Gå til innhold

Trenger jeg GPU med intel 11gen. CPU?


sam11net

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

23 minutes ago, sam11net said:

Jeg nevnte gaming, så det var emnet. 
720p i 60hz, hvor mange fps vil intel klare.... 

eller blir det individuelt for hvert spill?

Gaming var ikke nevnt med ett eneste ord.

Det har vel ikke kommet noen tester enda, men det ryktes at den skal bli ca dobbelt så rask som dagens HD 630, altså som han over her sa, noe lignende som Geforce GT1030.

Ytelse i GTX980 eller GTX1070 klassen må du nok se langt etter på integrert grafikk ja.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (3 minutter siden):

 

Gaming var ikke nevnt med ett eneste ord.

Det har vel ikke kommet noen tester enda, men det ryktes at den skal bli ca dobbelt så rask som dagens HD 630, altså som han over her sa, noe lignende som Geforce GT1030.

Ytelse i GTX980 eller GTX1070 klassen må du nok se langt etter på integrert grafikk ja.

Det er jo ganske bra. 
GTA V har f.eks.
Min. req Nvidia 9800 GT og reco. GTX 660. 
GT1030 er jo da midt imellom de to. 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 minutt siden):

Her er en GPU rank list der Intel UHD får 2%. Mens Amd Vega 8 får 4.9%, og Vega 11 får 5.5%. Nvidia GT 1030 får 5.8%. Jeg regner med at ny intel ikke slår GT 1030 i hvertfall (men jeg vet ikke noe om den nye fra Intel)

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

I forhold til 3090 ja, men nå trenger jeg ikke det, og jeg tror ikke de fleste trenger. 

Lenke til kommentar

Alle trenger ikke 3090, men man bør minst ha 3060 Ti og de som er trege med å kjøpe får snart betale like mye for 3060 Ti som andre betalte for 3080.

IGP ytelsen ble omtrent doblet i forrige generasjon, men da etter å ha stått stille i flere generasjoner. Hvordan det blir eksakt må man vente på omtaler for å vite, men det blir neppe noe å skrive hjem om.

Lenke til kommentar
sam11net skrev (16 minutter siden):

I forhold til 3090 ja, men nå trenger jeg ikke det, og jeg tror ikke de fleste trenger. 

Nvidia GT 1650 og 1650 Super, og Radeon RX 5500 er de rimeligste gaming grafikkortene av nyere dato som selges. Jeg tror en kan regne dette som det minste en bør gå for om en skal ha en gaming pc. Men klart mange spill greier seg med integrert grafikk, men ikke AAA spillene (de som krever kraftig grafikk).

Lenke til kommentar

Til svakere GPU en har til mer må en skru ned på grafikk-innstillingene. Her er en liste som sammenligner fps på de forskjellige kortene. Men klart i praksis så kommer fps også an på grafikk- innstillinger, og ikke minst hvilket spill det er snakk om. Integrert grafikk er ikke med men kommer godt under RX 560 nivå tenker jeg.

https://www.gpucheck.com/gpu-benchmark-graphics-card-comparison-chart

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sam11net skrev (15 timer siden):

Det er jo ganske bra. 
GTA V har f.eks.
Min. req Nvidia 9800 GT og reco. GTX 660. 
GT1030 er jo da midt imellom de to. 

Det er ikke ganske bra nei. En ytelse mellom 9800GT og GTX 660 vil jeg kalle ubrukelig.

Å spille et 7 år gammelt spill på 720p med det meste på low er ikke bra på noen måte.

Da er selv en Xbox 360 fra 2005 kraftigere.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Her er 15 watt varianten sammenlignet med andre

bilde.png.20a256ae913f54c923c22f88d1e06ec7.png

Intel i7-1165G7 (15W) kommer bak Ryzen 7 4700U (15W). Den er riktig nok en del foran Ryzen 7 3700U (Vega 10 grafikk) og Intel i7-1065G7. Men det er fortsatt langt opp til Nvidia GTX 1650/ GTX 1650 Max-Q som har en god del mer grafikk ytelse om en skal bruke litt mer krevende spill.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...