Gå til innhold

Til dere som har Steelseries Artics headsett.


Billon

Anbefalte innlegg

Hey, så jeg har researchet litt på headsets, for ps5. Jeg ser at Artics 7x/7P og 9 får veldig gode omtaler fra Ign, gamespot og andre store media outlets.

Jeg har surfet mye på R/gaming_headsets og soundguys, og andre små steder audio fanatikere holder til. De mener at Arctis serien er overhyped som bare det. Ja, de er komfortable å ha på, bruker vennlige men ut ifra lyden og hele pakken, så fins det mye bedre headsets for den prisen.

Jeg har blitt så usikker på hvem jeg skal stole på lenger, de "lyd ekspertene" kommer jo med mye som gir mening og virker logisk, ting som at wireless kommer aldri til å bli like gode som wired. Hvis jeg vil ha den ultimate lyden så må jeg ha amp, dac og en koblet headset som kan takle de signalene utifra konsollen. 

Det blir litt for mye for meg. Jeg vil bare ha en wireless headset som jeg kan bruke og den må ha god lyd. Jeg vurderer enten Arctis 7 eller 9. HyperX cloud 2 wireless eller GSP 330. 

Noen som har erfaring med Arctis og andre modeller? hva syns dere om lydkvaliteten til Arctis serien? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har arctis pro med gamedac. Er fornøyd med det, ganske god lyd til å være et dedikert spill headset, det fungerer greit til film men mangler litt her og der til musikk. Har også et hyperx cloud II og er mindre fornøyd med det, veldig høy diskant og lite bass, men kan fikses til et OK nivå med en equalizer.

Arctis pro kan være litt liten hvis du har et stort hode.

Trådløst vil aldri bli like bra som med ledning, men det er mer en bra nok.

Endret av Fenrisúlfr
Lenke til kommentar
Slaps skrev (6 minutter siden):

 Logitech G PRO X WIRELESS LIGHTSPEED er bra. Se detaljerte reviews her https://www.rtings.com/headphones/reviews/best/wireless-gaming-headsets#recommendation_180952

Takk for svar. har lest om disse før. Fabelaktige headset for PC, men med lyd ut fra usb, så er ikke Surround sound noe å skryte over. Har aldri brukt dem selv, men bare videreformidler det jeg har lest av andres erfaringer.  

Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (8 minutter siden):

Har arctis pro med gamedac. Er fornøyd med det, ganske god lyd til å være et dedikert spill headset, det fungerer greit til film men mangler litt her og der til musikk. Har også et hyperx cloud II og er mindre fornøyd med det, veldig høy diskant og lite bass, men kan fikses til et OK nivå med en equalizer.

Arctis pro kan være litt liten hvis du har et stort hode.

Trådløst vil aldri bli like bra som med ledning, men det er mer en bra nok.

takk for svar. nå ble jeg litt nysgjerrig. du foretrekker lyden til arctis pro over hyperx cloud 2? disse headsetene du har, er de kablet eller wireless? Jeg begynner nesten å tro at wireless headsett i mellom klassen begynner å bli så gode at mann nesten ikke kan gå feil lenger. 

Vil bare samle sammen tilbakemeldinger fra dere før jeg kjøper headset, så jeg setter pris på alle svar jeg får :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Billon said:

takk for svar. nå ble jeg litt nysgjerrig. du foretrekker lyden til arctis pro over hyperx cloud 2? disse headsetene du har, er de kablet eller wireless? Jeg begynner nesten å tro at wireless headsett i mellom klassen begynner å bli så gode at mann nesten ikke kan gå feil lenger. 

Vil bare samle sammen tilbakemeldinger fra dere før jeg kjøper headset, så jeg setter pris på alle svar jeg får :)

Ja definitivt. Arctis Pro med gamedac har egen equalizer i tillegg til mye fyldigere lyd og god diskant. Cloud II er mer masete lyd med altfor mye diskant og dongelen reduserer lydkvaliteten noe. Man må nesten bruke lenger tid til å kuke med ekstra ting for å få lyden OK.

Begge er kablet, men jeg har prøvd de trådløse versjonene av begge og det var ikke dårlig. Noe tap av kvalitet var det, men jeg er ganske kresen på hvordan jeg liker lyden så det er kanskje noe du ikke merker.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er i samme situasjon som deg trådstarter. Dog jeg trenger noe som er bra komfortabelt da de skal brukes i jobb som da er gjerne 7-8 timer. 

Har hatt arctis steelseries kablet, usikker hvilket nummer, men ble kjøpt i 2017 i en resthylle hos Elkjøp for 600 ish kroner. Likte dem godt jeg, men vil helst stå fra AS igjen pga byggekvalitet. Høyre høytaler sluttet å virke og etter kjapt google søk var dette et typisk AS problem. Man kan fikse dem med lodding, men kontaktpunktene er så små at det la jeg fra meg. De sluttet å funke i januar nå i år. 

Opplevd lydkvalitet var at de gjorde jobben sin og micen var klar og tydelig. Mao, ikke noe å klage på.

Min hifi bakgrunn er inntrykk fra hifi anlegg i million klassen. (Messe).

Jeg eier og bruker per i dag første iterasjon av Sennheiser Monument kablet over øre. 

Sjekket ut Audeze Penrose for litt siden. Bra lyd. Man merker en klar lydsignatur som er annerledes enn konvensjonelle hodetelefoner. Veldig luftige og klare. De var litt stramme på ørene, men de ville slappe mer av over tid ifølge selger. Litt bekymret mtp bruk over flere timer.

Jeg vurderer dem inntil videre. Skulle ønske de hadde anc i tillegg, da hadde dem vært helt komplette. 3000,- er for meg mye penger.  Litt surt å måtte ha flere hodetelefoner for hvert bruk. Er nok av tekniske dilldall i heimen som det er.

Har også vurdert tilbudet til Elkjøp på razer blacksharp v2x. Lovprisende omtaler og svært billige. Riktig nok kablede. 

Omtalene på headset er så forbanna sprikende. Blir ikke helt klok. Audeze penrose har fått topp omtaler fleste plasser, men på rtings.com så er de liksom ikke noe å skrive hjem om. 

 

 

Lenke til kommentar
TheAvatar skrev (16 timer siden):

Hei, jeg er i samme situasjon som deg trådstarter. Dog jeg trenger noe som er bra komfortabelt da de skal brukes i jobb som da er gjerne 7-8 timer. 

Har hatt arctis steelseries kablet, usikker hvilket nummer, men ble kjøpt i 2017 i en resthylle hos Elkjøp for 600 ish kroner. Likte dem godt jeg, men vil helst stå fra AS igjen pga byggekvalitet. Høyre høytaler sluttet å virke og etter kjapt google søk var dette et typisk AS problem. Man kan fikse dem med lodding, men kontaktpunktene er så små at det la jeg fra meg. De sluttet å funke i januar nå i år. 

Opplevd lydkvalitet var at de gjorde jobben sin og micen var klar og tydelig. Mao, ikke noe å klage på.

Min hifi bakgrunn er inntrykk fra hifi anlegg i million klassen. (Messe).

Jeg eier og bruker per i dag første iterasjon av Sennheiser Monument kablet over øre. 

Sjekket ut Audeze Penrose for litt siden. Bra lyd. Man merker en klar lydsignatur som er annerledes enn konvensjonelle hodetelefoner. Veldig luftige og klare. De var litt stramme på ørene, men de ville slappe mer av over tid ifølge selger. Litt bekymret mtp bruk over flere timer.

Jeg vurderer dem inntil videre. Skulle ønske de hadde anc i tillegg, da hadde dem vært helt komplette. 3000,- er for meg mye penger.  Litt surt å måtte ha flere hodetelefoner for hvert bruk. Er nok av tekniske dilldall i heimen som det er.

Har også vurdert tilbudet til Elkjøp på razer blacksharp v2x. Lovprisende omtaler og svært billige. Riktig nok kablede. 

Omtalene på headset er så forbanna sprikende. Blir ikke helt klok. Audeze penrose har fått topp omtaler fleste plasser, men på rtings.com så er de liksom ikke noe å skrive hjem om. 

 

 

Hei, da kan jeg dele litt informasjon med deg, som jeg har hentet med timevis av reasearching på forskjellige sider, alt fra reddit til rtings. Jeg er forsatt usikker men jeg tenker kanskje at det jeg deler med deg, sparer deg for bortkasting av tid.

Steelseries Arctis: De store media nettsidene elsker dem, de får topp omtale. Batteritid ligger fra 20 til 24 timer. Hvis du går over til de såkalte audiophiles forumer, så blir de omtalt som overhyped. Dårlig lydkvalitet for masse penger, men de er komfortable og brukervennlige med god funksjoner.

Hyperx cloud 2 wireless: Blir anbefalt istedenfor Arctis serien fra de såkalte hipster ekspertene, fordi den klarer å reprodusere lave frekvenser bedre. Den har 30 timer batteri.

Penrose: Mye penger, veldig bra lydkvalitet men bare 14 timer batteri tid. Den skal også ha litt små problemer men ikke noe som ikke kan løses med oppdateringer.

De fleste mener at for å få best lydkvalitet ut fra ps5 er å kjøpe DAC og AMP, og investere i et headset som kan reprodusere signalet. Det blir litt for mye for meg. Håper det hjalp noe :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, da har jeg kjøpt meg Razer blackshark v2x på tilbud. 

Hørte Logitech pro wired, hyperxvcloud 2 wired

Min konklusjon er per nå:

Headset til 1000 lappen, 1500 etc er bare små detaljer bedre. Skal man oppleve engasjerende og et "next level" forbedring lydmessig så må man legge litt penger i det, mao Audeze Penrose f.eks.

Byggekvaliteten er ikke ideell med razer bs v2x som omtalene viser til, de satt også lett på øret. Men hva man får for 444,- er ganske bra lydmessig. 

Jeg venter heller med tyngre investering når f.eks audeze inkluderer ANC også. Som sikkert kommer med i neste iterasjon. 

Kan oppdatere inntrykket senere også etter mer lytting.

EDIT: Ut av pakken sitter de mye fastere enn i butikken. Så det er jo bra. Ellers så er det de første hodetelefonene jeg har hørt som ikke kan spille "for høyt". Med mine momentum så har jeg ikke høyere enn 70% av tilgjenglighet når jeg er på gymmet feks. Disse har jeg på maks nå uten problem, men, trenger igrunn ikke høyere volum.

Endret av TheAvatar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kall meg gammeldags men jeg bruker et eldre, kablet headset til PS5-kontrolleren; Sony MDR-1A. Meget god lyd i det headsettet og det er lett og komfortabelt å ha på. Inline mic når det blir behov for å snakke med noen. Ikke et "gamer headset" men god lyd og komfortabelt å ha på. Flott 3D-lyd også ved bruk av PS5 sin Tempest 3D lydteknologi. 🙂

Endret av djorgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
djorgen skrev (20 timer siden):

Kall meg gammeldags men jeg bruker et eldre, kablet headset til PS5-kontrolleren; Sony MDR-1A. Meget god lyd i det headsettet og det er lett og komfortabelt å ha på. Inline mic når det blir behov for å snakke med noen. Ikke et "gamer headset" men god lyd og komfortabelt å ha på. Flott 3D-lyd også ved bruk av PS5 sin Tempest 3D lydteknologi. 🙂

Som jeg har skjønt så er "vanlige" headset bedre enn gaming headset fordi de fokuserer på lyd. Gaming headset skal ha mye funksjoner og et over gjennomsnitt bra mic. alt dette og holde prisen nede siden konkurransen er så stor fører til middels gode headset med tanken på selve lydkvalitet.

Det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med etter å ha lest meg gjennom flere artikler og tråder. Så ingen dum løsning du har

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...