Jump to content
obvobe

solgt et nytt skjermkort, som viser seg å være defekt.

Recommended Posts

hei, kan noen hjelpe meg? jeg solgte et ubrukt skjermkort til en på finn for noen dager siden. 

i dag fikk jeg plutselig en melding om at skjermkortet var defekt. han har full garanti, så kan levere det inn igjen til komplett. men han ville levere det inn til meg, å få pengene tilbake. De pengene har jeg brukt opp til å betale ned mitt eget skjermkort. Nå truer han med advokat og hele pakken.. 

Hvor langt kommer han med dette?  har han noen rettigheter jeg ikke vet om? noen som vet? 

 

 

Share this post


Link to post

Hva slags skjermkort, hva slags prisklasse snakker vi?

Jeg solgte en PS4 til en fyr for mange år siden, den gikk føyka etter 1 år elns. Fyren sa i fra til meg om dette men ordnet alt av greier rundt garanti med Dustinhome selv. Jeg fikk stadig eposter fra Dustinhome med fremgang o.l. mens fyren aldri hadde tilgang til min konto der e.l. Om han "latet som" han var meg vet jeg ikke, men han ordnet alt selv og det gikk i orden uten min involvering.

Denne personen bør ha full mulighet til å ordne opp i dette selv. Evt kontakt Finn.no og spør de om råd.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg ville bedt hen ta det med komplett, alternativt sagt at hen kunne levere det til deg, også sender du det inn til komplett, å overleverer nytt skjermkort når det kommer. 

Hadde ikke betalt tilbake summen på noe sånt... 

Hen kan jo fint ha ødelagt det når det ble montert, prøve å lure deg med et gammelt kort etc

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg tviler sterkt på at han har rett til pengene tilbake. Du må få mulighet til å "utbedre" feilen med skjermkortet. Hvis han truer med advokat så ville jeg har skriftlig tilbudt meg å sende kortet til komplett for han siden jeg tror det er du som sitter med reklamasjonsansvaret på kjøpet hans.

Lykke til

Share this post


Link to post
1 minute ago, daruu said:

Jeg ville bedt hen ta det med komplett, alternativt sagt at hen kunne levere det til deg, også sender du det inn til komplett, å overleverer nytt skjermkort når det kommer. 

Hadde ikke betalt tilbake summen på noe sånt... 

Hen kan jo fint ha ødelagt det når det ble montert, prøve å lure deg med et gammelt kort etc

hen?

Share this post


Link to post

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Share this post


Link to post
1 minute ago, obvobe said:

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Hvis han vil bruke advokat for en tvist rundt ett skjermkort til 8-10k så må han få lov til dette. Er bare tomme trusler for ingen er så dum og pretensiøs.

  • Like 7

Share this post


Link to post

Får ikke advokat til å se på noe slikt, vel? Koster sikkert mer enn det kortet gjør.

  • Like 6

Share this post


Link to post

altså jeg kan jo be han levere kortet tilbake til meg,så jeg kan levere det inn ,men det vil jo fort  ta noen uker før komplett refunderer pengene til meg.

Edited by obvobe
feilskriving

Share this post


Link to post

Jeg ville bare tilbydd å ordne det hele for han via Komplett ellers får han seile sin egen sjø. At han nekter å gå med på dette bare maler han som den urimelige parten så han ikke har noe å stille opp med rettslig. Så hadde jeg gitt vedkommende 1/5 stjerner på Finn med "premie-rasshøl" kommentar etter at saken er ordnet opp.

Share this post


Link to post
shinsengumi skrev (9 minutter siden):

Jeg ville bare tilbydd å ordne det hele for han via Komplett ellers får han seile sin egen sjø. At han nekter å gå med på dette bare maler han som den urimelige parten så han ikke har noe å stille opp med rettslig. Så hadde jeg gitt vedkommende 1/5 stjerner på Finn med "premie-rasshøl" kommentar etter at saken er ordnet opp.

ja hadde han svart på meldinger, så kunne jeg gjort det. 

Share this post


Link to post
25 minutes ago, obvobe said:

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Da lar du være å svare han, så lenge du har gitt han kvitteringa.

 

Klassiske finn.no troll. En av grunnene for at jeg aldri selger på finn. 

Edited by Nizzen
  • Like 5

Share this post


Link to post
Nizzen skrev (Akkurat nå):

Da lar du være å svare han, så lenge du har gitt han kvitteringa.

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Share this post


Link to post

Han har kjøpt av en privatperson så han får ordne opp med Komplett selv. Morsomt nok er vel dette en som insisterer på å ikke kjøpe brukt og testet 😜

Advokat truer alle med for å få viljen sin.

Share this post


Link to post
Just now, obvobe said:

ja hadde han svart på meldinger, så kunne jeg gjort det. 

Er jo tydelig at vedkommende går for verdensrekord i urimelighet. Sa han noe om hva slags defekt det var snakk om? Var det bare helt dødt? Testet han den i flere maskiner? Kanskje han er mindre begavet og brukte 1 enkel pci-e kabel, veit aldri. Folk som får raserianfall og truer med advokat som første løsning er gjerne utålmodige og kan ha prøvd å løse problemet i 2 minutter før de ringer John Christian Elden

Share this post


Link to post
obvobe skrev (Akkurat nå):

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Han har ødelagt det selv. Sikkert en dårlig mining rigg. La han ordne med Komplett selv.

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 minute ago, obvobe said:

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Rofl, det er jo erke-eksempelet på 1 pci-e kabel. Han kan ha plugget inn begge 8-pin på kortet, men bruker 1 kabel til PSU. Da kjører jo kortet med 220w elns maks

  • Like 1

Share this post


Link to post

Det er du som selger som har ansvaret for å fikse feilen og betale kostnader som påløper. Han kan gå mot salgsledd over, men han kan kreve at selger ordner opp. I dette tilfellet går han på deg og du blir nødt til å ordne opp.

Quote

Kjøper du av en privatperson, kan du kreve prisavslag eller få produktet rettet for selgerens regning. Kjøper må finne seg i at selger først forsøker å reparere produktet. Du har også en mulighet til å rette kravet mot tidligere salgsledd (som produsent eller importør).

 

Edited by BadCat
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...