Gå til innhold

Strøm, vinter, tips


Anbefalte innlegg

Må være noen som stjeler strøm

Bare å ta sikringene og se hva som skjer

Sjelden jeg er over 1000 kroner måneden for strøm og nettleie, hvor varmepumpen står på døgnet rundt
Har også på PC og TV 24/7
Betaler ikke for varmtvann

Får sikkert sjokk på neste regning, siden de har varslet en dobling av strømpris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (29 minutter siden):

Må være noen som stjeler strøm

Bare å ta sikringene og se hva som skjer

Sjelden jeg er over 1000 kroner måneden for strøm og nettleie, hvor varmepumpen står på døgnet rundt
Har også på PC og TV 24/7
Betaler ikke for varmtvann

Får sikkert sjokk på neste regning, siden de har varslet en dobling av strømpris

Jeg tenkte å gå spørre naboer, men hva mener du med å ta sikringene? Skal jeg slå av alt i sikring skapet?

Lenke til kommentar
Rosegarde skrev (10 minutter siden):

Jeg tenkte å gå spørre naboer, men hva mener du med å ta sikringene? Skal jeg slå av alt i sikring skapet?

Ja, også ser du hvor det har blitt mørkt
Passe på at du ikke betaler  for gangen etc.
Lite sansynlig, men skader ikke å gå ut før du tar strømmen, så se om det ble mørkt hos noen andre
3000 er mye per måned

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Ja, også ser du hvor det har blitt mørkt
Passe på at du ikke betaler  for gangen etc.
Lite sansynlig, men skader ikke å gå ut før du tar strømmen, så se om det ble mørkt hos noen andre
3000 er mye per måned

Har sett nå at kl 03:00 når vi sovet, har vi brukt mest strøm. 2x mer enn om dagen nå??? Kanskje det er noen som stjeler faktisk eller en ann grunn?

 

Lenke til kommentar
Rosegarde skrev (49 minutter siden):

Har sett nå at kl 03:00 når vi sovet, har vi brukt mest strøm. 2x mer enn om dagen nå??? Kanskje det er noen som stjeler faktisk eller en ann grunn?

 

Høres nesten ut som at de har koblet på alle elbilene hos dere
Ladere har en slik funskjon som kan slå inn på natten

Lenke til kommentar
^fmj skrev (4 timer siden):

For en merkelig tråd, skjult reklame?

Sjekk strømprisene

 

Nei. Bare gode omtaler på bytt.no og 0 bindings tid så jeg kan bytte når Norges energi ringer med en god deal.

Foreldrene mine dessverre lærte meg ingenting om livet og skolen heller ikke.

Derfor jeg trenger masse tips og råd...

Jeg har bare begynt livet mitt.

Jeg skjønner ikke denne nettsiden uansett. Hvorfor er prisen som står der så lavt?

Hvilken avtale er best? (Spotpris, gul osv) 

Har byttet til Norges energi fordi de sa at prisen blir lavere, men det er den ikke...

Dubious skrev (2 timer siden):

Høres nesten ut som at de har koblet på alle elbilene hos dere
Ladere har en slik funskjon som kan slå inn på natten

 Er det mulig å lade elbiler i blokk? 

Ser at alle dager fra 0-4 kl er det høyest med strøm.

Kanskje jeg burde kontakte eieren også?

 

Lenke til kommentar
Rosegarde skrev (2 timer siden):
^fmj skrev (6 timer siden):

For en merkelig tråd, skjult reklame?

Sjekk strømprisene

 

Nei. Bare gode omtaler på bytt.no og 0 bindings tid så jeg kan bytte når Norges energi ringer med en god deal.

Foreldrene mine dessverre lærte meg ingenting om livet og skolen heller ikke.

Derfor jeg trenger masse tips og råd...

Jeg har bare begynt livet mitt.

Jeg skjønner ikke denne nettsiden uansett. Hvorfor er prisen som står der så lavt?

Hvilken avtale er best? (Spotpris, gul osv) 

Har byttet til Norges energi fordi de sa at prisen blir lavere, men det er den ikke...

Prisen er lav fordi det er kun strømprisen som er oppgitt, nettleie er ikke inkludert. Nettleien får du heller ikke gjort noe med, om du skal spare noe der må du flytte til et sted med lavere nettleie.

De billigste tilbudene er også lokketilbud som man kan utnytte, men da må man være på og lese vilkårene nøye og passe på at man kommer seg ut av avtalen i tide. 

En mulighet jeg vil anbefale som jeg selv benytter meg av er Fjordkraft og deres prismatch. Da kan jeg være hos samme selskap og hoppe fra det ene lokketilbudet til det andre.

NorgesEnergi har også prismatch, men denne har visse begrensninger. De matcher kun kampanjetilbud én gang og den kvalifiserer ikke til utbetaling. På det laveste i fjor gikk jeg i minus hver måned og Fjordkraft måtte betale meg en liten sum hver måned, på det meste rundt 150 kroner, litt morsomt.

Om flere blir vel aktive hos Fjordkraft kommer det sikkert restriksjoner, man får utnytte det mens man kan.

Siden det ikke er store summer kan det kanskje være like greit for deg som føler at ting er litt uoversiktlig å gå for en spotprisavtale uten påslag og månedsavgift.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rosegarde skrev (5 timer siden):

Ser at alle dager fra 0-4 kl er det høyest med strøm.

Kanskje jeg burde kontakte eieren også

Bare skru av sikringene før kl 0 og på igjen på morgenen. Gjør dette hver natt. Det er sannsynligvis lurt å la sikringen til kjøkkenet stå på slik at kjøleskap og fryser har strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
mobile999 skrev (6 timer siden):

Bare skru av sikringene før kl 0 og på igjen på morgenen. Gjør dette hver natt. Det er sannsynligvis lurt å la sikringen til kjøkkenet stå på slik at kjøleskap og fryser har strøm.

Kjøleskap og fryser klarer seg fint uten strøm i fire timer.

Ved å slå av kursene om natten kan det hende man forskyver forbruket til morgenen etter, men det er vel svært får strømleverandører som benytter timespris.

Om man kjenner fysisk på sikringene kan man kjenne hvilken som er varmest, og på denne måten få en pekepinn på hvilken kurs som plutselig trekker mye strøm midt på natten. Går man inn på elhub vil man også kunne se hva man bruker time for time, og om det er noe spesielt mønster i forbruket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dubious skrev (37 minutter siden):

Det logiske er jo at det er noe som trekker mye strøm på natten, og det eneste jeg kunne tenke på er at noen har koblet ladere til elbiler feil, om det er noen som har elbil i blokken..

Elhub er en snedig løsning jeg ikke visste om
Jeg har ganske jevn strømbruk hele døgnet

Det kan også være en type form for oppvarming av kjeller, vei/innkjørsel, varmtvann osv. som er satt til kun å være aktivt om natten når strømmen er billigst. Huseier vil kunne informere om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...