Gå til innhold

Battlefield 2042 PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (16 timer siden):

Et helt nytt kart, et kjøretøy og en operatør og noen vault våpen som ingen kommer til å bruke uansett. 

Er ganske tragisk når man ser tilbake hva man fikk i Battlefield 4.

4 nye våpen, 100 level battlepass og en rework av discarded også. Synes det er ålreit for en ny sesong. 

Men kunne vært mer ja. Savner fler portal kart. Burde vært 2 pr sesong imo, men antar de bruker mye ressurser på reworks. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (14 timer siden):

Ingen er uenige, men jeg tror rett og slett vi er heldige at de enda støtter spillet gitt hvor elendig det var ved lansering, og i lang tid etterpå 😛 Og ikke minst hvor få som egentlig har spillt spillet.

This is true. Er vel stigende tall nå. Ikke at det skal mye til og season 5 er bekreftet. Så spørs det vel hvor mange som spiller(om de drar inn peng) om det blir fler sesonger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Syns folket Super Hind og andre heli er en smule OP?
Satte meg på som gunner hos en kompis i går med mål om ta noen flagg før vi ble skutt ned, han påstår han er en svak pilot, likevel endte vi med 8 flagg og 31-0 for min del.
Var likevel den kjedeligste runden jeg noensinne har hatt, kunne vært morsomt å prøve med bind for øynene, tror jeg fremdeles ville fått mer kills enn jeg normalt får på en runde 😝

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Christian Thork said:

Nå er jeg fortsatt glad i å spille BF4, men lengter etter noe nytt. Hvordan er BF2042 kontra BF4 nå etter siste sesong?

Jeg gidder ikkje spille BF4 engang. Bare 2042 og BF 1 nå. Synes 2042 er blitt gøyere og gøyere :)

Spiller nesten alltid med venner.

Lenke til kommentar

Er dette noe jeg bare innbiller meg eller blir nettkoden helt ræva når man møter på konsoll spillere? Når jeg blir skutt på av en på konsoll så er det 0 feedback, og jeg blir konstant drept av det som føles ut som en kule. Spiller ingen rolle hvilket våpen de bruker.

Spilte litt i går å da føltes spillet helt fint ut, og jeg møtte ikke på så mange konsoll spillere da, mens i dag var det sikkert 80-90% Playstation spillere, og spillet føltes helt grusomt ut.

Er visst ikke noe jeg bare innbiller meg.

 

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mala skrev (På 8.3.2023 den 21.39):

BF2042 er en helt annen opplevelse enn i fjor på samme tid for å si det sånn :p 

Men det er vel fremdeles søppel sammenlignet med BF3/BF4?

Jo færre som kjøper dette makkverket her, jo større er sjansen for at det kan komme et nytt BF3 eller BF4 tenker jeg, selv om jeg anser det som veldig lite sannsynlig da EA selv påsto at årsaken til floppen var Halo Infinite og Covid, så sier det egentlig sitt om de folka bak spillet, med absolutt null bakkekontakt med fansen og community-et.

Vi skriver Mars 2023, og det er fortsatt god aktivitet på BF4 serverne jeg har lagret som favoritter :)

Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (2 timer siden):

Jo færre som kjøper dette makkverket her, jo større er sjansen for at det kan komme et nytt BF3 eller BF4 tenker jeg

Tjaaaaaa.. Samme ble jo skrevet relativt mange ganger når BF1 kom... Og BF5... Ville ikke holdt pusten. hehe. 

Men jeg er heldigvis enkel, til tross for at samtlige av spillene har hatt sine svakheter har jeg hatt det mye moro i alle. Selv nå i 2042.

Endret av barezell
Lenke til kommentar
7 hours ago, Mala said:

Det vil sikkert regnes som det dårligste BF spillet sluppet noensinne, til evig tid. Men jeg har kost meg mye med spillet, og kommer til å gjøre det frem til neste spill, når enn det kommer. 

Alltid like gøy å se på kommentarer i ettertid. Da kan man se at nærmest ALLE BF spill har fått slakt det første halve året og tilogmed første året. Det blir sagt at det er tidenes dårligste hver gang, og det er et forbanna drittspill. Etterhvert så har de fleste BF spill blitt elsket. Dette ser vi jo på BF2, BC2, BF 1, BF3, BF4 og tilogmed nå BF V som mange digger enda.
Herre min hatt hvor mye vi har spillt bf spill med bugs, selv om folk har klaget. 
Det er MANGE som har dårlig husk 🤣

 

Lenke til kommentar

Veldig stor forskjell på det som kom før og det som var ett tomt skall av ett liksom BF spill, BF2042 :p Jeg mener det ikke kan sammenlignes en gang. For her er det ikke bare snakk om de første mnd eller første halvåret med bugs og nettkode issues slik som med f.eks BF4 (som var helt krise minst 6 mnd. inn). 
 

Og det er liksom før man begynner å se på core BF-design,innhold og planlagt fremtidig innhold osv 🙈 2042 stiller i en helt egen liga av elendighet her spør du meg.

Veldig glad for at det ser ur til at 2042 nå får year 2 innhold da 😎

Mye godt er på plass i spillet nå, og det har aldri vært bedre og mer morro i hvert fall. 
 

Det som virkelig er morro er å se på kommentarene og hypen rundt 2042 etter reveal og frem mot alpha/beta test stadie. Pipen fikk vel raskt helomvending ganske kjapt lol.

Enders la det vel greit frem  i klartekst :D : Battlefield 2042 After 1 Year Is a Beta With 0 Content

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 28.3.2023 den 11.46):

Alltid like gøy å se på kommentarer i ettertid. Da kan man se at nærmest ALLE BF spill har fått slakt det første halve året og tilogmed første året. Det blir sagt at det er tidenes dårligste hver gang, og det er et forbanna drittspill. Etterhvert så har de fleste BF spill blitt elsket. Dette ser vi jo på BF2, BC2, BF 1, BF3, BF4 og tilogmed nå BF V som mange digger enda.
Herre min hatt hvor mye vi har spillt bf spill med bugs, selv om folk har klaget. 
Det er MANGE som har dårlig husk 🤣

 

Hadde det enda vært bare bugs som var problemet (jeg har spilt BF3/4 fra starten, så jeg vet godt hvor bugga de også var de første månedene) men her er altså lista over mangler. Nå er vel spillet bedre enn da det kom, og ting har kommet på/blitt rettet opp så noe kan sikkert "strykes"

Spoiler
Core Features
  • No single-player story/campaign mode

  • No standard server browser

  • Fewer standardized game modes (Can't even play TDM or smaller scale modes without relying on community servers. Really?)

  • No standard hardcore mode

  • No conventional scoreboard

  • No persistent lobbies (seriously why do I have to matchmake after EVERY round?)

  • No class system

  • Less character customization options (than BF5)

  • No profile progress/stats page in the menu

  • No battle log/stats tracker for other players

  • No global leader boards

  • No dog tags (they still sort of exist I guess?)

  • No custom emblems

  • No cross-game profile screen (BF 4, HL, 1, and V were all linked by a menu if you owned them digitally, was a neat feature.)

  • No spectator mode

  • No permanent community servers (would be useful for clans and events)

  • No test range (this one is sort of compensated for with single payer servers vs bots)

Infantry Gameplay
  • Fewer guns (even including all the portal guns, BF4 still had more at launch)

  • Fewer infantry gadgets

  • No manual leaning

  • No diving while swimming

  • No moving during prone ADS

  • No high wall vaulting

  • No crouch sprinting

  • No backwards prone

  • No explosion knockback

  • No rolling after falling from heights

  • No "you are spotted" indication.

  • No ammo or health pickup off teammates

  • No scope zeroing

  • No tiered reloads/paused reloads

  • No thermal optics

  • No indirect fire gadgets

  • Less anti-tank launchers (Come on man only one?)

  • No lock-on launchers (The M5 works with the SOFLAM but that requires 2 people)

  • No AP mines/claymores

  • No suppression mechanic (This one I don't mind but I'm including everything)

  • No first person takedown animations (whether this is a downgrade is up for debate, but I think it is)

Vehicles
  • Fewer vehicle types (and separate vehicle progression per faction even though they are functionally identical... why???)

  • No naval vehicles

  • Cannot spawn in a passenger seat in transports at round start.

  • No vehicle gunner direction indicator

  • No lock on direction indicator

  • No unoccupied seat indicator on friendly vehicles

  • No vehicle enter/exit animations

  • Less vehicle driver/pilot customization options

  • No tank zoom customization options

  • No heli gunner secondary weapons

  • No separate heli/fixed-wing controls

  • No rocket impact reticle for helictopters

  • No option to toggle tank turret decoupling

  • No control input while looking behind/free looking in aircraft (BF1 and V pilots, this one is gonna absolutely suck for you guys)

  • No joystick/non-generic gamepad support

  • General consensus seems to be that the helicopter and fixed wing flight models are both a step down from BF4.

Scoring System
  • No squad wipe scoring

  • No player damage points

  • No vehicle damage points

  • No vehicle kill assist points

  • No laser designation kill assist points

  • No headshot bonus

  • No long-range kill/ marksman bonus

  • No assist counts as kill bonus

  • No multi-kill bonus

  • No killstreak stopped bonus

  • No comeback bonus

  • No squad objective play bonus

  • Oversimplified teamplay scoring (i.e. healing a teammate always gives you a flat +5xp rather than being based on how much you heal them)

Squad and Teamwork
  • No commander

  • No special squad call-in abilities

  • No squad field upgrades

  • No in-game VOIP (coming soonTM)

  • Fewer factions (with almost nothing to give the 2 factions any distinction)

  • No cross-team chat

  • No team changing

  • No "create new squad" option

  • No option to switch squads

  • No self promote to squad lead using "request order"

  • No clans/platoons coming soonTM

  • No view of squadmates while in the spawn screen

  • Smaller squad size

  • No "Medic incoming" indicator in downed state Added!

  • No rank names/icons, just a number.

Maps
  • Lack of persistent servers leads to poor map rotation

  • Fewer base game maps (not including portal maps)

  • No static weapon emplacements

  • Fewer destructible buildings

  • Very poor balance between vehicle and infantry gameplay

  • No infantry focused maps

  • No game changing levolution

  • Absolutely zero cover between capture zones

  • Poor spawn points (Constantly spawning in the open/visible to enemies)

  • No fortification building (given how open all the maps are, this could have been super useful)

  • Fewer urban areas

  • No naval maps

UI and Quality of Life
  • Less control customization options

  • Less UI customization options

  • No HUD/icon opacity customization

  • No HUD scaling customization options

  • No mini-map zoom scale

  • No elevation difference indication for enemies on mini map

  • No gunsight reticle customization options

  • No network performance graph

  • No individual player scoreboard

  • No ability to zoom in on the spawn map

  • Less ultrawide monitor support (hud ratio is locked in at 16:9)

  • Very poor friend joining system (Lack of server browser makes playing with more than 4 friends completely impossible) coming soon tm

  • Poor console aim assist (big fat fuck you to console players there, dice. Hopefully this will come with the D1 patch) Fixed!

  • No in game crossplay toggle option (you have to change your global console settings) Fixed!

Audio
  • General consensus seems to be the audio design is bad, especially compared to both BF3 and BF1.

  • 3D soundscape is almost non-exsistent

  • Less impactful soundtrack (menu music is very dull and repetitive)

  • End of round music is dull and uninteresting (compared to BF1 and V this is a big downgrade)

  • End of round voicelines are just so tone-deaf and awful. I can't describe how much I hate them. (Tried to keep the rest of the list objective, but I had to add this. You guys understand)

At det er morro å spille med venner, greit nok, det er det mye som er. Men det er ikke Battlefield slik man kjenner det fra tidligere, det er rett å slett synd at de har rasert i mine øyne det råeste online multiplayer spillet gjennom tidene, slik BF3 og 4 har vært :)

 
  •  

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...