Gå til innhold

Gaming PC - helst maks 15k - bra tilbud fra Elkjøp nå?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ganske lite datakyndig, men er ute etter å kjøpe meg ny stasjonær PC (har skjerm fra før). Jeg har ikke så mange andre ønsker enn at det skal være en relativt robust PC som holder noen år og som evner å kjøre Warzone på 1440p med high(ish) settings og oppnå FPS mellom 100-120.

Ser at Elkjøp har et tilbud som jeg synes virker ganske bra til mitt formål, men kjekt om noen kan bekrefte/avkrefte min hypotese om det er verdt å slå til eller avvente og se om det kommer noe bedre med tid og stunder? :) Jeg har ikke noe hastverk med å få kjøpt meg ny PC egentlig.

Lenovo Legion T5 gaming desktop R7/16/1000/3060TI - Gaming PC stasjonær - Elkjøp (elkjop.no)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Cornfused skrev (6 minutter siden):

Hei!

Jeg er ganske lite datakyndig, men er ute etter å kjøpe meg ny stasjonær PC (har skjerm fra før). Jeg har ikke så mange andre ønsker enn at det skal være en relativt robust PC som holder noen år og som evner å kjøre Warzone på 1440p med high(ish) settings og oppnå FPS mellom 100-120.

Ser at Elkjøp har et tilbud som jeg synes virker ganske bra til mitt formål, men kjekt om noen kan bekrefte/avkrefte min hypotese om det er verdt å slå til eller avvente og se om det kommer noe bedre med tid og stunder? :) Jeg har ikke noe hastverk med å få kjøpt meg ny PC egentlig.

Lenovo Legion T5 gaming desktop R7/16/1000/3060TI - Gaming PC stasjonær - Elkjøp (elkjop.no)

Slå til, den der ryker fort.

Lenke til kommentar

Tilbudet er såpass godt at selv jeg som er en pc bygger entusiast lett kunne kjøpt den der. Null problem å sette den rett i mining f.eks. Og med tanke på sitasjonen rundt skjermkort om dagen blir det jo bare enda bedre. Ferdigbygde pc-er nå til dags er gjerne ikke så spesielle som de var før helller? Som regel spares det mye på cpu kjøler og strømforsyning hvertfall.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (25 minutter siden):

Ok. Det ser ut som det er speccy som rapporterer feil.

Har du samme PC? Om du har bestilt tidligere så kan jo du ha fått ett kort med 4Gb men på produktsidene hos Elkjøp står det nå 8gb på skjermkort, jeg bruker alltid å screenshotte sånne opplysninger, sånn at jeg har mitt på det tørre om jeg skal klage på at opplysningene ikke stemmer.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte den i går. Gpu-z viser 8GB.

Fornøyd? Og hvilket bruk har du?

holdt den av til klikk og hent på Elkjøp nå, men klarer ikke bestemme meg helt 😄 #beslutningsvegring

Endret av Cornfused
Lenke til kommentar

Tja, jeg har bare såvidt startet den.

Ser ut som den har standard ATX strømforsyning. Strømforsyningen har ikke av og på knapp.

Hovedkortet har ikke utgang for skjerm.

Cpu-kjøleren er ikke et tower, men en aluminium heatsink med en vifte på toppen. Denne ligner på en kraftigere variant av Inter-Tech Argus T-200.

Gpu-z sier skjermkortet er fra MSI (mulig den gjetter?).

Ellers ser det greit ut.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
On 3/4/2021 at 12:01 PM, mobile999 said:

Tja, jeg har bare såvidt startet den.

Ser ut som den har standard ATX strømforsyning. Strømforsyningen har ikke av og på knapp.

Hovedkortet har ikke utgang for skjerm.

Cpu-kjøleren er ikke et tower, men en aluminium heatsink med en vifte på toppen. Denne ligner på en kraftigere variant av Inter-Tech Argus T-200.

Gpu-z sier skjermkortet er fra MSI (mulig den gjetter?).

Ellers ser det greit ut.

Ja, ser atx ut så ingen problem å bytte den. At den ikke har av på knapp spiller ikke så stor rolle siden du bare napper ut strømkabelen :).. -> av

Hvordan ser cpu kjøler festene? Burde i 99% av tilfellene være null problem å bytte eneste er at garantien da ryker... samme problem med å bytte SF.. hadde bare latt de være.

Det lages ikke 3060ti med 4gb VRAM.. kun med 8GB

Lenke til kommentar
unwill skrev (1 time siden):

Endte du med å kjøpe den ? Lurer på om den bråker mye og om det er lett å bytte komponenter i den.

Ser at den er utsolgt, men fant en lignende maskin med 3070 til bare 1000 kr mer, bra deal?

 

Ja, jeg gikk for den! Veldig fornøyd so far, og jeg har ikke hørt at den er på enda, men så sitter jeg med headset når jeg gamer så hører knapt nok dama som snakker til meg uansett :D 

Jeg er som nevnt ikke så datakyndig, så om det er noen form for programvare e.l. jeg kan teste kapasiteten og støy så kan jeg prøve det og gi deg tilbakemelding hvis ønskelig. Men kjører hvertfall alt på max i 1080p i Warzone uten at jeg hører maskinen (står under et bord).

Jeg har hatt en Lenovo Legion gaming laptop tidligere og her satt jeg inn standard SSD og erstattet RAM-brikker uten problem. om det er universelt og kan gjøres med denne maskinen vet jeg ikke (vegrer meg for å åpne et PC-kabinett...), men gode erfaringer med Lenovo sånn sett hvertfall :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...