Gå til innhold

Microsoft vil la deg spille Xbox Series X-spill på Xbox One via strømming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Craxmerax skrev (9 timer siden):

Er snakk om cloud streaming her. Ikke lokalt slik man kan mellom PS4 og PS5.

Her missforsto du.

Ps5 kan spille ps4 spill.

Iki mente ps4 kan spille ps5 spill gjennom skyen. Noe jeg ikke kan bekrefte, men regner med det stemmer da ps4 også har tilgang til sky spilling

 

Jeg får fiber om noen dager, så da skal jeg finne ut av hva som stenmer og ikke 🤣

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, GrinderX9 said:

Her missforsto du.

Ps5 kan spille ps4 spill.

Iki mente ps4 kan spille ps5 spill gjennom skyen. Noe jeg ikke kan bekrefte, men regner med det stemmer da ps4 også har tilgang til sky spilling

 

Jeg får fiber om noen dager, så da skal jeg finne ut av hva som stenmer og ikke 🤣

 

Det er riktig som Iki sier at teknologien er der. Forskjellen og poenget med artikkelen er vel at du skal kunne spille XSX-spill uten å eie en XSX.

Så vidt jeg vet må du eie eller ha tilgang til en PS5 for å strømme PS5-spill.

Men det hadde jo vært kult om PS åpnet for det samme, med PS5-spill på PS Now f.eks.

Lenke til kommentar
Iki skrev (10 timer siden):

Trenger ikke være lokalt for å streame fra en ps5 til en PS4.

Nei, men du må strømme fra en faktisk konsoll. Sony har ikke skyspilling av PS5 spill uten at du strømmer fra din egen (eller en venns) PS5 konsoll.

Poenget med Xbox Cloud Streaming/Xcloud er at du ikke trenger å eie en Xbox Series X konsoll.

GrinderX9 skrev (6 timer siden):

Her missforsto du.

Ps5 kan spille ps4 spill.

Iki mente ps4 kan spille ps5 spill gjennom skyen. Noe jeg ikke kan bekrefte, men regner med det stemmer da ps4 også har tilgang til sky spilling

Jeg får fiber om noen dager, så da skal jeg finne ut av hva som stenmer og ikke 🤣

Nei? PS4 kan strømme spill fra en PS5 konsoll ja, men Sony tilbyr ikke strømming av PS5 spill i PlayStation Now på samme måte som Xbox gjør fra Xcloud.

Endret av Craxmerax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Craxmerax skrev (17 minutter siden):

Nei, men du må strømme fra en faktisk konsoll. Sony har ikke skyspilling av PS5 spill uten at du strømmer fra din egen (eller en venns) PS5 konsoll.

Stemmer. Men det er i praksis ingen forskjell på om konsollen du streamer fra står hos vennen din på andre siden av kloden eller om konsollen står hos Sony selv.

I begge tilfeller streamer konsollen din over internett for å spille et spill som kjører på annen hardware.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Iki said:

Stemmer. Men det er i praksis ingen forskjell på om konsollen du streamer fra står hos vennen din på andre siden av kloden eller om konsollen står hos Sony selv.

I begge tilfeller streamer konsollen din over internett for å spille et spill som kjører på annen hardware.

Det er helt korrekt. Men poenget med artikkelen er likevel noe annet. Xbox vil gjøre det mulig å spille XSX-spill uten å eie eller ha tilgang til en XSX. Akkurat det legger ikke PS opp til med PS5 foreløpig, men det hadde vært moro om de gjorde det.

Lenke til kommentar

 

Iki skrev (5 timer siden):

Stemmer. Men det er i praksis ingen forskjell på om konsollen du streamer fra står hos vennen din på andre siden av kloden eller om konsollen står hos Sony selv.

I begge tilfeller streamer konsollen din over internett for å spille et spill som kjører på annen hardware.

Det er en enorm forskjell.. Omtrent 4799 kroner forskjell (for en PS5 Digital).

Hele poenget med Xbox Cloud Streaming er at du ikke trenger å eie en konsoll.

Endret av Craxmerax
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Craxmerax skrev (32 minutter siden):

 

Det er en enorm forskjell.. Omtrent 4799 kroner forskjell (for en PS5 Digital).

Hele poenget med Xbox Cloud Streaming er at du ikke trenger å eie en konsoll.

Du betaler ikke en krone av dem om det er kompisen din i Paraguay som sitter med PlayStation 5 sin og lar deg streame spill over fra den til din PS4....

 

Virker ikke som du helt forstår teknologien.

Lenke til kommentar
41 minutes ago, Iki said:

Du betaler ikke en krone av dem om det er kompisen din i Paraguay som sitter med PlayStation 5 sin og lar deg streame spill over fra den til din PS4....

 

Virker ikke som du helt forstår teknologien.

Jeg tror alle her forstår teknologien. Poenget er fortsatt at du ikke trenger å eie eller kjenne noen som eier en XSX for å spille XSX-spill. 

Hvis du ikke ser forskjellen i forretningsmodellen, så er det du som ikke forstår.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (3 timer siden):

Hvis du ikke ser forskjellen i forretningsmodellen, så er det du som ikke forstår.

Hva er det med dere og de dårlige forsøkene deres på trolling?

Her forsvarer jeg Xbox og blir angrepet for å ha nevnt at den skal klare noe PlayStation klarer.

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Iki said:

Hva er det med dere og de dårlige forsøkene deres på trolling?

Her forsvarer jeg Xbox og blir angrepet for å ha nevnt at den skal klare noe PlayStation klarer.

Dette er ikke noe forsøk på trolling, bare en påpekning av at det er noe annet enn det PS gjør.

Uten PS5 eller å kjenne noen som har, kan jeg ikke spille PS5-spill. Men det hadde vært moro om de åpnet for det, siden den er så vrien å få tak i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (På 17.6.2021 den 22.21):

Hva er det med dere og de dårlige forsøkene deres på trolling?

Her forsvarer jeg Xbox og blir angrepet for å ha nevnt at den skal klare noe PlayStation klarer.

Kan ikke se at noen trollet her.

Fremstår for øvrig som at du ikke "forsvarer xbox" men heller forsøker begrense betydningen av denne strømmemuligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...