Gå til innhold

Hvordan handle Pink Sheet og Grey Market aksjer?


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er flere selskaper jeg ønsker å investere i, men som Nordnet ikke tillater å investere i fordi de er Pink Sheet eller Grey Market aksjer.

For min del er OTC aksjer noe av det mest spennende, og jeg har investert og gjort det bra i en del slik som ALPP (kunne handle denne på Nordnet). Men kan feks ikke handle CBBT. Noen som vet hvordan jeg kan handle slike aksjer? Nordnet meglertelefonen er en vits. 1 time ventetid en dag, og neste dag kommer man bare til telefonsvar om at nummer ikke er i bruk osv. DNB hadde 30 min ventetid sist. Og på DNB kan jeg ikke søke opp unoterte aksjer i det hele tatt, til tross for at de skriver på nettsidene sine at de tillater handel i unoterte aksjer.

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
ism_InnleggNO skrev (På 23.4.2021 den 16.10):

Fant du ut av dette? Jeg vurderer å åpne konto hos TD Ameritrade, men ser at det kanskje er mulig å handle disse hos Saxo Bank.

Hei.

Ja, men ville ikke brukt TD Ameritrade. Av det jeg har forstått er det en del OTC aksjer de ikke tillater handel i.

Jeg åpnet konto hos Interactive Brokers. Veldig avansert og bra platform med masse analyseverktøy. Men det er et helvete å åpne konto der, det er det muligens hos alle amerikanske meglere. Tar vel 1-2 timer (bilde av pass, strømregning, selfie med deg selv og passet etc samt masse spørsmål). TIPS: Du må si at du har mer enn 50.000 usd i likviditet når dette kommer opp som valg i skjemautfyllingen samt at du har handlet aksjer i over 12 måneder med over 100 handler. Hvis ikke du gjør dette får du ikke lov til å investere i OTC aksjer. Idiotisk ja. Dette har ingen juridiske følger, det er kun sånn at IBKR kan fraskrive seg alt ansvar dersom du gambler bort huset ditt.

Det som er fint med Interactive Brokers er at de har prisalgoritmer som hjelper med å naile den beste prisen ned på pennynivå, du kan velge trailing, stoploss, market, limit og mye mer. Nordnet er særdeles begrenset i handelstyper.

I tillegg støtter IBKR absolutt alt av aksjer. Har ikke funnet noen til nå som jeg ikke får lov til å kjøpe. Kjøpte meg til og med inn i et mikroskopisk selskap som heter PRCX (Phoenix Rising, tidligere Resort Savers). De har et børsverdi på 10 MUSD, så hvis denne kan kjøpes så kan nok alt kjøpes.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...