Gå til innhold

Tid fra intervju til man får beskjed


Anbefalte innlegg

Var på intervju til en statlig stilling for snart 3 uker siden. Fikk høre fra referansene mine at de hadde blitt oppringt nå før helgen. Har kun jobbet i det private tidligere, men synes de tar vel lang tid på å bestemme seg. Er dette vanlig i det offentlige  eller skal man være pessimistisk på egne vegne her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normal saksgang hos oss er at de prøver så godt det lar seg gjøre å varsle alle søkerne i den påfølgende uka etter stillingen er besatt. Vil anta at du er blant kandidatene de vurderer, ettersom de bruker tid på å kontakte referanser, men det er vel kanskje tvilsomt om du er første mann på lista. 

Lenke til kommentar
Dassen skrev (23 minutter siden):

Normal saksgang hos oss er at de prøver så godt det lar seg gjøre å varsle alle søkerne i den påfølgende uka etter stillingen er besatt. Vil anta at du er blant kandidatene de vurderer, ettersom de bruker tid på å kontakte referanser, men det er vel kanskje tvilsomt om du er første mann på lista. 

Det er kanskje sånn at de må kontakte referanser til alle kandidater som skal innstilles? De sa de skulle bestemme seg påfølgende uke i intervjuet, men ringte meg med noen spørsmål i forrige uke. Da hadde de tydeligvis ikke bestemt seg. Ringte referansene nå på fredag, og jeg hadde da egentlig tenkt de skulle gi beskjed ganske raskt..

Lenke til kommentar

stat og kommunalt er så treigt at du kan rekke og få deg ny jobb et par ganger i det private før de bestemmer seg , jeg søkte i kommunen og fra jeg søkte til de sende skriftlig! bekreftelse på søknad gikk det nesten 2 måneder , og det gikk enda en måned eller 2 før det kom et skriftlig avslag på søknaden. 

Lenke til kommentar

Det er nok positivt at referansene dine har blitt nyleg oppringt, det betyr at du er ein av dei søkarane som er vurdert.
Det er forholdsvis vanleg at referansesjekk er den siste vurderinga som blir gjort før ein endel innstiller kandidatane.

3 veker mellom intervju til referansesjekk er litt lenge, men det kan være at f.eks. ein av kandidatane ikkje har vært tilgjengeleg for å gjennomføre intervjuet før no nyleg og at ein har ville vente med å gå vidare i prosessen til alle intervjua er gjennomført.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...