Gå til innhold

Erfaringer med Bare Mobil?


Anbefalte innlegg

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5534776

Priser på Samsung Galaxy S20 FE 5G.

Laveste pris er fra den for meg helt ukjente nettbutikken Bare Mobil. Har noen andre hørt om dem? S20 FE 5G koster hos dem 6540 kroner. Det ser ut til at de hadde prisen nede i 8(!) kroner nylig. Selv dagens pris på 6540 er mye billigere enn noen annen butikk. Nesten for godt til å være sant når konkurrenter tar opptil 2000 kroner mer.

https://www.bamo.no/samsung/21-60-samsung-galaxy-s20-fe-5g-sm-g781bds-128gb.html#/14-farge-bla

Jeg kan ikke se nevnt noe sted at telefonen er sponset av et teleselskap med abonnement og bindingstid, noe som ofte kan forklare lave priser.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange seriøse aktører driver med gråimport, slik som Coop OBS. 

Sjekka selskapet bak nettbutikken. Lite firma med lav omsetning som har holdt det gående siden 2008. Helt greit - men; du kan risikere å få problemer med reklamasjon og garantisaker. Da er det tryggere å handle hos større og mer anerkjente selskaper. 

Både Deal.no og CDON ligger ganske nærme i pris. 

Tips:
https://kickback.no/partner/6/cdon
Så får du 200 kr cash tilbake, om du handler mobilen gjennom cdon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bestilte S21 Ultra hos de i September siden de var billigst på pris og det stod at de hadde den på lager og jeg ville ha en kjapt.  Viste seg at det ikke stemte at den var på lager, og valgte derfor å benytte angrerett på bestillingen etter 8 dager.  Tok deretter 14dg og en purring å få pengene tilbake på konto. (Svada svar om at tilbakeføring gjorde de bare 1 gang i uka... )

Tipper de ikke bestiller fra sin leverandør før de får bestillingen - så 1-4 dager levering som antydes og at det ser ut som det er på lager stemmer ikke - de var også kjappe til å svare at det er 7 arbeidsdager står i kjøps-betingelsene deres istedenfor å svare på spm om hva forventet leveringstid ville bli... 

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte og betalte 2 stk XIAOMI REDMI NOTE 9 PRO 11. mars 2021. De ble ikke sendt til meg før etter 14 dager. Den ene hadde hele tiden vansker med å starte etter oppdateringer, og i november 2021 startet den ikke uansett hva jeg forsøkte. Kontaktet firmaet og ble enig om å sende den tilbake 16.november. På sporingen står det at firmaet fikk beskjed om at pakken var ankommet den 18/11. Først 24/11 henter de ut pakken. 26/11 ringte jeg og fikk beskjed om at telefonen måtte sendes til deres leverandør i utlandet for sjekk. Jeg kontaktet Forbrukerrådet for å sette meg inn i hva jeg kunne kreve i forhold som dette. De opplyste at man måtte akseptere 2-4 ukers behandlingstid før man enten fikk opprinnelig telefon reparert, ny telefon eller penger tilbake. Uansett skulle mine kostnader for tilbakesending dekkes av firmaet (kr 199,90 med posten sporing). Jeg sendte melding 13/12, hørte ingenting. Ringte 15/12 og fikk beskjed om at jeg skulle få et svar om løsning. Hørte ikke mer. Ringte tilbake 17/12 og fikk beskjed om at jeg skulle få ny telefon og at den var innlevert og at jeg skulle få sporingsnummer tilsendt i løpet av ettermiddagen. Pakken ville jeg få i god tid før jul. Hørte ingenting. Kontaktet igjen firmaet 20/12. De lovte å sende meg melding om sporingsnummeret som skulle ha blitt innlevert allerede 17/12. Fikk melding om at pakken kunne spores ved å trykke på lenken under. Ingen lenke å trykke på var inkludert. Ringte tilbake 21/12. De skjønte da ingen ting og skule sjekke. 22/12 fikk jeg melding fra dem om sporing. Sporingen var riktig og ga følgende melding "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette". Prøver å kontakte firmaet i romjulen via meldinger og telefon, uten resultat. Ringer 3/1. De skjønner at jeg er frustrert, skylder på posten og skal sjekke. Hører ingen ting. Ringer igjen 4/1 og 5/1. Svarer ikke og opplyser at det er lunsjpause. 5/1 ligger følgende melding på Postens sporing "Sendingen er innlevert til terminal og videresendt.". Den 7/1 mottas den omsider i postkassen. Jeg er nå i prosessen med å få tilbake mine returomkostninger fra firmaet. Jeg kommer aldri mer til å kjøpe noe fra dette firmaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Brstillte en telefon fra de for 4 uker siden. Sim kortet kilte seg fast i min gamle samsung og den er gammel. Så jeg bestillte en ny som kunne ta elektronisk sim  Skulle ta opp til 7 dager og den var superbillig. 

 Purret på dem etter 8 dager fikk da svar om at 1/3 av bedriften hadde korona og at det ville ta opp mot 7 dager muligens 3 til 4 dager mer.

Merkelig at 1 bedrift med 1 ansatt kun er 1/3 syk med korona. (Muligens kun hodet og skuldre er rammet men mest bena da ting ikke beveger seg )

1 dag  etterpå fikk jeg melding om at telefonen er send. Går inn dagen etter og sporer den. 

Ingen sending sendt kun melding om dette. Så de har brukt den elektroniske sendingsbestillingen på nett og ikke fått ben på den til for gå til posten selv. For slik har den ligget i 10 dager. 

 

Skrevet mailer og kommentarer på ordren på hjemmesiden deres  ingen svar.

Kommenterte på prisjakt med noe dårlig karakter. Fikk svar der etter kort tid. 

Denne 1 mannsbedriften burde da heller ordnet opp med å få den til posten istedenfor å kommentere min kommentar om dem på prisjakt. De får ikke bedre karakter av meg for det.

Ser de andre kommentarene de har og at de svarer gansje kjappt på de også,  i bunn og grunn så skylder se på abselutt alle andre. Det er tydeligvis slik personen disponerer servicen sin. Bruker tid der istedenfor å bruke tiden på å ordne opp  

 

Nå har det gått 4 uker jeg har fremdedels ingen telefon. Tok meg desverre ikke bryet med å bestille et nytt sim for kun 7 dager før jeg fikk den nye som skulle kun ta 1 uke. Beklageligvis stolte jeg på at den ble sendt når jeg fikk sporingsnummer og avventet nytt sim da og.

Jeg er nok litt gjerrig da jeg bestillte denne superbillige telefonen og ikke gadd koste på ekstra tid eller penger på nytt sim. 

 

ANBEFALING:  Ikke kjøp av disse om du ønsker varen raskt. Beregn mer enn 4  uker. man kan sikkert handle superbillige eksklusive julepresanger der men da ville jeg gjort det 6 mnd før 1 desember. For å være sikker på at de lager ben på varene slik at de virker og at de kan gå til postkontoret selv  

Endret av Sirius14
Feil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke denne tråden. :huh:

 

On 11/11/2021 at 2:25 PM, Rune_says said:

Bestilte S21 Ultra hos de i September siden de var billigst på pris og det stod at de hadde den på lager og jeg ville ha en kjapt.  Viste seg at det ikke stemte at den var på lager, og valgte derfor å benytte angrerett på bestillingen etter 8 dager.  Tok deretter 14dg og en purring å få pengene tilbake på konto. (Svada svar om at tilbakeføring gjorde de bare 1 gang i uka... )

Tipper de ikke bestiller fra sin leverandør før de får bestillingen - så 1-4 dager levering som antydes og at det ser ut som det er på lager stemmer ikke - de var også kjappe til å svare at det er 7 arbeidsdager står i kjøps-betingelsene deres istedenfor å svare på spm om hva forventet leveringstid ville bli... 

Telefonen var helt sikkert på lager. Men ikke et lokalt lager. :lol:

 

On 11/11/2021 at 8:11 PM, Sharpings said:

Har aldri brukt i nærheten av 128 GB på noen telefoner jeg har hatt. Jeg lagrer mye bilder, video opptak og musikk på telefonen.

Endte opp med 8 + 256 GB. Jeg bruker akkurat nå litt over halvparten av RAM og bruker 53 av lageret. Jeg har nesten ingen bilder, men jeg ser at filene blir veldig store. Jeg tror en aktiv fotograf fort klarer å bruke denne kapasiteten.

Edit: Jeg kjøpte ikke fra denne bedriften.

 

Edit 2: Jeg kan "optimize now", det er en knapp under "Device care". Jeg vet ikke om det er RAM eller SSD, begge virker like usannsynlige. I Windows betyr "optimize" å defragmentere, men det gjør man ikke på en SSD! Så hva slags optimalisering er det Android snakker om?

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...