Gå til innhold

Anicient aliens Nikola Tesla


Anbefalte innlegg

Hei vet noen om meninger om Nikola Tesla stemmer og generielt programmet mener han tror det finnes marsboer og kan snakke med de stemmer ut fra historisk perspektiv?

Hvorfor tror dere han fant opp vekselspenning? trodde lenge det var Thomas A. Edison var den som fant opp mye med strøm

Er forresten Nikola Tesla oppfant lysrøret

https://no.wikipedia.org/wiki/Thomas_Edison

https://no.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla

Men ikke disse er helt samsvarer med tvprogrammet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av forutsetningene for kvasidokumentarserien Ancient Aliens er at mennesker må være noen komlett idotiske undermålende idioter uten evne til å åpne en dør og tygge tyggegummi samtidig så alle fremskritt i sivilisajsonen må ha kommet fra romvesener. Men jeg kjøper ikke den teorien, sorry. Det finnes faktisk inntelligente og oppfinnsomme mennesker. Mer inntelligente og oppfinnsomme enn de tinnfoliehatt-klovnene som intervjues i Ancient Aliens.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Morromann skrev (10 minutter siden):

En av forutsetningene for kvasidokumentarserien Ancient Aliens er at mennesker må være noen komlett idotiske undermålende idioter uten evne til å åpne en dør og tygge tyggegummi samtidig så alle fremskritt i sivilisajsonen må ha kommet fra romvesener. Men jeg kjøper ikke den teorien, sorry. Det finnes faktisk inntelligente og oppfinnsomme mennesker. Mer inntelligente og oppfinnsomme enn de tinnfoliehatt-klovnene som intervjues i Ancient Aliens.

Amen 👍

Lenke til kommentar

Men hva er sant og hva er fakta? tror du på FBI hemligjorde dødårsaken med tanke på personvernet eller de tror de skjedde under ekspriment med støt? for sies tesla ble utsatt for elektisk støt  usikker om det var det han døde av.

samme at de manglet penger å gjennomføre gratis strøm til hele verden siden ikke bedriftene vil akseptere det?

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (Akkurat nå):

Men hva er sant og hva er fakta? tror du på FBI hemligjorde dødårsaken med tanke på personvernet eller de tror de skjedde under ekspriment med støt? for sies tesla ble utsatt for elektisk støt  usikker om det var det han døde av.

samme at de manglet penger å gjennomføre gratis strøm til hele verden siden ikke bedriftene vil akseptere det?

Hmmmmm.....nei. Interesante teorier for manuskriptet til dramaserier eller dramafilmer for god unnderholdninsverdi men kun det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Hmmmmm.....nei. Interesante teorier for manuskriptet til dramaserier eller dramafilmer for god unnderholdninsverdi men kun det.

Er nok noe riktig men er nok noe som er direkte faktafeil mistenker jeg, samme med at de overrasket at han var langt bedre i dagens teknologi å få ting å virke, selv i dag ble det ikke flyvende romskip som går på flyvende strøm har vel lenge fra 1970 tallet to det var fremtiden, finnes jo flybiler for spessielt rike folk. Eller mini helikopiet. Så litt rart mye av det ble funnet opp for så lenge siden men faktisk kom strømmen under 2 verdenskrig til norge, vet ikke om usa var før 1900 tallet.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (11 minutter siden):

Er nok noe riktig men er nok noe som er direkte faktafeil mistenker jeg, samme med at de overrasket at han var langt bedre i dagens teknologi å få ting å virke, selv i dag ble det ikke flyvende romskip som går på flyvende strøm har vel lenge fra 1970 tallet to det var fremtiden, finnes jo flybiler for spessielt rike folk. Eller mini helikopiet. Så litt rart mye av det ble funnet opp for så lenge siden men faktisk kom strømmen under 2 verdenskrig til norge, vet ikke om usa var før 1900 tallet.

Du må få lov til å tro på det du vil og tenke ut de teoriene du vil men Ancient Aliens er og blir teorier og ren underholdning for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 15.1.2021 den 23.20):

Er nok noe riktig men er nok noe som er direkte faktafeil mistenker jeg, samme med at de overrasket at han var langt bedre i dagens teknologi å få ting å virke, selv i dag ble det ikke flyvende romskip som går på flyvende strøm har vel lenge fra 1970 tallet to det var fremtiden, finnes jo flybiler for spessielt rike folk. Eller mini helikopiet. Så litt rart mye av det ble funnet opp for så lenge siden men faktisk kom strømmen under 2 verdenskrig til norge, vet ikke om usa var før 1900 tallet.

Det hadde hjulpet om du kunne dele opp innlegget ditt i biter som gir mening, i stedet for en rimelig meningsløs saus av mange faktafeil. Nikola Tesla var en fantastisk oppfinner som slet mer og mer med psyken, men det er ingenting med oppfinnelsene og ideene hans som på noen måte tyder på at aliens hjalp til.

Jeg klarer ikke å forstå fra innlegget ditt hva du mener Nikola Tesla gjorde som tyder på at han fikk hjelp fra aliens, så fint om du forsøker å forklare hva du mener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

GettyImages-515456144.jpg

Noe slik bygde niclas tesla, den skulle gi strøm til hele usa eller verden på sikt, så er det en smule overdrivet? ingen ville usa skulle få gratis strøm.

098535776cadc1366c2ac0ab3635ec57.png

Det er romskip som skulle gå uten batteri skulle bruke elektrisk flyvende strøm så var det teknisk mulig på den tiden eller er det faktafeil?

Så mener jeg vi så bilder av romskip eller tegninger som viser

maxresdefault.jpg

Noe ligdene som det bare byggninger og flyvende talerken. ss_6190727e68ce7f545023b6e290052b8057204

Tipper det er hentet fra anno dataspillet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (51 minutter siden):

GettyImages-515456144.jpg

Noe slik bygde niclas tesla, den skulle gi strøm til hele usa eller verden på sikt, så er det en smule overdrivet? ingen ville usa skulle få gratis strøm.

Ja, Tesla fikk ganske fantastiske ideer etterhvert. Ideen om å forsyne USA med trådløs kraft på denne måten, ville aldri kunne virke, da ideene hans simpelthen ikke stemte med virkelighetens fysiske forutsetninger. Så det må ha vært skikkelig dumme aliens som satte han på denne umulige ideen. 😜

 

LMH1 skrev (51 minutter siden):

098535776cadc1366c2ac0ab3635ec57.png

Det er romskip som skulle gå uten batteri skulle bruke elektrisk flyvende strøm så var det teknisk mulig på den tiden eller er det faktafeil?

Det var ikke teknisk mulig på den tiden, og ikke teknisk mulig i dag, på den måten Tesla så det for seg, nei. Det er jo heller ingen som har forsøkt å bygge det, ikke engang Tesla. Naturlig nok, siden teknologien han tegnet inn er en umulighet.

 

LMH1 skrev (51 minutter siden):

Så mener jeg vi så bilder av romskip eller tegninger som viser

Noe ligdene som det bare byggninger og flyvende talerken. 

Tipper det er hentet fra anno dataspillet.

Jeg aner ikke hva bildene fra dataspill er ment som...

 

Det er ikke tvil om at Tesla var et fantastisk geni med fantastiske ideer. Jeg synes egentlig det er ganske stusselig å ikke kunne være imponert over mennesket Tesla, men måtte finne på aliens eller annet for å ta all æren fra hva mennesker kan prestere.

Endret av theNiceOne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 16.1.2021 den 0.14):

LOL; det var strøm i Norge MINST en generasjon før 2.verdenskrig:rofl:- Var vel her FØR første verdenskrig og før unionsoppløsningen.

Det første elektriske kraftverket i Norge ble tatt i bruk i 1882, i et lite gruvesamfunn på Senja. Samme høst bygde Thomas Edison USAs første kommersielle elkraftverk Pearl Street Station i New York. Den forbedrede lyspæra fikk Edison patent på i 1880, bare to år før det var elektrisk lys på Senja. Så ja, Norge var tidlig ute.

For å sette bragden i perspektiv: tre år senere (1885) fikk Carl Benz patentert verdens første bensinbil, da hadde lyspærene på Senja lyst i tre år allerede. Men Benz laget ikke verdens første fungerende automobil, slik mange tror, den ble laget i Frankrike i 1769 av Nicolas-Joseph Cugnot: en damprevet bil. I følge ubekreftede kilder ble det også laget en elbil før Benz patenterte sin bensinbil, visstnok rundt 1860. Det finnes også kilder som påstår at en viss ingeniør Irgens i Bergen kjørte rundt i sin egenkonstruerte bensinbil rundt 1880, men han hadde ikke råd til å søke patent på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...