex. At han ikke gir henne hva hun ønsker er det ingen tvil om. 

Lenke til kommentar

Takk for gode og reflekterte svar. Jeg får sette meg ned og tenke grundig i gjennom situasjonen. Det er jo helt klart at et forhold uten sex ikke er liv laga for meg. Han får meg bare til å føle meg dum og uattraktiv. Den følelsen når jeg forsøker å få til intimitet og blir avvist gang på gang er vond og destruktiv. Jeg vil aldri forsøke igjen. Det er så nedverdigende og sårende. Og han gir blanke F i hva det gjør med meg. Så da sier det seg selv at jeg må manne meg opp og avslutte det her. Jeg har tenkt tanken på å finne en elsker, men sånn er jeg ikke. Og han fortjener en ærlig avslutning. Samtidig må han tåle å høre årsaken til at jeg går. Kanskje han kan korrigere i forhold til en evt ny kjæreste. Jobben min er gjort, kan ikke gjøre mer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...