Gå til innhold

Opel Mokka-e er ikke best på noen ting – men totalpakka er svært tiltalende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Very End skrev (25 minutter siden):

Enig. Vi er i 2021, forventer mer. Men sikkert noen som ender opp med å kjøpe den uansett.

Den fungerer helt klart gulle godt for svært mange, så jeg håper mange kjøper slike elbiler og bytter ut sine små bensin- og særlig de små dieselbilene som var så populære en periode.

Men ja, man forventer egentlig noe mer nå i 2021.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (1 time siden):

Er egentlig veldig spent på hva folk forventer for en pris fra 279.000 til 340.000 i 2021? Iallefall ut fra denne beskjedne prisen..

 

Hva vi forventer? Mer? Spesielt på rekkevidde..

Både Nissan Leaf og Renault Zoe har over flere år kommet med større batteripakker uten at prisen nødvendigvis har blitt så mye høyere. Det er jo bra, samtidig er det tydelig at de fleste elbilprodusenter ser ut til å begrense seg til at rekkevidden holder følge med røkla. Det er ikke så mange som går inn for å bruke lang rekkevidde som konkurransefortrinn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er fordi mesteparten av markedet er fornøyd med 340km wltp, og det hadde jeg også vært. I tillegg har bilen mye utstyr for pengene, har frontlys som overgår det meste som finnes på andre elbiler, uavhengig av pris, og hvis de bruker Opels egne AGR-seter, så har de også sittekomfort som gruser Model X til over millionen. Eneste denne bilen mangler for å være en vinner i denne prisklassen er Citroens dempere, og noe annet enn Opels logo i grillen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (4 timer siden):

Enig. Det overstadige fokuset på rekkevidde gir tunge og dyre elbiler med fokus på tall fremfor utførelse.

Enig. Du kan leve lenge med et lite batteri. Tror Ioniq viser vei her. Det er sikkert billigere å øke ladehastighet enn å øke batterikapasitet. Samtidig gir det mye større miljøgevinst med spart ressursforbruk og mindre vekt.

Endret av Trestein
Lenke til kommentar

Nå som den allmenne uinteresserte kjøper er på banen er det trauste kanskje en fordel? Opels rennome de siste 20 - 30 år som traust og pålitelig med relativt rimelige delepriser. Jeg er ihuga bilentusiast men en ligen elbil som nr to bil er på listen velger jeg med de samme kriterier som ved valg av kjøleskap, dvs totalt uspennende og pragmatisk. På kontinentet har jo kjøperne kritisert prisdrivende fokus på rekkevidde, for meg er det samme betraktningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...