Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Gameweek 28 + 29


blured

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Hvem skulle han bytta..? Er jo ikke tidenes benk.

Telles, Matic eller Diallo synes jeg fint kunne fått kommet inn her. Vi var utrolig svake på midtbanen på grunn av helt utmattede spillere. Hvor mye verre kunne det ha blitt?  Dette bidro bare mer til det som allerede er problemet. 

Man skal jo ha en plan for benken man har, vi hadde flere muligheter, men vi slet så fort West Ham flyttet spillere oppover. Burde ha tatt inn Matic for å ha en ekstra sentral midtbane og flyttet Fernandes ut på kanten. Og gjerne Diallo også for å få inn noen friske ben på et så utslitt lag. Hadde nok ikke blitt like mye futt på kontringer slik men vi skal ikke være et lag som er avhengig av kontringer.

Jeg mener Solskjær kan bli altfor forsiktig og konservativ noen ganger, slik som i dag. Vi kunne like gjerne ha sluppet inn på overtid som så mange ganger før og det hadde ikke vært ufortjent. Det er sånn vi havner i samme felle om og om igjen. Nå har vi snakket om hvor langt foran skjema vi ligger, men dette ligner mer og mer på situasjonen før koronapausen ifjor. Så fort vi får skader på 2-3 viktige spillere så blir vi utspilt så utrolig enkelt og nivået minner mer opp bunn 3 enn topp 3. Det grunnleggende sitter jo ikke i det hele tatt. Skal vi kjempe om noe som helst så må vi greie å kontrollere kampen ut tiden og ikke ende opp med å forsvare egen boks hver gang. Dette er noe jeg har irritert meg over i lang tid så det er muligens for mye å forvente oppi et så tett kampprogram med så mye skader, men det er ekstra irriterende når disse svakhetene har kostet oss mange ganger. Det er jo ingen lag som er redde for å presse oss fordi vi veldig ofte er elendige til å spille oss ut av det.

Kort sagt så er det frustrerende hvor elendige vi er på å ta kontroll og holde på ballen om dagen. Skader og lite hviletid har mye av skylda men vi må bare hente noen mer ballsikre spillere i sommer. Vi har sårt behov for dybde og mer variasjon i ferdigheter, ikke bare sprintere ala James.

Jeg ble ikke særlig optimistisk foran Milan-kampen. Der gjelder det bare å score og ha så mye kontroll som mulig for å lokke frem åpninger. Så får vi håpe landslagspausen for en gangs skyld gir spillerne en sårt trengt pause.

Lenke til kommentar

Tok vel kanskje så lang tid pga måtte være veldig forsiktig med nakke? Edit: Ser ut fra bilder at fikk surstoff der også ja  

Edit: Traore er så frusterende å se på, kommer seg til ekstremt gode posisjoner, men evner verken å skyte eller slå gode innlegg. 

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...