Gå til innhold

Hva er de "beste" yrkene man kan utdanne seg til på deltid?


-Silver-

Anbefalte innlegg

Jeg har en relativt god jobb i industrien, den er trygg, jeg tjener godt, og jeg har en god del fri.

Men jeg er redd at jeg ikke kommer til å tåle jobben i så alt for mange år til, at det ikke er riktig jobb for meg, og at helsen kommer til å svikte før jeg kommer meg til pensjonsalder. Jeg er 33 år i dag.

 

Så jeg ser meg rundt etter andre yrker og utdannelser som jeg kan ta på deltid, tenker spesifikt på noe som har litt tyngde, eksempelvis ingeniørutdanninger. Men det kan også være andre felt, som feks økonomi.

 

Er det noen som har forslag på utdanningslinjer som kan være verd å se litt nærere på? Som kan resultere i overgang til en greit lønnet, typisk kontorjobb om en 5-6 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Silver- skrev (1 time siden):

Jeg har en relativt god jobb i industrien, den er trygg, jeg tjener godt, og jeg har en god del fri.

Men jeg er redd at jeg ikke kommer til å tåle jobben i så alt for mange år til, at det ikke er riktig jobb for meg, og at helsen kommer til å svikte før jeg kommer meg til pensjonsalder. Jeg er 33 år i dag.

 

Så jeg ser meg rundt etter andre yrker og utdannelser som jeg kan ta på deltid, tenker spesifikt på noe som har litt tyngde, eksempelvis ingeniørutdanninger. Men det kan også være andre felt, som feks økonomi.

 

Er det noen som har forslag på utdanningslinjer som kan være verd å se litt nærere på? Som kan resultere i overgang til en greit lønnet, typisk kontorjobb om en 5-6 år?

 

Det vil nok stort sett være Ingeniører av diverse via nett/deltid. Eventuelt HR, Økonomi og HMS?.

Har du vurdert å høre med andre i "industrien" og bransjen du jobber i? Evt arbeidsgivers tanker?
Har du god erfaring kan en stilling innen HR og HMS for eksempel være gull verdt da du har erfaringen fra "gulvet" ;)

Endret av comadore
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
-Silver- skrev (På 28.12.2020 den 20.19):

Jeg har en relativt god jobb i industrien, den er trygg, jeg tjener godt, og jeg har en god del fri.

Men jeg er redd at jeg ikke kommer til å tåle jobben i så alt for mange år til, at det ikke er riktig jobb for meg, og at helsen kommer til å svikte før jeg kommer meg til pensjonsalder. Jeg er 33 år i dag.

 

Så jeg ser meg rundt etter andre yrker og utdannelser som jeg kan ta på deltid, tenker spesifikt på noe som har litt tyngde, eksempelvis ingeniørutdanninger. Men det kan også være andre felt, som feks økonomi.

 

Er det noen som har forslag på utdanningslinjer som kan være verd å se litt nærere på? Som kan resultere i overgang til en greit lønnet, typisk kontorjobb om en 5-6 år?

Fordel om du skriver hvor du bor eller hvilke skoler du har mulighet til å møte opp på. En del deltidsstudier krever at du møter opp noen ganger i løpet av et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...