Gå til innhold

Hege Storhaug - radikal?


Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (Akkurat nå):

Hvis man skjønner hvilke triggere som fikk nazistene til å begå folkemord, så kan du unngå at de triggerne fører til nye folkemord gjort av andre grupper. Hvis du kun er tilfreds med å si at nazisme skaper folkemord, så vil du ikke kunne stoppe andre folkemord fra å skje, selvom du sletter nazismen. 

Jeg opplever at du er veldig opptatt av å påpeke at Nazisme er ondskap, men det er ikke kun Nazismen som førte til folkemordet. Det er en hel rekke ting som var på plass, for at nazismen funket til å begå folkemord. Kan man unngå at alle disse tingene er på plass, så vil ikke nazismen lenger føre til folkemord, men da må du sette deg inn i og forstå hvorfor alle disse tingene førte til folkemord.

 

 

Selvfølgelig er jo andre faktorer relevante som UTLØSENDE faktorer, men dette sier jo faktisk bare at islamismen er VERRE enn nazismen. Islamister gjør ondskapen de gjør uansett omstendigheter.... F.eks. er Saudi Arabia så rike at de ikke vet hva de skal bruke pengene sine på. Likevel finansierer de terror over hele verden, torturer filippinske tjenestepiker som hobby, voldtar, henretter homofile, osv osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare nevne at det finnes ingen god statistikk på at det er muslimer som står for en overvekt av kriminalitet i Norge. Slik statistikk føres ikke av et seriøst byrå.

Videre så finnes det god statistikk og eksempler både fra Norge og de fleste andre land om at fattigdom fører til økt kriminalitet.
Man kan også vise til statistikk over at innvandrere er fattigere enn gjennomsnittet av befolkningen.

 

Problemet er verken religiøst eller farget. Det motstandere av muslimer egentlig ønsker, er å utrydde de som er brune i huden. Så enkelt er det. Også pakkes det inn på alle slags mulige andre måter, slik at det skal virke bedre og få flere tilhengere. 

Det kommer stadig løsninger for å bekjempe fattigdom, men det blir jo også kjempet i mot. For eksempel støtten innvandrere får igjennom husbanken. De får jo nettopp ekstra hjelp fordi de er voksne mennesker som kommer med ingen ting. 
De har ikke den samme muligheten som vi andre har til å gå på en trygg skole, knytte seg til et godt sosialt miljø, gå på universitet eller ta yrkesfag, osv. Det er en sammenheng mellom kriminaliteten i for eksempel Oslo, der bor det også flest fattige folk. Det ser man det også konsentrert i noen få områder med mange fattige familier.

 

Det er skammelig å se, høre og lese om dere som generaliserer muslimer og kaller dem for kriminelle.

Men til dere andre som ikke støtter SIAN (og lignende), så må dere huske at dette er folk uten utdannelse. Mange av de har veldig lav inntekt og spesielt lav intellekt. De vet rett og slett ikke bedre. De er rett og slett de dumme medborgere vi har i landet, og det må vi andre akseptere. Hatet deres kommer fra mangel på jobb og inntekt, hvor de føler at innvandrere stjeler de sosiale godene som vi andre betaler for. Det er synd for alle parter.
Og ja, jeg snakker selvfølgelig om ALLE medlemmene til SIAN her. Jeg antar at de ikke har noe problem med at jeg generaliserer dem på bakgrunn av noen få. Uansett, og 100% ærlig, så er jeg ihvertfall helt sikker på at det er mange der som vil føle seg truffet av avsnittet mitt her. 
Jeg håper livet deres blir bedre en gang og at deres eventuelle barn ikke må gå i de samme skoene. 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå fører ikke den norske stat kriminalitetsstatistikk slik at vi kan sammenligne, og det i seg selv taler jo volumer. Hvis muslimer ikke var mer kriminelle ville de jo laget statistikker for å vise folk dette og bli kvitt "fordommene."

Skal vi snakke om albanere og serbere i Norge må vi altså være anekdotiske. Alle serbere jeg har møtt her har vært helt eksemplariske, men det samme kan ikke sies om albanere. Majoriteten av dem har svært kvalmende og kriminelle.

Om noen finner krimstatistikker om disse 2 gruppene i andre land kan dere gjerne dra frem de. Jeg skal vedde hus og hytte på at serberne kommer best ut.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Om noen finner krimstatistikker om disse 2 gruppene i andre land kan dere gjerne dra frem de. Jeg skal vedde hus og hytte på at serberne kommer best ut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Serbian_mafia

https://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_mafia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zemun_Clan

EDIT: Zemun er den største mafiaklanen på balkan som drepte den serbiske statsministeren, til sånn opplysning.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det lov å ønske seg kilder til påstandene dine?

Også virker det som du har virret deg inn i en krussedull av masse forskjellige greier, dømmer alle muslimer i Saudi for hva lederne foretar seg, bruker religiøse forklaringsmodeller der hvor det i det minste også er rom for sosio-økonomiske, samt en masse feilaktige slutninger du finner opp; Norge fører ikke statistikk over hvem som er den mest kriminelle religiøse gruppen, ergo: Muslimer er de mest kriminelle av de troende.
Vietnamesere har ikke bedrevet internasjonal terror i møte med kolonialmakter e.l. i eget land; Islam er ondt og får på magisk vis følgerne deres til å begå onde handlinger.
Det virker svært tidkrevende å argumentere mot alle disse eiendommelighetene, men man kan vel spørre om du anser USA som et morderisk folk også? Er det deres Judeo-kristne teologi som gjør dem så blodtørstige?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (4 minutter siden):

https://en.wikipedia.org/wiki/Serbian_mafia

https://en.wikipedia.org/wiki/Albanian_mafia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zemun_Clan

EDIT: Zemun er den største mafiaklanen på balkan som drepte den serbiske statsministeren, til sånn opplysning.

Jeg etterspurte statistikk om hvilken av befolkningen som var mest kriminell, ikke om hvorvidt det også finnes en serbisk mafia.

Men selv fra disse artiklene kan vi se noe interessant. Den albanske mafiaen driver altså med tvungen prostitusjon og organhandel. Altså verre ting enn hva den serbiske gjør; selvom f.eks. ran (som den serbiske har vært involvert i) også er uforsvarlig.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Ok, der fikk vi se at du ikke er en vi kan ta seriøst.

Grunnen til at jeg mener det, er at løsningen på kriminaliteten dere sier at dere vil bli kvitt, er å få folk ut av fattigdom og å gi dem muligheter til å skape seg et godt liv.

Alle forsøk på å gi noe til innvandrere er dere imot, som f.eks det jeg skriver om husbanken. 

Blir du kvitt alle innvandrere så blir du selvfølgelig kvitt kriminaliteten de står for. Men den samme kriminaliteten blir fortsatt begått av nordmenn, og løsningen er jo ikke å sende de ut av landet. Løsningen er den samme som for innvandrere, at de trenger jobb, trygge omgivelser og et nettverk. 

Derfor mener jeg at om man ikke er interessert i løsningen på problemet man klager over, så ligger det noe mer bak kortene. Og den andre fellesnevneren for "muslimer" er at de aller fleste er brune i huden. Det er enkelt og greit ren rasisme. 

Ta meg så seriøst som du bare ønsker. Som jeg skriver i innlegget mitt så mangler dere gjennomsnittlig intellekt til å i det hele tatt ha en greit og oppegående diskusjon, så det nytter ikke å ha en skikkelig diskusjon med dere. Men jeg forstår hva dere egentlig er ute etter. Skattepengene mine, og utryddelse av de brune. For noen av dere er det kanskje en av tingene, for andre er det begge. Uansett så er det dere som er avskummet vi har i samfunnet, ikke muslimer. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, DarkwingDuck666 said:

Men selv fra disse artiklene kan vi se noe interessant. Den albanske mafiaen driver altså med tvungen prostitusjon og organhandel. Altså verre ting enn hva den serbiske gjør; selvom f.eks. ran (som den serbiske har vært involvert i) også er uforsvarlig.

Hvis du hadde lett litt til på den serbiske så hadde du sett at de også dreiv med tvungen prostitusjon. Den serbiske mafiaen gjør ganske ekstremt fæle ting de og. De er begge kjent for å være ekstremt voldelige, i en mye mer ekstrem grad enn andre mafiaklaner.

https://www.huffpost.com/entry/milan-jurisic-killed-and-eaten_n_1376977

De er ganske like, med unntak at den serbiske er større, har flere eksepsjonelle drap og har lengre historie enn den albanske. Likheten gjør at vi oftest kaller dem de balkanske mafiaklanene.

Så poenget var, var albanerne verre for Norge enn serberne? Ingenting som tyder på det. Ingen data. Bortsett fra du ikke likte en god del av dem de møtte, men du liker jo ikke muslimer så er man overrasket?

Endret av shockorshot
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MyLittlePony skrev (38 minutter siden):

Grunnen til at jeg mener det, er at løsningen på kriminaliteten dere sier at dere vil bli kvitt, er å få folk ut av fattigdom og å gi dem muligheter til å skape seg et godt liv.

Alle forsøk på å gi noe til innvandrere er dere imot, som f.eks det jeg skriver om husbanken. 

Hvem er «dere»? Alle som sier deg i mot, brukeren du quoter, eller en annen gruppe?

Jeg er veldig for å løfte folk ut av fattigdom. Faktisk kan jeg ikke huske noensinne å ha sett folk være imot det. Hvordan man skal oppnå det er vel et spørsmål om politisk legning.

Sitat

Blir du kvitt alle innvandrere så blir du selvfølgelig kvitt kriminaliteten de står for. Men den samme kriminaliteten blir fortsatt begått av nordmenn, og løsningen er jo ikke å sende de ut av landet. Løsningen er den samme som for innvandrere, at de trenger jobb, trygge omgivelser og et nettverk. 

Et pragmatisk (eller kynisk) tilnærming vil være å sende ut alle som byr på problemer som kan sendes et annet sted. Fidel Castro hadde en «fiffig» løsning på det da han tømte fengslene for kriminelle og satt dem på flyktninge-båter til Florida.

Det løser ingenting for verden, men kan gjøre ting bedre for landet isolert sett. Å sende ut Norske borgere i dårlige båter til Danmark som flyktninger er selvsagt uholdbart etisk og juridisk. Men å nekte statsborgerskap til mennesker vi har dårlige erfaringer med eller dårlig tro på er vel en mulighet? Den motsatte ytterligheten, hvor Norge av moralske grunnet skal invitere alle verdens kriminelle hit for å rehabilitere dem synes lite bærekraftig?

Sitat

Derfor mener jeg at om man ikke er interessert i løsningen på problemet man klager over, så ligger det noe mer bak kortene. Og den andre fellesnevneren for "muslimer" er at de aller fleste er brune i huden. Det er enkelt og greit ren rasisme. 

Ta meg så seriøst som du bare ønsker. Som jeg skriver i innlegget mitt så mangler dere gjennomsnittlig intellekt til å i det hele tatt ha en greit og oppegående diskusjon, så det nytter ikke å ha en skikkelig diskusjon med dere. Men jeg forstår hva dere egentlig er ute etter. Skattepengene mine, og utryddelse av de brune. For noen av dere er det kanskje en av tingene, for andre er det begge. Uansett så er det dere som er avskummet vi har i samfunnet, ikke muslimer. 

Igjen, hvem er «dere»? Er man rasist hvis man er uenig med deg om husbanken? Vil man utrydde alle «brune» hvis man er skeptisk for eller redd for islam? Hva da med bleikfiser som har konvertert til islam? Eller folk med mørk hud som har gått over til en «avslappet» tolkning av religionen til foreldrene?

Jeg tror også at det finnes betydelig overlapp mellom islam-kritikk og rasisme. Det betyr ikke at det hjelper diskusjonen å hevdet at det er 100% overlapp.

Innlegget ditt virker litt ufokusert og konfronterende.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DarkwingDuck666 skrev (45 minutter siden):

Det er jeg VELDIG skeptisk til. Gi dokumentasjon på dette.

Kunne du prøvd å forklare hva det er du mener som fører til kriminalitet som vold, gjengkriminalitet, voldtekt og drap. 

Jeg ønsker bare å forstå, for akkurat nå er jeg der at jeg tror du mener at når det er utført av folk med muslimsk bakgrunn, så er det Islam som fører til det, men hva når det skjer i ghettoen i feks Detroit? 

Eller mener du at når du er muslim, så er det lettere å ty til den slags type kriminalitet? Og isåfall, hvorfor er det så ekstremt mye vold, gjengkriminalitet, voldtekt og drap i USA, som ikke er så veldig påvirket av Islam? 

For meg er dårlige levevilkår og fattigdom en helt opplagt pådriver for kriminalitet, jo fattigere jo mer kriminalitet. Norge har veldig lav andel kriminalitet, og vi er et veldig riktig land, der vi deler på godene i større grad enn de aller fleste. Allikevel ser vi de samme tendesene her, der det er fattigdom og dårligere levevilkår, så er det også mer kriminalitet. 


 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det at "standardtanken" her ser ut til å være "fattigdom => kriminalitet"  sier mye om hvor mye kommunistisk hjernevask vi har i Norge.

Det er sprøtt. Det er ingen som voldtar og dreper folk fordi de er fattige. Se da bort fra bisarre nødsituasjoner med kannibalisme osv.....

Noe av grunnen til at propagandaen er lett å sette inn i hodene på folk er at folk misforstår årsak og effekt. Kriminalitet fører til fattigdom. Statistikker vil da vise at disse to er korrelert, og da kan folk misforstå at tro at fattigdom fører til kriminalitet.

Lenke til kommentar

@knutinh

Innlegget mitt er ment for å være generaliserende og en smule tåpelig (selv om det er en god del sannhet i det også), på samme måte som f.eks SIAN generaliserer muslimer på bakgrunn av at det finnes noen som utfører kriminalitet, som samtidig er muslim, kommer fra en muslimsk familie, eller kommer fra en muslimsk kultur.

Med "dere" så snakker jeg også om tilhengere av SIAN og mennesker som støtter tilsvarende meninger. 

Jeg er fullt klar over at meningene jeg tillegger "alle/dere" ikke vil stemme. For mye av det jeg sier gjelder det sikkert bare noen få. Sikkert like få som det er kriminelle som også er muslimer. Men skal man snakke med tilhengere av SIAN så føler jeg at det er på sin rette plass at begge sider kan være like generaliserende. Hvis ikke blir det jo bare tåpeligheter fra den ene siden og ikke den andre. 
 

Når det gjelder husbanken så må det selvfølgelig være rom for uenigheter der. Det er mange veier til mål, og det er ikke sikkert at det er den beste veien. Det var bare ett eksempel jeg kunne komme på relatert til en debatt jeg hørte på politisk kvarter en gang. 

Hvis det er kriminalitet man ønsker å bekjempe, så mener jeg at løsningen er på en eller annen måte å løfte folk ut av fattigdom og gi dem muligheter for å ha et godt liv.
Og er det fattigdom man ønsker å løse, så må man spørre seg selv. Ønsker man å løse fattigdom for menneskeheten, eller for landet sitt? Jeg mener at løsningen ikke er å sende fattige mennesker til et annet land hvor de kan fortsette å være fattige. De menneskene vil fortsatt være fattige dit de kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...