Gå til innhold

Er loven lik for alle?


Anbefalte innlegg

9 hours ago, WiiBoy said:

Han var sytten år og sier selv: «– Vi hadde begge drukket. Vi gikk en tur og havnet i kanten på en kornåker, hvor vi lå sammen. Frivillig, sier han.»

Det er i utgangspunktet lovlig for både kvinner og menn, og ville aldri satt i gang noen stor etterforskning basert på det som kom frem.

 



Et barn som er beruset kan ikke samtykke. Det er såkalt lovfestet voldtekt. Det samme er det når man har ansvar for barn i organisasjonsøyemed, slik Skei Grande også hadde. Det var en fyr som ble dømt denne uken for at han "utnyttet" en 17 år gammel jente han var trener for. Hun var ikke full engang. Og protesterte heller ikke. Like fullt ble mannen dømt til noe slikt som seks måneder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Vaniman said:

Kanskje saken får mer oppmerksomhet enn den fortjener. Men ingen politikere er uerstattelige. Hvorfor kunne ikke venstresiden erkjenne de mange lovbruddene, felle Lan og erstatte henne med en ny politiker? Hva er motivet for å beholde henne? Denne saken stinker lang vei, spør du meg. 

Bare så det er klart så er det fokuset rundt Berg sin rolle som det er for mye fokus på. Arbeidsmiljøet i etatene bør med rette følges opp. Det er forøvrig direktørene i etatene som har ansvar for dette, og mistillitsforslaget mot Berg dreier seg om informasjonsplikten og ikke bruddene i seg selv. Når direktørene bevisst har feilrapportert om oppfølgingen så er det ikke helt urimelig å be om litt betenkningstid. Så det kan kan hende at venstrepartiene faktisk mener det ikke er grunn til mistillit.

En annen ting er at tilsvarende skandaler under borgerlig styre ikke har hatt noen konsekvens for deres politikere, så hvorfor skal da venstresiden gi noen innrømmelser? Det ser jo ikke ut til å være noe å tape på der politisk sett.

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (På 11.12.2020 den 17.49):

Mange ungdommer stemmer MDG. I lokalvalg kan man stemme når man er 16 år. 

Må si jeg er overrasket over at Rødt ga Lan tillit. Arbeidsforhold for "folk på bakken" har jo tradisjonelt vært en viktig sak for Rødt. 

Det som er mer urovekkende er at Mdg vil senke stemmeretten til 16 år, de ville også tidligere i år inn på skolene for å prate med elevene om klimaspørsmål fordi klima er en stor sak i våre tider, ville vi tillat at Frp gikk inn i skolene å snakket om innvandring om folket var for det ?

Lukter indoktrinering og barnerov lang vei

Endret av unicorndeath
  • Liker 1
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (21 minutter siden):

Det som er mer urovekkende er at Mdg vil senke stemmeretten til 16 år ...


MdG er partiet for de som ikke er kompetente nok til å melde seg inn i SV, så ingenting derfra overrasker stort, valgprogrammet deres er fullstendig utopi, det er nesten helt utrolig at så mange går på det våset.

Misforstå meg riktig, klimaet er viktig, men MdG er ikke partiet til å få gjort noe med det.

Hva de driver med lokalt i Oslo vet ikke jeg, men ut i fra hva mediene rapporterer, så ser det ut som Oslo kunne trenge å bytte ut noen og enhver i ledelsen, fra skolefrøken Inga-Marte, til arbeidslovsbryter Marie, trolig helt opp til pampen sjøl, rølpe-Raymond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):


MdG er partiet for de som ikke er kompetente nok til å melde seg inn i SV, så ingenting derfra overrasker stort, valgprogrammet deres er fullstendig utopi, det er nesten helt utrolig at så mange går på det våset.
 

Det er det jeg er mest redd for i framtiden, at de faktisk kan lure ungdommen til å tro på det sammensuriumet deres, lurer på hvordan vi skal finanisere velferdsstaten uten oljepenger, med samtidsdans eller streetart kanskje ?

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
On 12/12/2020 at 10:31 PM, 0laf said:

Hva de driver med lokalt i Oslo vet ikke jeg, men ut i fra hva mediene rapporterer, så ser det ut som Oslo kunne trenge å bytte ut noen og enhver i ledelsen, fra skolefrøken Inga-Marte, til arbeidslovsbryter Marie, trolig helt opp til pampen sjøl, rølpe-Raymond.

Inga-Marie kan med fordel fjernes fra politikken for godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motsvar i Nettavisen:  https://www.nettavisen.no/nyheter/lan-har-ryddet-opp/s/12-95-3424061705

Anklagene er grunnløse, og det politiske motivet er åpenbart gitt partiene som fremmet mistillit. Veldig fokus på arbeidsmiljøloven når det gjelder Berg, og veldig stille om andre saker. Historien Stavrum forsøker å spinne her er virkelig lavmål.

EDIT: Svaret er skrevet av en MdG-representant, men det vises kilder for å underbygge påstandene, som f.eks. at byråd Berg er frikjent av Arbeidstilsynet for avvikene, og at antall brudd på arbeidsmiljøloven har gått drastisk ned i perioden etter at de borgerlige mistet makten. Jeg håper alle tar seg tid til å lese artikkelen da den har mange gode poeng. For mitt tilfelle såpass gode at det ikke er mer å diskutere.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar

MDG skylder bare på at de arvet lovbruddene fra de borgerlige og driver med whataboutisme og andre typer bortforklaringer. 

Quote

Byråd Lan Marie Berg skal altså straffes for å ha ryddet opp i et rot de borgerlige selv har stor skyld for. 

Snakk om å ikke ta ansvar og legge skylden på alle andre enn seg selv. Veldig svakt fra MDG og vitner bare om at posisjonen til Stavrum er rasjonell. 
 

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (På 11.12.2020 den 17.49):

Mange ungdommer stemmer MDG. I lokalvalg kan man stemme når man er 16 år. 

Må si jeg er overrasket over at Rødt ga Lan tillit. Arbeidsforhold for "folk på bakken" har jo tradisjonelt vært en viktig sak for Rødt. 

25 års aldergrense på å stemme hadde nok vært passende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...