Gå til innhold

Denne dingsen skal revolusjonere tannhelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var virkelig et bra produkt, forutsatt at det fungerer. En tanlege som bestemmer hvilken behandlig som behøves, helt på egen hånd, det blir jo som "bukken og havresekken" og det kan vel være i den bransjen som i de fleste andre bransjer at det er en og annen som ønsker ekstra inntekter. En gang i tiden så gikk jeg selv til en tannlege. Han fant bestandig mange hull. Så viste han fram et rønkenbilde og så sa han: Her må vi bore ikke sant? Jeg så jo ikke noe hull på det bildet, men jeg nikke jo allivell og sa OK. Så skiftet jeg tannlege og etter det, og i mange år, så har jeg nesten ikke hatt noen hull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok et produkt til billig penge hvis egentlige hensikt er å selge dyrt abonnement på skytjeneste. Som på sin side av natur eliminerer ethvert håp om å kunne holde helsedata privat.
 

Eller, dataene forblir jo privat, bare i form av privat, børsnotert selskaps eie. Som i sin tur stempler dine helsedata med sin Opphavsrett.

 

En opphavsrett som sammen med obligatoriske patenter av mildest talt tvilsom verdi, lar selskapet eliminere enhver konkurrent i markedet. Inkludert hva enn de tidligere frittstående tannlegene måtte komme opp med som svar på tiltale. For som alle tech-milliardærer kan fortelle deg, så tjener du ikke ordentlige penger før du har fått karret til deg monopol [på tannhelsediagnostikk.] Hvorfor hjelpe kunden når man kan eie kunden. Vi har sett det før... 

 

Tenker forresten nå designe en hjemmeanalysator for tannhygiene basert på terahertz gjennomlysning. Sånn, nå kan ingen patentere akkurat den åpenbare løsningen.
 

 

Og før noen begynner – ja, jeg har allerede et anstrengt forhold til den gjennomhullede WinDOS maskina på tannlegekontoret. Men så har jeg jo ‘ikke noe å skjule...’  

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går mange år mellom hver store oppfinnelse, men her har utviklerne noe stort på gang. 

Ser at folk som vanlig kun ser det potensielt negative, og velger å fokusere på det, men jeg ser en gamechanger her, som vil hjelpe både privatfolk, institusjoner og tannlegeprofesjonen på sikt.

Dette produktet er jo ikke 100% ferdig for markedet, men ser for meg at det etterhvert også havner i hyllene hos Elkjøp, Power etc. Da handler i hvertfall jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Jeg har sett en del norske sensasjoner opp igjennom men som regel "fordufter" de etter en tid. Slik som f.eks. denne krabaten, som ble rost opp i skyene her.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/b5J1Ev/norske-tobias-21-stilte-ut-oppfinnelsen-sin-paa-verdens-stoerste-dings

Dessverre veldig vanlig at slike oppfinnelser blir kjøpt opp og skrinlagt, av kapitalkrefter som har mer å tjene på konkurrerende virksomheter. I det der tilfellet så var det sikkert Apple som følte seg tråkket på tærne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...