Gå til innhold

Søkt jobb, hva kan man spørre om for å utmerke seg?


Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og har søkt jobb på ny skole fordi jeg ikke trives der jeg er nå. Sendte søknaden forrige uke og har virkelig lyst til ihvertfall bli vurdert til stillingen da jeg er kvalifisert og absolutt en de er ute etter. MEN, jeg har lyst til å ringe de for å «markere» meg litt.  Hva kan jeg spørre om slik at jeg har en grunn til å ringe? De hadde en utfyllende og god utlysning med mye info. 
 

Hva ville du spurt om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at du viser initiativ og er villig til å være litt frempå i prosessen. 

Mye du kan spørre om. Hadde det ikke vært for korona-situasjonen hadde jeg møtt opp personlig og spurt det var greit om du bare så deg litt rundt.... (som en ice breaker). Men nå er kanskje det litt vanskelig og ikke helt innafor etisk. 

Du kan jo ringe umiddelbart etter at søknadsfristen har godt ut. Ringe og si noe slikt som: "Jeg ringer, ja - helt ærlig ringer jeg fordi jeg virkelig har lyst på stillingen som er utlyst. Så det jeg lurer på. Har det kommet inn mange søknader? Når kommer dere til å kalle inn aktuelle kandidater til intervju? Hadde det vært mulig å uformelt fått en omvisning på skolen? Er det noen spesielle kvaliteter dere søker etter? Jeg vet det sto i annonsen, men når skal stillingen besettes?" etc etc etc

 

Det enkle er ofte det beste - som det heter. Så det å spørre om antall søknaden, prosessen videre - og når du kan forvente å få tilbakemelding er nok det vanligste vil jeg tro. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som Kris skriver over her så ville jeg sannsynligvis ringt og helt ærlig lagt frem at du ringer fordi du er veldig interessert i stillingen og å spør om det er mulig med en liten kikk er jo en prima måte å få vist seg litt ekstra på, om koronaen tillater det da.

Lenke til kommentar

De sliter ekstremt med smitte i den kommunen, samt at det er nytt skolebygg høst 2021, så er litt usikker der…Kan fint se for meg at et evt intervju blir digitalt også. 
 

Så, det er innafor å ringe og høre om det har kommet mange søkere og når de evnt tar kontakt om man er interessant? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...