Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Til menn: fantaserer dere om andre kvinner når dere har sex?


Gjest 6a22e...3b1

Anbefalte innlegg

Gjest 6a22e...3b1
Kris85 skrev (14 timer siden):

...

Jeg syns det er veldig fint at du klarer å se problemstillingen min fra en kvinnes/mitt perspektiv. Det er uhyre sjeldent jeg har opplevd at en mann faktisk kan forstå hvilket press vi blir utsatt for i samfunnet og media. Når jeg har tatt opp temaet på forumer og med andre menn så får jeg enten slengt ubetydelige komplimenter etter meg og fraser som "ja hva med menn da" og lignende. Har aldri opplevd at noen faktisk gidder reflektere over min situasjon og se det fra min side. Setter veldig stor pris på innlegget ditt, tusen takk. Du er en klok type. 

:utakt skrev (3 timer siden):

:wee:

Uten at jeg skal utlevere noen så er jeg sikker på at de det gjelder hadde vært uenige med deg i at de har "idealkroppen" noen av dem. 

I utgangspunktet syns jeg ikke noe om kosmetisk kirurgi, men akkurat dette med løs hud kan jo være litt vrient å gjøre noe med selv. Hvis det er mye, og det sjenerer deg veldig, kan du jo prøve å få henvisning til operasjon for å bli kvitt det. 

Men det finnes garantert en mann eller femten der ute som hadde likt deg akkurat som du er. Utfordringen er vel heller at du ikke kommer til å tro på dem, selv om de er dønn ærlige med deg og faktisk mener det. 

Jeg håper du får hjelp med tankene dine eller finner ut av det på egenhånd. Det kan ikke være lett å slite sånn med selvtilliten. 

Lykke til! 

Klart de hadde vært uenige, fordi kvinner flest har dårlig selvtillit men sannheten er at de aller fleste kvinner ser kjempe bra ut. Jeg kan bli misunnelig på den vanlige dama på gata. Jeg har ganske store avvik når det kommer til utseende, hadde kroppen min bare vært normal så skulle jeg vært mer enn fornøyd. 

Takk. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Guest 6a22e...3b1 said:

Jeg syns det er veldig fint at du klarer å se problemstillingen min fra en kvinnes/mitt perspektiv. Det er uhyre sjeldent jeg har opplevd at en mann faktisk kan forstå hvilket press vi blir utsatt for i samfunnet og media. 

Hva man nødvendigvis vil høre for å føle seg hørt er ikke nødvendigvis det som bringer en videre.

Etter å ha vært vitne til dette i noen år så er konklusjonen rimelig klar. Det er hovedsaklig utseendefikserte kvinner som presser kvinner. Ikke menn. Blant menn er det også lite utseendepress, men det har økt noe. Fra media opplever menn like mye press som kvinner og presset mot menn har økt betraktelig via media siste 20 år, mon tro hvorfor. Helt til syvende og sist er man overlatt til seg selv og hvordan man lar seg påvirke av andres meninger. Meninger som i stor grad bør være irrelevante. Men selvsagt er det ikke enkelt som sagt og alle gjør noe for å forsøke å "passe bedre inn" i normene og forventningene. Det gjelder også å skille hardt på hva man kan gjøre noe med og som er verdt det (i liten grad kirurgiske inngrep) og det man bare må ta som mobbing/hets og ikke kan gjøre noe med annet enn å fjerne seg fra det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (1 time siden):

Hva man nødvendigvis vil høre for å føle seg hørt er ikke nødvendigvis det som bringer en videre.

Etter å ha vært vitne til dette i noen år så er konklusjonen rimelig klar. Det er hovedsaklig utseendefikserte kvinner som presser kvinner. Ikke menn. Blant menn er det også lite utseendepress, men det har økt noe. Fra media opplever menn like mye press som kvinner og presset mot menn har økt betraktelig via media siste 20 år, mon tro hvorfor. Helt til syvende og sist er man overlatt til seg selv og hvordan man lar seg påvirke av andres meninger. Meninger som i stor grad bør være irrelevante. Men selvsagt er det ikke enkelt som sagt og alle gjør noe for å forsøke å "passe bedre inn" i normene og forventningene. Det gjelder også å skille hardt på hva man kan gjøre noe med og som er verdt det (i liten grad kirurgiske inngrep) og det man bare må ta som mobbing/hets og ikke kan gjøre noe med annet enn å fjerne seg fra det.

Ikke nødvendigvis, men ofte er det godt nok bare å bli hørt. Jeg blir sjeldent hørt.

For meg er påstanden din uriktig, jeg har sjeldent blitt påvirket av hva kvinner måtte mene. Jeg har aldri hatt venninner, kun kjærester og menn som venner, og for meg har deres meninger betydd noe. Det jeg derimot har opplevd er at mannen sier noe - men viser noe annet. Og jeg skjønner jo at preferansene menn har kvinner gjerne er et eget ideal. Mange menn som gnåler om hvor stygt det er med "andelepper" og at opererte rumper er turn-off, men så drar de av seg pikken etter rumpene på instagram. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Uriktig for deg kanskje, fordi som du selv sier,  ikke har venninner og dermed ikke opplevd hvordan jenter kan være mot hverandre?

Jeg har hatt både gutte og jentevenner oppgjennom årene og en del av jentevennene har vært såkalte guttejenter som de selv kaller seg. De er helt åpne på at de ikke orker kvinnelige venner på bakgrunn av disse tingene jeg nettopp nevnte, de synes menn er vesentlig mer reale. Så der er ikke noe jeg tar ut av luften men fra de tilbakemeldingene jeg har fått av kvinner jeg har kjent gjennom livet.

At en mann sier noe men viser noe annet kan jeg kjenne igjen. Som mann selv er jeg ikke opptatt av å rakke ned på andre og deres kropp eller utseende. Men at man ikke vil rakke ned på noen betyr ikke det samme som at man kan tenke seg å gå til sengs med vedkommende og jeg forstår ærlig talt ikke helt det fokuset. Man må kunne ha andre tanker i hodet om menneskene rundt seg.

Når det gjelder kommentaren om "duckface" så er det faktisk noe jeg stadig vekk har fått høre av disse guttejentene "at de ikke ser det selv? hvorfor i alle dager gjør de det? Det er jo hverken pent eller sexy? nei måtte aldri du finne på noe sånt Guri - vær som du er!" osv. så jeg må dessverre skuffe deg der.

Men ja jeg står fult og helt for på egne vegne at folk som opererer kroppen sin for å pynte på noe som er helt greit , bidrar vesentlig til å forsterke forferdelige holdninger og dette usunne mentale kroppsbildet man ser at du selv sliter med her (hverken vondt ment eller unormalt). Men likevel forsvarer du det? Det er noe som ikke helt henger på greip der.

Og nei jeg tror ærlig talt ikke så mange menn sitter å "drar pikken etter rumper på instagram". Jeg synes det er en helt merkelig forestilling og minner mer om noe jeg ville hørt fra en umoden fjortiss gutt.

Tenker du på kommentaren natt til lørdag så står det "dette var en spøk". Av den enkle grunn at jeg aldri ville dratt med meg hjem noen som var så fiksert på utseendet sitt at det lå helt utenpå vedkommende på den måten. Nå har jeg forøvrig aldri likt å dra med meg ukjente mennesker hjem og har startet forhold ved å bli kjent med folk først. Hengepupper eller ei.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opererte lepper og rumper for å gjøre dem større? Jeg vet ikke om noen av mine venner som foretrekker dét. Jeg tror det er en greie hos unge menn (og kanskje i større grad "jenter"). Jeg har blitt overrasket over å lese sånt i media da det er helt motsatt av hva mine erfaringer tilsier at menn er tiltrukket av.

Jo eldre folk er desto mindre påvirket er man av "mote". Gå etter eldre menn så vil du nok finne litt mer dybde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (På 28.11.2020 den 23.08):



Men ja jeg står fult og helt for på egne vegne at folk som opererer kroppen sin for å pynte på noe som er helt greit , bidrar vesentlig til å forsterke forferdelige holdninger og dette usunne mentale kroppsbildet man ser at du selv sliter med her (hverken vondt ment eller unormalt). Men likevel forsvarer du det? Det er noe som ikke helt henger på greip der.
 

Jeg sliter jo ikke med selvbildet på grunn av opererte kropper. Jeg har sett mange naturlige nakne kvinnekropper og ALLE har vært nydelige. Alle har hatt noe vakkert og sensuelt ved seg og alle har sett tiltrekkende ut. Nå tar jeg ikke med sykelig overvekt for det syns jeg ikke er vakkert. JEG har ikke en naturlig vakker kropp. Alt er bare helt feil. Det sier seg selv når jeg faktisk blir så kvalm at jeg vil spy når jeg ser på kroppen min, du skjønner at det er ille da. 

Corp Por skrev (På 29.11.2020 den 0.47):

Opererte lepper og rumper for å gjøre dem større? Jeg vet ikke om noen av mine venner som foretrekker dét. Jeg tror det er en greie hos unge menn (og kanskje i større grad "jenter"). Jeg har blitt overrasket over å lese sånt i media da det er helt motsatt av hva mine erfaringer tilsier at menn er tiltrukket av.

Jo eldre folk er desto mindre påvirket er man av "mote". Gå etter eldre menn så vil du nok finne litt mer dybde. 

Du har garantert ingen venner som foretrekker en kjempe stygg kropp heller. Selvfølgelig foretrekker menn en pen, operert kropp fremfor en stygg, naturlig kropp. Kom ikke her å fortell meg noe annet. Igjen så er det ingen menn som syns at lange hengepupper, løs hud etter vektnedgang, selvskadingsarr og diverse er sexy. Ingen. Det hjelper ikke om jeg er søt og snill når jeg ser sånn ut. 

Er så lei for tiden at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg holder på å bli gal av meg selv. Jeg er så ensom og lei meg fordi jeg ser ut som jeg gjør. All verdens trening kan ikke rette opp i skadene jeg har påført kroppen min, og det er ikke sjanse i helvete at en mann vil tenne på meg. Det hjelper ikke om en mann får følelser for meg for han kommer til å bli så utrolig skuffa når han ser meg naken, og så dumpe meg. 

Orker snart ikke mer. Dette er helt grusomt. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal prate med en psykolog heller for psykologen kan ikke endre hvordan kroppen ser ut. Jeg er jo ikke dum, jeg VET at utseende er viktig for menn og tenningen deres, og denne kroppen kan ikke tenne noen. Det er så vanvittig sårt. :( 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1 skrev (9 timer siden):

Jeg er jo ikke dum, jeg VET at utseende er viktig for menn og tenningen deres, og denne kroppen kan ikke tenne noen. Det er så vanvittig sårt. :( 

Og korleis kan du vite f.eks. korleis mine preferansar er? Det finst ikkje ein standard preferanse, like lite som det finst ein standard kropp.

Som nemnt tidlegare i tråden er det som er mellom øyra viktigare for dei fleste enn det som er lenger nede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er ikke dum men jeg vil si at du dømmer alle menn til å tilhøre en kvalmende overfladisk del av befolkningen. For å si det slik så har jeg mange kompiser som har følt og sagt det samme om kvinner men heldigvis har de fått oppleve fantasiske kvinner som ikke er så grunne og sjeleløse.

Slutt å skylde din egen kroppslige usikkerhet på menn. Dette dreier seg ikke om kjønn men mennesker du velger å ha i livet dit.

Det som dog noen ganger er et paradoks er at enkelte som har de samme holdningene som deg ofte ville diskriminert valg av partner på de samme premisser. De synes synd på seg selv for at noen ikke vil ha dem pga. noe kroppslig mens de selv utviser nøyaktig samme måte å velge partner på  Da møter man seg selv i døra.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
torbjornen skrev (3 timer siden):

Og korleis kan du vite f.eks. korleis mine preferansar er? Det finst ikkje ein standard preferanse, like lite som det finst ein standard kropp.

Som nemnt tidlegare i tråden er det som er mellom øyra viktigare for dei fleste enn det som er lenger nede.

Det er jo innlysende at majoriteten av menn IKKE tenner på det som blir sett på som uattraktivt av de fleste. Der finnes f.eks menn som har BBW-fetisj, men da handler det jo mer om fetisjen enn kvinnen. Jeg er ikke BBW da, men et eksempel bare. 

Theo343 skrev (2 timer siden):

Du er ikke dum men jeg vil si at du dømmer alle menn til å tilhøre en kvalmende overfladisk del av befolkningen. For å si det slik så har jeg mange kompiser som har følt og sagt det samme om kvinner men heldigvis har de fått oppleve fantasiske kvinner som ikke er så grunne og sjeleløse.

Slutt å skylde din egen kroppslige usikkerhet på menn. Dette dreier seg ikke om kjønn men mennesker du velger å ha i livet dit.

Det som dog noen ganger er et paradoks er at enkelte som har de samme holdningene som deg ofte ville diskriminert valg av partner på de samme premisser. De synes synd på seg selv for at noen ikke vil ha dem pga. noe kroppslig mens de selv utviser nøyaktig samme måte å velge partner på  Da møter man seg selv i døra.

Jeg skylder da ikke på menn? Jeg klandrer ikke menn for å bli tiltrukket av attraktive kvinner. Jeg skjønner det faktisk veldig godt, jeg syns jo mange andre kvinner er pene også, og skulle gjerne sett ut som dem. Nå er det slik at jeg har ikke mennesker i livet mitt i det hele tatt og kommer ikke til å ha det heller. Min erfaring er at det gjør vondt verre. Vi alle er jo litt overfladiske, du blir jo ikke sammen med en dame du syns er stygg? Det er ingen som vil ligge med noen de syns er uattraktiv og stygg? Det er helt vanlig at man blir tiltrukket av utseendet til noen. 

Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen din. Eller jo, jeg syns synd på meg selv fordi jeg har så dårlige gener som jeg har, og at akkurat genene kan jeg faktisk ikke gjøre noe med. Jeg har vært uheldig. Så selvsagt syns jeg at det er synd. Jeg kunne jo fått utdelt minst èn positiv kvalitet, men det fikk jeg ikke. Når det kommer til min preferanse i menn så blir jeg glad bare noen gir meg litt oppmerksomhet, men så innser jeg at de må ha en baktanke fordi hvordan kan de finne meg attraktiv? Så da trekker jeg meg tilbake. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

"Stygg" er et ord som misbrukes så mye at det burde nesten fjernes fra vokabularet. Jeg har hørt folk omtale mennesker som stygge som jeg selv har synes vært en solstråle uten like eller den flotteste jenta på arbeidsplassen.

Du undervurderer igjen mennesker. De noen vil kunne beskrive som "Han er schtøgg as, æsj" er noe en annen kvinne vil kunne forelske seg i. Jeg på min side vil kunne beskrive mange av de som fremstår i motemagasiner og influenser som "lite attraktive". ikke at de ikke er pene fra en eller annen synsvinkel og kirurgien har hatt en effekt, men over halvparten av "slike" er lite attraktive for meg. Jeg har vært sammen med et par undertøysmodeller og vet litt om det (ikke alle er like dog).

Jeg beskriver heller ikke deg personlig men holdningen og selvbildet som flere sliter med fordi de tildels har blit foret daglig med vrangforestillinger fra TV og media om hvordan man "bør se ut" helt siden Walt Disney begynte med tegnefilmene sine. Legg merke til at "heltene" alltid får de "peneste" trekkene? Vel slik er jo ikke virkeligheten, the devil wears prada ;)

Ikke la din egenverdi og livet ditt preges av holdninger du mest sannsynlig aldri følte på som 3-5 år gammel. Velg selv hva du vil ta inn i livet ditt. Se forbi de som ikke "ser deg". Det er normalt å være usikker på seg selv men når det blir selvdestruktivt bør man få hjelp av eks. en psykolog. Jeg tipper også at du om 20 år vil se tilbake på bilder av deg selv og tenke "hvorfor var jeg så slem mot meg selv? jeg var jo ikke så stygg som andre mente jeg var?"

Man er altså ofte sin egen verste fiende, noe man ikke alltid skjønner betydning av før man har blitt eldre. Ikke vær redd for å bli såret fordi noen/mange ikke vil ha deg, det gjør det desto bedre når du treffer et menneske som ser deg og ikke puppene dine, thighgap'en, rumpa eller påfyllet i leppene.

Jeg vet det er lett å si men jeg blir litt trist når noen ikke har foreldre/besteforeldre som kan være en god rådgiver gjennom de vanskelige årene av livet.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (13 minutter siden):

"Stygg" er et ord som misbrukes så mye at det burde nesten fjernes fra vokabularet. Jeg har hørt folk omtale mennesker som stygge som jeg selv har synes vært en solstråle uten like eller den flotteste jenta på arbeidsplassen.

Du undervurderer igjen mennesker. De noen vil kunne beskrive som "Han er schtøgg as, æsj" er noe en annen kvinne vil kunne forelske seg i. Jeg på min side vil kunne beskrive mange av de som fremstår i motemagasiner og influenser som "lite attraktive". ikke at de ikke er pene fra en eller annen synsvinkel og kirurgien har hatt en effekt, men over halvparten av "slike" er lite attraktive for meg. Jeg har vært sammen med et par undertøysmodeller og vet litt om det (ikke alle er like dog).

Jeg beskriver heller ikke deg personlig men holdningen og selvbildet som flere sliter med fordi de tildels har blit foret daglig med vrangforestillinger fra TV og media om hvordan man "bør se ut" helt siden Walt Disney begynte med tegnefilmene sine. Legg merke til at "heltene" alltid får de "peneste" trekkene? Vel slik er jo ikke virkeligheten, the devil wears prada ;)

Ikke la din egenverdi og livet ditt preges av holdninger du mest sannsynlig aldri følte på som 3-5 år gammel. Velg selv hva du vil ta inn i livet ditt. Se forbi de som ikke "ser deg". Det er normalt å være usikker på seg selv men når det blir selvdestruktivt bør man få hjelp av eks. en psykolog. Jeg tipper også at du om 20 år vil se tilbake på bilder av deg selv og tenke "hvorfor var jeg så slem mot meg selv? jeg var jo ikke så stygg som andre mente jeg var?"

Man er altså ofte sin egen verste fiende, noe man ikke alltid skjønner betydning av før man har blitt eldre. Ikke vær redd for å bli såret fordi noen/mange ikke vil ha deg, det gjør det desto bedre når du treffer et menneske som ser deg og ikke puppene dine, thighgap'en, rumpa eller påfyllet i leppene.

Jeg vet det er lett å si men jeg blir litt trist når noen ikke har foreldre/besteforeldre som kan være en god rådgiver gjennom de vanskelige årene av livet.

Pappa har aldri brydd seg om meg og mamma har bare klaga over sitt eget utseende i alle de år og har dårlig selvbilde selv. Jeg ligner så klart på henne så har jo tenkt mitt som ung jente når hun sier at hun hater det og det med ansiktet sitt, og så har jeg akkurat samme trekkene.. Besteforeldrene mine har jeg ikke kontakt med. 

Skjønner hva du mener. Ser jo på bilder av meg når jeg var i slutten av tenårene, husker jeg syntes jeg var så feit og stygg da også. Men jeg var normalvektig og så langt ifra ille ut. Så la jeg jo på meg da, men så gikk jeg ned igjen i vekt.. Nå har jeg til gode å møte noen som ser "meg", og nå er jeg så fucka i hodet at jeg sannsynligvis aldri kommer til å møte noen slik heller, jeg tør ikke. Noen ganger har jeg lyst til å prøve så det var jo derfor jeg oppretta denne tråden her inne. Men er ikke tøff nok dessverre. 

:utakt skrev (3 minutter siden):

Den største turn-off'en som finnes er ei dame med overdrevent dårlig selvbilde. 

Fortell meg noe jeg ikke vet.. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du begynner å nærme deg en bedre retning :). Det er trist å høre at du har hatt foreldre som ikke så barnets beste før sitt eget, men du er langt i fra alene der (om det er en trøst, jeg synes samfunn og media har mye av skylden her også).

Nå som man kjenner årsaken til dette kan man begynne å jobbe med det og det første jeg ville gjort var å kontakte psykolog. Det er ingen skam i dette med tanke på at dette vil være en person som kan hjelpe deg å reparere skaden foreldrene dine har gjort.

Hvis du tar disse stegene er jeg overbevist om at du innen 5 år vil gløde og være tryggere på deg selv og at tankene du sliter med i dag er en saga blott. Som en nevnte, slukker man egen glød så vil heller ikke folk se deg like lett. 

Og er du villig til å jobbe med det mentale (som ikke er din skyld) er jeg overbevist om at du vil finne en mann (eller kvinne) som vil vise deg det du savner i dag like raskt som du starter å være glad i deg selv (et av de første skrittene).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Nå synes jeg du begynner å nærme deg en bedre retning :). Det er trist å høre at du har hatt foreldre som ikke så barnets beste før sitt eget, men du er langt i fra alene der (om det er en trøst, jeg synes samfunn og media har mye av skylden her også).

Nå som man kjenner årsaken til dette kan man begynne å jobbe med det og det første jeg ville gjort var å kontakte psykolog. Det er ingen skam i dette med tanke på at dette vil være en person som kan hjelpe deg å reparere skaden foreldrene dine har gjort.

Hvis du tar disse stegene er jeg overbevist om at du innen 5 år vil gløde og være tryggere på deg selv. Som en nevnte, slukker man egen glød så vil heller ikke folk se deg like lett. 

Og er du villig til å jobbe med det mentale (som ikke er din skyld) er jeg overbevist om at du vil finne en mann (eller kvinne) som vil vise deg det du savner i dag.

Høres kanskje ut som jeg bare sitter på rumpa og griner og skader meg selv og syns synd i meg men jeg prøver litt hver dag. Smiler til meg selv i speilet, har et variert kosthold, trener regelmessig med den mentale biten som motivasjon. Tar valg hver dag som kan styrke selvbildet og kanskje få meg videre. Problemet er at noen dager blir jeg helt knust og taper mot mobberen jeg har i hodet, mobberen er der HELE TIDEN uansett hva jeg gjør. Når jeg ser meg i speilet hører jeg "du er stygg du  er feit ingen vil ha deg du ser ikke ut hvorfor gidder du leve" og da må jeg krangle med meg selv og overbevise meg selv om at det er feil. Jeg overdriver ikke når jeg sier at mobberen er der hele tiden, det er konstant tankekjør og dette gjør at sosialisering for meg er kjempe vanskelig. Jeg prater ikke bare med personen jeg snakker med, jeg prater med meg selv også. 

Livredd for å gå til psykolog igjen. Syns det er kjempe skummelt og tungt. Dessuten er også min erfaring at når jeg snakker om de vonde tankene om meg selv så får jeg høre "du har vrangforestillinger" og "du er ikke stygg". Problemet er at jeg er jo det, og det er ikke vrangforestillinger, og det gjør meg irritert. Så da tør jeg ikke snakke mer om det. For å bruke et annet ord en stygg så er jeg mindre attraktiv og ei sånn dame en fyr bare bruker som bruk og kast og som ingen egentlig forelsker seg i. Det kommer nok frem her også at jeg ikke har en sjarmerende personlighet heller så da er det ingenting å falle for. Hadde jeg lagt ut bilde av meg her så hadde du nok bare tenkt "ah...... nå skjønner jeg". 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1 skrev (2 minutter siden):

Hadde jeg lagt ut bilde av meg her så hadde du nok bare tenkt "ah...... nå skjønner jeg". 

Hadde du lagt ut bilde her så hadde vi andre fått bevis på at dette sitter i hodet ditt. :) 

Du minner meg om ei jeg chattet med i ungdomstiden. Hun var hele tiden på dette med at hun var så stygg og fæl og alt det der. Hver dag. Hver gang. Jeg fikk til slutt overtalt henne til å sende meg et bilde, og jeg trodde først hun tullet med meg. Hun så kjempetrist ut på bildet, men hun var helt ... wow. OK, folk er forskjellige og alle hadde sikkert ikke sett på henne på den måten, men om jeg skulle "designet" meg en stereotypisk "pen dame" så ville det vært mye likt.  Det er så leit når folk går seg fast i slike usunne tankemønstre. Depresjon er virkelig noe styggedom.

Jeg mistet kontakten med henne. Lurer på hvordan det gikk, det hender seg jeg tenker på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
:utakt skrev (4 minutter siden):

Hadde du lagt ut bilde her så hadde vi andre fått bevis på at dette sitter i hodet ditt. :) 

Du minner meg om ei jeg chattet med i ungdomstiden. Hun var hele tiden på dette med at hun var så stygg og fæl og alt det der. Hver dag. Hver gang. Jeg fikk til slutt overtalt henne til å sende meg et bilde, og jeg trodde først hun tullet med meg. Hun så kjempetrist ut på bildet, men hun var helt ... wow. OK, folk er forskjellige og alle hadde sikkert ikke sett på henne på den måten, men om jeg skulle "designet" meg en stereotypisk "pen dame" så ville det vært mye likt.  Det er så leit når folk går seg fast i slike usunne tankemønstre. Depresjon er virkelig noe styggedom.

Jeg mistet kontakten med henne. Lurer på hvordan det gikk, det hender seg jeg tenker på det. 

Jeg har selv erfart akkurat det der, at noen sier om seg selv at de er stygge og ikke pene, og så viser det seg at de er kjempe pene og attraktive. Så ja, hos mange sitter det nok i hodet. 

Jeg vil påstå at jeg har ganske mye selvinnsikt og her er det ikke snakk om vrangforestillinger, jeg er realistisk og vet hva som blir sett på som attraktivt i dagens samfunn og ikke. Nå tenker jeg at vi alle har noe vakkert med oss uansett, men jeg sliter med å se dette hos meg selv. På gode dager kan jeg kanskje presse frem noen positive trekk ved meg selv men det tar ikke lang tid før jeg blir ukomfortabel av tanken, og tenker at jeg lyver til meg selv og lignende. 

Depresjon er jævlig. Hater det. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Guest 6a22e...3b1 said:

Høres kanskje ut som jeg bare sitter på rumpa og griner og skader meg selv og syns synd i meg men jeg prøver litt hver dag.Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Jeg tenker egentlig ikke det selv om jeg har utfordret deg litt på det, du virker som en fighter og de sitter sjelden lenge å synes synd på seg selv. Du er jo tross alt her og snakker om det :) Og beklager om min forutinntatthet har vært en hindring.

Quote

Smiler til meg selv i speilet, har et variert kosthold, trener regelmessig med den mentale biten som motivasjon.

Fantastisk, det fortjener du.

Quote

Tar valg hver dag som kan styrke selvbildet og kanskje få meg videre. Problemet er at noen dager blir jeg helt knust og taper mot mobberen jeg har i hodet, mobberen er der HELE TIDEN uansett hva jeg gjør. Når jeg ser meg i speilet hører jeg "du er stygg du  er feit ingen vil ha deg du ser ikke ut hvorfor gidder du leve" og da må jeg krangle med meg selv og overbevise meg selv om at det er feil.

Først og fremst vil jeg du skal gi deg selv en klapp på skulderen for at du er en fighter som er sterk og står i dette. Mange hadde ikke taklet en slik tilværelse skal jeg si deg.

Dette er også en typisk selftalk mange som har blitt utsatt for omsorgsvikt eller mobbing sliter med. De har blitt lært opp til at de ikke har noen verdi og ikke er ønsket. Men også de som ikke nødvendigvis har blitt utsatt for noe men som bare ikke ser seg selv godt nok. Ellers en veldig "vanlig greie" for mange unge så man skal ikke "sykeliggjøre" alt, det er ikke slik jeg mener. Men noen har jo mer av dette pga. folk rundt seg.
 

Quote

Jeg overdriver ikke når jeg sier at mobberen er der hele tiden, det er konstant tankekjør og dette gjør at sosialisering for meg er kjempe vanskelig. Jeg prater ikke bare med personen jeg snakker med, jeg prater med meg selv også. 

Dette er også vanlig. "Er håret mitt bra nå? vent... ser rumpa mi feit ut? Shit, har jeg flekker på tenna? Tenker hun/de/han at jeg er stygg? Ånei den grimasen der var sikkert fordi hun ikke liker ansiktet mitt". Men igjen er dette noe som forsterkes veldig hos de som sliter med dårligselvbilde kombinert med mobbing både hjemme og rundt seg.
 

Quote

Livredd for å gå til psykolog igjen. Syns det er kjempe skummelt og tungt. Dessuten er også min erfaring at når jeg snakker om de vonde tankene om meg selv så får jeg høre "du har vrangforestillinger" og "du er ikke stygg".

Man skal aldri undervurdere hvor tungt det kan være å prate med en "vilt fremmed" selv om de er profesjonelle om slike kjerneting som står i sentrum for ens eksistens. Det er supertungt og kan dra mye energi ut av deg. Men som alt annet er tungt arbeid det som må til for å bli bedre.

Når det gjelder vrangforestillinger så er ikke det ment som "du er mental ass" eller noe negativt. Men si at man har blitt kalt stygg hele livet av de utallige årsakene folk velger seg et offer å mobbe.  Det kan på en måte bli selvrealiserende over tid, men først vil det mentale selvbildet ditt ødelegges og det fysiske man kanskje har pådratt seg i tillegg i selvdestruksjonens navn vil heles når man jobber med dette og over tid blir bedre.

Man repareres litt fra innsiden kan man si. Jeg hare selv sett dette med en slektning som hadde et "handikapp" som  preget henne visuelt. Men så vesentlig bedre ut etter vi hadde 1. fjernet henne fra det destruktive mobbende skolemiljøet 2. fulgt henne til psykolog gjennom mange år og 3. sørget for at hun ikke omgikk familie som ikke respekterte henne som individ. (det siste slipper man som regel).

Etter 3 år var  hun nesten ikke til å kjenne igjen men hun hadde fortsatt litt rester av dette med å seg seg selv som stygg i speielt. Det tok ennå noen år og noen gode folk i livet hennes. I dag er hun helt fantastisk. Jo før man begynner på den tunge veien jo bedre.

 

Quote

Problemet er at jeg er jo det, og det er ikke vrangforestillinger, og det gjør meg irritert. Så da tør jeg ikke snakke mer om det. For å bruke et annet ord en stygg så er jeg mindre attraktiv og ei sånn dame en fyr bare bruker som bruk og kast og som ingen egentlig forelsker seg i. Det kommer nok frem her også at jeg ikke har en sjarmerende personlighet heller så da er det ingenting å falle for. Hadde jeg lagt ut bilde av meg her så hadde du nok bare tenkt "ah...... nå skjønner jeg". 

Jeg mener ikke å bagatellisere det som for deg kan være et stort problem. Vi er alle ulike, noen har skeive tenner, noen store neser, lange ører, liten hake og de merkeligste tingene man kan bli mobbet for.

Jeg kan godt utfordre deg. Du trenger ikke eksponere deg i tråden men jeg kan gi en helt ærlig tilbakemelding basert på hva jeg ser i mennesker.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1 skrev (4 timer siden):

Nå har jeg til gode å møte noen som ser "meg", og nå er jeg så fucka i hodet at jeg sannsynligvis aldri kommer til å møte noen slik heller, jeg tør ikke. Noen ganger har jeg lyst til å prøve så det var jo derfor jeg oppretta denne tråden her inne. Men er ikke tøff nok dessverre. 

Det er vel dette som er problemet ditt. Dette sit i hovudet ditt. Du trur at ingen likar deg og er heller ikkje tøff nok til å risikere å bli skuffa. Og om nokon skulle like deg trur du det må det vere noko gale med dei.

Eg er klar over at dette er enkelt å seie, men slapp av, fokuser på noko anna, ta ting som det kjem og nyt dei sjansane som du får.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...