Gå til innhold

Vi som har Bestillt Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC Fra Elkjøp, ordrestatus/oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nocure skrev (4 timer siden):

Noen som har tidspunktet varen ble fjernet fra Elkjøp sine nettsider? :)

tipset en kollega om det kl 1943 på sms og han sendte i retur 1949 at han hadde bestilt.

Jeg så deretter at det var tatt ned 2012 og sendte melding at det var tatt ned fra hjemmesiden.

så regner med at det var rundt/rett etter klokken 2000 det ble tatt ned.

jeg bestilte selv rett etter klokken 1900.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
2 hours ago, shinsengumi said:

heh, vet ikke om noen har posta den her før? klistra ut over kundeservice siden deres

image.thumb.png.03008c08d0c3a16aba5ea4bcd74d4958.png

At kortet ikke er på lager spiller ingen rolle. De har skrevet kontrakt om å skaffe kortet. Andre butikker lar bestillinger stå i halvår og årevis uten at de kan love leveringstid, så den går heller ikke. Elkjøp skal ikke trekke produktet uten å kompensere for allerede inngåtte kontrakter om levering.

Her er Elkjøps forklaring omtrent på barnehagenivå. "Per, det var bare en is til hver. Nå får ikke de andre barna iskrem siden du spiste alt. - Det er godt med is. Jeg hadde lyst på is. Jeg vil ha mere is."

Ikke kan de skylde på feil heller. Feilen ble bekreftet som riktig levering og pris av support og den såkalte feilen ble ikke korrigert på timevis. At de ikke har kyndige folk ved spakene skal IKKE gå ut over kundene.

Quote

Rabattbutikkene

Det var mot overgangen til 60-årene at varetilgangen var blitt fullverdig, slik at man hadde tilgang i overflod, og situasjonen for handlerne endret seg radikalt. I 10 stedet for å anstrenge seg for å skaffe varer inn, måtte man anstrenge seg for å få solgt varene ut av butikken. Man var plutselig kommet over i en konkurransesituasjon, noe mange forhandlere var lite fortrolig med.

I denne nye detaljhandelsverden var det enkelte, kanskje litt outsiderpregede forhandlere, som fant ut at man kunne tilrive seg en vesentlig større omsetning hvis man senket utsalgsprisen. Dette ble annonsert freidig og direkte i avisene, og responsen uteble ikke. Det var den gang noe aldeles uhørt å konkurrere på utsalgspris. Så vidt vites var det første gang noe slikt hadde skjedd, og det var tydeligvis elektrobransjen som førte an i denne utviklingen. Disse såkalte rabattforretninger fikk i løpet av 1960-61 en betydelig omsetningsboom. De ble derved i stand til å foreta innkjøp fra bransjens leverandører i store partier og til priser som de fleste av bransjens etablerte forhandlere ikke kunne matche. Og derved ble deres appetitt enda større.

De mest fremtredende rabattbutikkene i Oslo var: Husassistenten, Nils Poppe, Kvikk Husmorservice og Aktuell.

Det var brann i rosenes leir, og det var således ikke å undres over at de såkalte «seriøse» forhandlere kom sammen i grupper for å diskutere hvorledes det kunne være mulig å møte dette avskyelige fenomen. Rabattforretningene var nok et Oslo-fenomen, men det ble fort et hett tema i media og på folkemunne, og nå gikk det rykter om at fenomenet snart skulle dukke opp i Trondheim. Noe måtte gjøres, og det helst litt kvikt.

En av dem som deltok i diskusjonen omkring årsskiftet 1961-1962 var Hakon Lunde som drev kombinert elektro- og jernvarebutikk i Storgaten i Oslo. Han kunne fortelle sine kolleger at i jernvarebransjen, der hadde man for en tid tilbake etablert et kjedesystem blant forhandlerne, noe som satte dem i stand til å møte konkurransen i fellesskap, på samarbeidsbasis. Han foreslo at elektrohandlerne burde gå sammen om noe liknende.

Dette utspill falt i god jord. Noen iherdige sjeler gikk ut og ventilerte forslaget med kolleger i andre byer og distrikter, og responsen viste seg å være ensidig positiv. Konklusjonen var klar: Vi må danne kjede!

Man tok kontakt med advokat Dahl i Norges Elektrohandlerforbund som utarbeidet et sett med vedtekter for et aksjeselskap som kunne tjene som sentralledd i den påtenkte kjeden. Etter at han hadde hatt nærmere kontakt med direktør Bratt i Jernvarekjøp AS, kunne han også gi en del enkle råd om hvordan man burde gå frem. Siden Jernvarekjøp AS hadde et grossistforetak som sentralledd i kjeden, lå det liksom i kortene at en kjede i elektrobransjen burde ha det samme. 

Historien om Elkjøp:
https://tubby.scene7.com/is/content/tubby/historien_om_elkjoppdf

Elkjøp får gjøre som på 50-tallet, "anstrenge seg for å få varer inn".

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Siste svar fra Elkjøp angående min klagesak.

"hei! Saken er ferdigbehandlet og vi kan ikke gi kompensasjon da vi sendte meding innen 24 timer om at vi kom til å kansellere ordren. Det tar 3-5 virkedager å få tilbake pengene, har du fått tilbake pengene?"

Angående at de ikke reserverer men trekker penger og vedlegg av forbrukertilsynets kommentarer angående forskuddsbetaling:
"Det er ikke i strid med forbrukerkjøpsloven fordi ordren regnes som effektuert og påbegynt så fort den har blitt akseptert av deg som kunde."

Angående henvisning til § 38.Tidspunktet for betaling:

"Vi har hatt de beste juridiske eksperter til å granske våre kjøps- og salgsvilkår så de er 100% vanntette og i tråd med gjeldende lover og regler."

Chat avsluttet.

Da er jeg ferdig med den butikken, og signerer gjerne med på en gruppeklage.

Lenke til kommentar

Er det noen som har utskrift/pdf-versjon av salgsvilkårene tilgjengelig fra senest forrige uke? Usikker på om de har lagt inn ny info eller om e-postadressen [email protected] har stått der hele tiden. Den står der i hvertfall nå, så enten har de lagt den inn nylig, eller så har jeg bare ikke sett det før nå. Er rimelig sikker på at den ikke var der tidligere...

Endret av jolieber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...