Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Gaggenau hvitevarer


Anbefalte innlegg

Snart på tide å bytte ut platetopp og stekeovn.  Har tenkt på Gaggenau, men det koster - og spørsmålet er om det er verdt pengene ? Har lest at Gaggenau stort sett er lik Siemens/Bosch på " innsiden ", men at noen ekstra funksjoner og ytre design stort sett er eneste forskjell.  Stemmer det ? Noen som har kunnskap og/eller erfaring med Gaggenau ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Novice99 skrev (5 minutter siden):

Snart på tide å bytte ut platetopp og stekeovn.  Har tenkt på Gaggenau, men det koster - og spørsmålet er om det er verdt pengene ? Har lest at Gaggenau stort sett er lik Siemens/Bosch på " innsiden ", men at noen ekstra funksjoner og ytre design stort sett er eneste forskjell.  Stemmer det ? Noen som har kunnskap og/eller erfaring med Gaggenau ?

Min far hadde dette merket i det siste huset han bygget. Kostet en formue forsto jeg, men det fungerte etter hva jeg fikk høre. Men absolutt ikke verdt pengene. De hadde også ett stort dobbelt kjøleskap med vann tilkobling som krevde regelmessig service. Det var heller ikke billig, naturligvis..

Det lengste jeg kan strekke meg for "kvalitet" på hvitevarer er miele. Og det under tvil. Det vi har i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Novice99 skrev (1 time siden):

Snart på tide å bytte ut platetopp og stekeovn.  Har tenkt på Gaggenau, men det koster - og spørsmålet er om det er verdt pengene ? Har lest at Gaggenau stort sett er lik Siemens/Bosch på " innsiden ", men at noen ekstra funksjoner og ytre design stort sett er eneste forskjell.  Stemmer det ? Noen som har kunnskap og/eller erfaring med Gaggenau ?

I gamle dager var Gaggenau er "Mercedes-merke", men i dag er den en del av BSH-konsernet (Bosch und Siemens Haushaltsgeräte GmbH). Gaggenau-produktene i dag er dyrere modeller fra Bosch/Siemens med ekstra finesser og annet design.

Og hvis man ser på andre tyske premium hvitevaremerker og finner Neff, så er det også BSH nå. Som nevnt over her, så er Miele eneste merke nå som er litt mer kvalitet enn de vanlige store produsentene.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Novice99 skrev (6 timer siden):

Har lest at Gaggenau stort sett er lik Siemens/Bosch på " innsiden ", men at noen ekstra funksjoner og ytre design stort sett er eneste forskjell.  Stemmer det ?

Ja, og du betaler mye for navnet.

Førøvrig har ikke Miele i nærheten av den høye statusen i Tyskland i forhold til det de har i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bosch og Siemens og sikkert andre tyske synes jeg er ganske dårlige på brukervennlighet.  Det piper høyt for hver justering man gjør og kontrollene kunne hatt bedre design.

Whirlpool som jeg hadde forrige sted synes jeg var hakket bedre på brukervennlighet.

Men da snakker vi budsjettklassen...

Noen med erfaring fra flere merker som kan gi innspill på hvilke produsenter som er best på brukervennlighet og stillhet (dvs ikke unødvendige høye pip) ?    Dette er det generelt vanskelig å finne info om.  Produsentene produktvideoer er gjerne med musikk eller uten lyder fra betjening.

 

 

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (14 timer siden):

Noen med erfaring fra flere merker som kan gi innspill på hvilke produsenter som er best på brukervennlighet og stillhet (dvs ikke unødvendige høye pip) ?    Dette er det generelt vanskelig å finne info om.  Produsentene produktvideoer er gjerne med musikk eller uten lyder fra betjening.

Spørs litt hva du legger i brukervennlighet, da det ofte kan bli ganske subjektivt utfra egne erfaringer/preferanser. Pipelyder kan slås av på en god del hvitevarer, men dette er bare oppgitt i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Mr D skrev (6 timer siden):

Spørs litt hva du legger i brukervennlighet, da det ofte kan bli ganske subjektivt utfra egne erfaringer/preferanser. Pipelyder kan slås av på en god del hvitevarer, men dette er bare oppgitt i bruksanvisningen.

Ja, ikke sant, å måtte finne manual til et eldre produkt og så finne på side 76 at det er en måte å programmere bort lyd med en ganske innfløkt metode (og ikke akkurat mange opsjoner - av eller på, ingen volumjustering). Preferansen min er ikke så høy default lyd.    Men mulig det beste nå er å satse på hvitevarer med egen app, da bør det være enklere.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant, å måtte finne manual til et eldre produkt og så finne på side 76 at det er en måte å programmere bort lyd med en ganske innfløkt metode (og ikke akkurat mange opsjoner - av eller på, ingen volumjustering). Preferansen min er ikke så høy default lyd.   

Var ikke helt med på den problemstillingen. Dette er noe man burde stille inn når man installerer produktet og leser bruksanvisningen for å bli kjent med funksjoner og eventuelle programmer.

Selv har jeg en 5 år gammel frittstående komfyr hvor pipelyden på timeren kan stilles i 3 trinn og lysstyrken på display kan justeres og kan også velge at det slukkes når den ikke er i bruk. Vaskemaskinen som er eldre kan justere taste-pip og ferdig-pip i 4 trinn eller slås av.

 

Sitat

Men mulig det beste nå er å satse på hvitevarer med egen app, da bør det være enklere.

Men kan lyden justeres i appene? Det ikke jeg sikker på (men har ikke prøvd noen). Virker mer som appene er for info, feilmeldinger og hjelp.

Lenke til kommentar
Mr D skrev (På 16.4.2021 den 22.31):

Var ikke helt med på den problemstillingen. Dette er noe man burde stille inn når man installerer produktet og leser bruksanvisningen for å bli kjent med funksjoner og eventuelle programmer.

...

Leilighet kjøpt med integrerte hvitevarer og bl.a. Siemens induksjonstopp.  Lyden kan slås av og på men ikke justeres.  Andre valg som ikke finnes er ikke så mye å bli kjent med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...