Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Til menn: fantaserer dere om andre kvinner når dere har sex?


Gjest 6a22e...3b1

Anbefalte innlegg

On 2/14/2021 at 12:18 PM, Guest 6a22e...3b1 said:

Jeg har selv erfart akkurat det der, at noen sier om seg selv at de er stygge og ikke pene, og så viser det seg at de er kjempe pene og attraktive. Så ja, hos mange sitter det nok i hodet. 

Jeg vil påstå at jeg har ganske mye selvinnsikt og her er det ikke snakk om vrangforestillinger, jeg er realistisk og vet hva som blir sett på som attraktivt i dagens samfunn og ikke. Nå tenker jeg at vi alle har noe vakkert med oss uansett, men jeg sliter med å se dette hos meg selv. På gode dager kan jeg kanskje presse frem noen positive trekk ved meg selv men det tar ikke lang tid før jeg blir ukomfortabel av tanken, og tenker at jeg lyver til meg selv og lignende. 

Depresjon er jævlig. Hater det. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Og selv om de ikke falt i toppen av "kjempe pene og kjempeattraktive" ovenfor alle så mener jeg en del mennesker ikke evner å se det vakre i mennesker. Men heldigvis er ikke alle slik.

Dette blir litt som "ja hun er tjukk men hun er jo pen i ansiktet da" som får meg til å flire litt for jeg tror ikke de vet hva de sier.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1caba...273
On 11/27/2020 at 8:26 PM, Guest 6a22e...3b1 said:

På kjøttmarkedet taper jeg noe ekstremt. 

Jeg plukket med meg en pakke bacon fra butikken her om dagen, såg ikke nøye etter i butikken, men da jeg åpnet den var det masse fett og lite kjøtt på baconet. Tenkte "jaja, ikke det beste kjøpet jeg har gjort" før jeg stekte det. Smakte helt fortreffelig.

Anonymous poster hash: 1caba...273

Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (På 14.2.2021 den 12.24):

Jeg tenker egentlig ikke det selv om jeg har utfordret deg litt på det, du virker som en fighter og de sitter sjelden lenge å synes synd på seg selv. Du er jo tross alt her og snakker om det :) Og beklager om min forutinntatthet har vært en hindring.

Fantastisk, det fortjener du.

Først og fremst vil jeg du skal gi deg selv en klapp på skulderen for at du er en fighter som er sterk og står i dette. Mange hadde ikke taklet en slik tilværelse skal jeg si deg.

Dette er også en typisk selftalk mange som har blitt utsatt for omsorgsvikt eller mobbing sliter med. De har blitt lært opp til at de ikke har noen verdi og ikke er ønsket. Men også de som ikke nødvendigvis har blitt utsatt for noe men som bare ikke ser seg selv godt nok. Ellers en veldig "vanlig greie" for mange unge så man skal ikke "sykeliggjøre" alt, det er ikke slik jeg mener. Men noen har jo mer av dette pga. folk rundt seg.
 

Dette er også vanlig. "Er håret mitt bra nå? vent... ser rumpa mi feit ut? Shit, har jeg flekker på tenna? Tenker hun/de/han at jeg er stygg? Ånei den grimasen der var sikkert fordi hun ikke liker ansiktet mitt". Men igjen er dette noe som forsterkes veldig hos de som sliter med dårligselvbilde kombinert med mobbing både hjemme og rundt seg.
 

Man skal aldri undervurdere hvor tungt det kan være å prate med en "vilt fremmed" selv om de er profesjonelle om slike kjerneting som står i sentrum for ens eksistens. Det er supertungt og kan dra mye energi ut av deg. Men som alt annet er tungt arbeid det som må til for å bli bedre.

Når det gjelder vrangforestillinger så er ikke det ment som "du er mental ass" eller noe negativt. Men si at man har blitt kalt stygg hele livet av de utallige årsakene folk velger seg et offer å mobbe.  Det kan på en måte bli selvrealiserende over tid, men først vil det mentale selvbildet ditt ødelegges og det fysiske man kanskje har pådratt seg i tillegg i selvdestruksjonens navn vil heles når man jobber med dette og over tid blir bedre.

Man repareres litt fra innsiden kan man si. Jeg hare selv sett dette med en slektning som hadde et "handikapp" som  preget henne visuelt. Men så vesentlig bedre ut etter vi hadde 1. fjernet henne fra det destruktive mobbende skolemiljøet 2. fulgt henne til psykolog gjennom mange år og 3. sørget for at hun ikke omgikk familie som ikke respekterte henne som individ. (det siste slipper man som regel).

Etter 3 år var  hun nesten ikke til å kjenne igjen men hun hadde fortsatt litt rester av dette med å seg seg selv som stygg i speielt. Det tok ennå noen år og noen gode folk i livet hennes. I dag er hun helt fantastisk. Jo før man begynner på den tunge veien jo bedre.

 

Jeg mener ikke å bagatellisere det som for deg kan være et stort problem. Vi er alle ulike, noen har skeive tenner, noen store neser, lange ører, liten hake og de merkeligste tingene man kan bli mobbet for.

Jeg kan godt utfordre deg. Du trenger ikke eksponere deg i tråden men jeg kan gi en helt ærlig tilbakemelding basert på hva jeg ser i mennesker.

Fint at det gikk bra med slektningen din. Skjønner at jeg må begynne et sted, men når jeg generelt mangler motivasjon for å bli bedre så er det veldig vanskelig. Det er jo så ille at bare jeg ser en pen dame så blir jeg lei meg fordi jeg ikke ser slik ut! Ser jeg en naken kvinnekropp blir jeg også lei meg fordi jeg ikke ser sånn og sånn ut. Det er helt håpløst... 

I dag har jeg en sånn dag hvor jeg bare vil grave meg ned. Orker ikke. Gråter bare hele tiden, vil på trening men tør ikke. Er sulten men vil ikke spise og vil bare slutte å tenke, men fikser det ikke. Alt er tungt og dritt, og jeg håper bare alt går over. 

Vet allerede hva konklusjonen blir uansett. Jeg mener det når jeg sier at jeg virkelig ikke er pen, og at kroppen min ikke ser bra ut. På den der skalaen så er jeg en 3. Har ingen direkte misdannelser i ansiktet eller veldig tydelige særpreg, så derfor er jeg ikke 1 eller 2. Disse psykiske problemene har ikke kommet uten grunn, og mye av grunnen er nettopp hvordan jeg ser ut. Samtidig kan jeg på veldig gode dager se meg i speilet og tenke at ting kunne vært verre, men det er sjeldent... Alt hadde vært så mye lettere om jeg var penere. 

torbjornen skrev (På 14.2.2021 den 16.45):

Det er vel dette som er problemet ditt. Dette sit i hovudet ditt. Du trur at ingen likar deg og er heller ikkje tøff nok til å risikere å bli skuffa. Og om nokon skulle like deg trur du det må det vere noko gale med dei.

Eg er klar over at dette er enkelt å seie, men slapp av, fokuser på noko anna, ta ting som det kjem og nyt dei sjansane som du får.

Jeg har ikke slappa av siden jeg ble tenåring, så akkurat å slappe av blir litt vanskelig. Jeg får ingen sjanser fordi jeg gjør absolutt ingenting for å få det heller. Jeg eksponerer meg ikke, jeg sosialiserer meg ikke og jeg unngår all menneskelig kontakt. Er så vidt jeg klarer si hei til personen som står i kassa på butikken, og om noen prøver seg på small talk så avviser jeg eller svarer ikke. Unngår øyekontakt og prøver å gjøre meg så usynlig som mulig, og blir redd og usikker når jeg ser at noen ser to ganger på meg. Er et mareritt å være blant folk, og da er spesielt trening utfordrende når der er andre på senteret. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
Quote

Fint at det gikk bra med slektningen din. Skjønner at jeg må begynne et sted, men når jeg generelt mangler motivasjon for å bli bedre så er det veldig vanskelig. Det er jo så ille at bare jeg ser en pen dame så blir jeg lei meg fordi jeg ikke ser slik ut! Ser jeg en naken kvinnekropp blir jeg også lei meg fordi jeg ikke ser sånn og sånn ut. Det er helt håpløst... 

I dag har jeg en sånn dag hvor jeg bare vil grave meg ned. Orker ikke. Gråter bare hele tiden, vil på trening men tør ikke. Er sulten men vil ikke spise og vil bare slutte å tenke, men fikser det ikke. Alt er tungt og dritt, og jeg håper bare alt går over. 

Vet allerede hva konklusjonen blir uansett. Jeg mener det når jeg sier at jeg virkelig ikke er pen, og at kroppen min ikke ser bra ut. På den der skalaen så er jeg en 3. Har ingen direkte misdannelser i ansiktet eller veldig tydelige særpreg, så derfor er jeg ikke 1 eller 2. Disse psykiske problemene har ikke kommet uten grunn, og mye av grunnen er nettopp hvordan jeg ser ut. Samtidig kan jeg på veldig gode dager se meg i speilet og tenke at ting kunne vært verre, men det er sjeldent...

 

Quote

Alt hadde vært så mye lettere om jeg var penere.

Ok nå skal jeg være ltit brutal fordi det er viktig. Dette blir kanskje ikke så bra skrevet da jeg går på sterke smertestillende etter en operert skade akkurat nå og er litt inn og ut av sovemodus.

"Trynefaktor" eksisterer i aller høyeste grad i alle deler av livet.  Jeg har kolleger jeg har hørt sjefer baksnakke ift. utseende og si ting som "han der vil jeg ikke fofremme, han kan jo ikke være vårt ansikt uttad, ta heller xxx så får vi overse at han ikke er like dyktig og coache litt mer".

Pene mennesker får lettere jobb, lettere kjæreste, venner, gode karakterer, smil på gata, hjelp i butikken og blir av og til favorisert selv i familie og alt dette her. Ingen nekter på det. Du har idioter som blir deg med hjem men stikker kl. 5 fordi de angrer på mer enn sexen. Livet er riktignok jævlig urettferdig på mange vis.

Men hva er fellesnevneren for alle disse opplevelsene? Det står idioter bak dem, mennesker man burde holde seg for god til å ville ha noen som helst relasjon med. Hva som om de utgjøre 25% av alle du skulle møte på, eller 50% eller 75-90. I stedet for å grave deg ned, bli litt forbanna og tenk "fuck them! de fortjener ikke meg" og bruk sinnet til noe konstruktivt fremfor destruktivt. Jeg har selv bedt sjefen min ryke og reise over mikrofon fordi jeg tok han i å baksnakke min daværende kjæreste som hadde et par kg. for mye (på firmafest og nei jeg fikk ikke sparken).

Jeg forstår at det er lett å tenke "hva om jeg bare var penere....", men du har noe mange av de aldri vil få. Du har levd med dette og klart å ha styrken til å komme igjennom det. Du har også mest sannsynligvis lært mye om hva som er viktig for deg i ditt liv, for at du skal ha det bra. Du har vil aldri bli en av de med grunne overfladiske verdier så lenge du unngår å bli bitter. De du etterhvert klokt velger som venner eller kjærester vil aldri være falske og du -vil- få dem hvis du våger mer - hva har du å tape? Alternativet er jo verre.


Jeg skal skrive mer men må bare døyve litt "moro" først.

I mellomtiden, forsøk å hente litt inspirasjon av andre som har kommet lenger i livets lærdom enn resten av oss.

 

Jeg sier ikke at du ser slik ut, men selv forsøker jeg å lære så mye som mulig av mennesker som dette.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (4 minutter siden):

 

Ok nå skal jeg være ltit brutal fordi det er viktig. Dette blir kanskje ikke så bra skrevet da jeg går på sterke smertestillende etter en operert skade akkurat nå og er litt inn og ut av sovemodus.

"Trynefaktor" eksisterer i aller høyeste grad i alle deler av livet.  Jeg har kolleger jeg har hørt sjefer baksnakke ift. utseende og si ting som "han der vil jeg ikke fofremme, han kan jo ikke være vårt ansikt uttad, ta heller xxx så får vi overse at han ikke er like dyktig og coache litt mer".

Pene mennesker får lettere jobb, lettere kjæreste, venner, gode karakterer, smil på gata, hjelp i butikken og blir av og til favorisert selv i familie og alt dette her. Ingen nekter på det. Du har idioter som blir deg med hjem men stikker kl. 5 fordi de angrer på mer enn sexen. Livet er riktignok jævlig urettferdig på mange vis.

Men hva er fellesnevneren for alle disse opplevelsene? Det står idioter bak dem, mennesker man burde holde seg for god til å ville ha noen som helst relasjon med. Hva som om de utgjøre 25% av alle du skulle møte på, eller 50% eller 75-90. I stedet for å grave deg ned, bli litt forbanna og tenk "fuck them! de fortjener ikke meg" og bruk sinnet til noe konstruktivt fremfor destruktivt. Jeg har selv bedt sjefen min ryke og reise over mikrofon fordi jeg tok han i å baksnakke min daværende kjæreste som hadde et par kg. for mye (på firmafest og nei jeg fikk ikke sparken).

Jeg forstår at det er lett å tenke "hva om jeg bare var penere....", men du har noe mange av de aldri vil få. Du har levd med dette og klart å ha styrken til å komme igjennom det. Du har også mest sannsynligvis lært mye om hva som er viktig for deg i ditt liv, for at du skal ha det bra. Du har vil aldri bli en av de med grunne overfladiske verdier så lenge du unngår å bli bitter. De du etterhvert klokt velger som venner eller kjærester vil aldri være falske og du -vil- få dem hvis du våger mer - hva har du å tape? Alternativet er jo verre.


Jeg skal skrive mer men må bare døyve litt "moro" først.

I mellomtiden, forsøk å lære litt av andre som har kommet lengre enn oss andre.

 

Du er ganske smart. Takk for et tankevekkende innlegg. Jeg er enig i mye av det du skriver. Merker selv at jeg reagerer veldig negativt når folk kommenterer andres utseende negativt. De typiske kommentarene som går igjen er "hen har lagt seg ut", "hen begynner å se gammel ut", "hen ser dradd og lite fresh ut" og lignende. Min mor er helt ekstrem på slike kommentarer om andre mennesker. Av erfaring vet jeg at jeg kan ikke konfrontere henne for da klikker hun fullstendig, jeg bare ignorerer det hun sier. Om hun sier "er du ikke enig?" så sier jeg bare "har ingen formening om det, jeg syns hen er....." og så sier jeg noe jeg syns er positivt. 

Forskning viser jo at det er lettere å være pen. Det gjelder både for menn og kvinner. Den store fordelen er det kvinner som har, menn kommer enda lengre om de i tillegg er ressurssterke. Det er ikke så rart heller, for vi tiltrekkes jo av skjønnhet. Vi liker estetisk vakre ting. Fine biler, fint interiør, fine klær. Fin natur og fine solnedganger. Men så er alt relativt, og mange har ulik smak, selv om der er mange som liker det samme. Er vel derfor det er helt umulig i mitt hode at noen vil finne min kropp attraktiv siden de aller fleste liker det motsatte. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Guest 6a22e...3b1 said:

Du er ganske smart. Takk for et tankevekkende innlegg. Jeg er enig i mye av det du skriver. Merker selv at jeg reagerer veldig negativt når folk kommenterer andres utseende negativt. De typiske kommentarene som går igjen er "hen har lagt seg ut", "hen begynner å se gammel ut", "hen ser dradd og lite fresh ut" og lignende. Min mor er helt ekstrem på slike kommentarer om andre mennesker. Av erfaring vet jeg at jeg kan ikke konfrontere henne for da klikker hun fullstendig, jeg bare ignorerer det hun sier. Om hun sier "er du ikke enig?" så sier jeg bare "har ingen formening om det, jeg syns hen er....." og så sier jeg noe jeg syns er positivt. 

Forskning viser jo at det er lettere å være pen. Det gjelder både for menn og kvinner. Den store fordelen er det kvinner som har, menn kommer enda lengre om de i tillegg er ressurssterke. Det er ikke så rart heller, for vi tiltrekkes jo av skjønnhet. Vi liker estetisk vakre ting. Fine biler, fint interiør, fine klær. Fin natur og fine solnedganger. Men så er alt relativt, og mange har ulik smak, selv om der er mange som liker det samme. Er vel derfor det er helt umulig i mitt hode at noen vil finne min kropp attraktiv siden de aller fleste liker det motsatte. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Unnskyld språket men "gamle kjærringer" kan være litt bittre ;). Neida jeg kaller ikke din mor det men jeg holdt på å kalle min mor det en gang når jeg fikk nok av slike kommentarer. Jeg valgte en litt annen strategi, hver gang min evt. kjæreste, venner eller foreldre snakket nedsettende om andre ba jeg de om å gjøre det når jeg ikke var der. Klikk eller ei, de fikk respekter mine grenser om de ville ha meg der. Overhørte jeg det i kantina ga jeg slike mennesker kommentarer som gjorde de litt flaue og tenke etter hva de holdt på med. 

Det er så lett å være en del av den populære klikken i skolegården på ungdomskolen men det krever så mye mer mot, styrke og empati å stå opp for andre rundt seg. For det er jo nettopp ungdomsskolementalitet dette er. Du kjenner du vokser som menneske hver gang du gjør det. Det kan også være litt enklere å stå opp for andre enn seg selv og dermed kan det være god trening til å klare med større styrke å stå opp for seg selv.

Jeg sier ikke at du skal gå rundt og skrike til alle du hører er stygge mot andre, men innimellom er det greit å snu seg i stolen og ta en rolig kommentar som "Kan du ikke sitte et annet sted om du skal snakke slik om dine kolleger".

For at du selv skal komme videre er det viktig at du gradvis har nulltoleranse for slikt rundt deg. Om du må fjerne deg selv fra stedet, gjør det, kan du henge dem ut litt, gjør det. Å omgås slike holdninger er destruktivt og bør unngås der man har muligheten. Det betyr ikke isolasjon, det finnes heldigvis flere av oss som ikke orker slik.

Og joda mange vil finne din kropp, ditt ansikt, personlighet, humor, glimt i øyet, latter og muligens mange andre ting attraktivt. Uavhengig av dette så vil den styrken du utvikler mens du vokser i dette være enorm.

 

Quote

så sier jeg bare "har ingen formening om det, jeg syns hen er....." og så sier jeg noe jeg syns er positivt. 

Fantastisk, tenker du kan kle deg selv med beskrivelsen ganske smart. Fortsett med det og la deg aldri dras inn i det. Forøvrig er slek dikalekt også attraktivt for mange.

Ellers til slutt. I noen mennesker er er det noe som gjør at de ikke ville klart å bli tiltrukket av et pent ytre om ikke personligheten, verdier og annet også var der. Mange tror det er lett å fake personlighet men det er det virkelig ikke. Den radaren vil være vesentlig sterkere hos deg da du ikke like automatisk vil dømme boka etter bindet.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1 skrev (2 timer siden):

Forskning viser jo at det er lettere å være pen. Det gjelder både for menn og kvinner. Den store fordelen er det kvinner som har, menn kommer enda lengre om de i tillegg er ressurssterke. Det er ikke så rart heller, for vi tiltrekkes jo av skjønnhet. Vi liker estetisk vakre ting. Fine biler, fint interiør, fine klær. Fin natur og fine solnedganger. Men så er alt relativt, og mange har ulik smak, selv om der er mange som liker det samme.

Og nokon der ute ville falle for nettopp deg om du ga dei ein sjanse! Det er eg sikker på.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (2 timer siden):

Unnskyld språket men "gamle kjærringer" kan være litt bittre ;). Neida jeg kaller ikke din mor det men jeg holdt på å kalle min mor det en gang når jeg fikk nok av slike kommentarer. Jeg valgte en litt annen strategi, hver gang min evt. kjæreste, venner eller foreldre snakket nedsettende om andre ba jeg de om å gjøre det når jeg ikke var der. Klikk eller ei, de fikk respekter mine grenser om de ville ha meg der. Overhørte jeg det i kantina ga jeg slike mennesker kommentarer som gjorde de litt flaue og tenke etter hva de holdt på med. 

Det er så lett å være en del av den populære klikken i skolegården på ungdomskolen men det krever så mye mer mot, styrke og empati å stå opp for andre rundt seg. For det er jo nettopp ungdomsskolementalitet dette er. Du kjenner du vokser som menneske hver gang du gjør det. Det kan også være litt enklere å stå opp for andre enn seg selv og dermed kan det være god trening til å klare med større styrke å stå opp for seg selv.

Jeg sier ikke at du skal gå rundt og skrike til alle du hører er stygge mot andre, men innimellom er det greit å snu seg i stolen og ta en rolig kommentar som "Kan du ikke sitte et annet sted om du skal snakke slik om dine kolleger".

For at du selv skal komme videre er det viktig at du gradvis har nulltoleranse for slikt rundt deg. Om du må fjerne deg selv fra stedet, gjør det, kan du henge dem ut litt, gjør det. Å omgås slike holdninger er destruktivt og bør unngås der man har muligheten. Det betyr ikke isolasjon, det finnes heldigvis flere av oss som ikke orker slik.

Og joda mange vil finne din kropp, ditt ansikt, personlighet, humor, glimt i øyet, latter og muligens mange andre ting attraktivt. Uavhengig av dette så vil den styrken du utvikler mens du vokser i dette være enorm.

 

Fantastisk, tenker du kan kle deg selv med beskrivelsen ganske smart. Fortsett med det og la deg aldri dras inn i det. Forøvrig er slek dikalekt også attraktivt for mange.

Ellers til slutt. I noen mennesker er er det noe som gjør at de ikke ville klart å bli tiltrukket av et pent ytre om ikke personligheten, verdier og annet også var der. Mange tror det er lett å fake personlighet men det er det virkelig ikke. Den radaren vil være vesentlig sterkere hos deg da du ikke like automatisk vil dømme boka etter bindet.

Tell me about it. Hun er ganske bitter, og jeg er så redd for at det skal smitte over på meg. Så klart kan jeg være bitter i blant, det er jo ikke noe gøy å være den som er styggest, men jeg ønsker ikke synke så lavt at jeg snakker stygt om andre og tråkket på andre for å få meg selv til å føle meg bedre. 

Jeg har de siste årene tatt avstand fra denne typen negativitet og jeg ønsker ikke være en del av slike samtaler om de for eksempel oppstår på jobb. Men det er godt arbeidsmiljø på min arbeidsplass og jeg hører sjeldent noen snakke stygt om andre. Om jeg er i den situasjon hvor noen snakker ned om noen andre til meg, så prøver jeg å komme meg ut av temaet fortest mulig. 

torbjornen skrev (48 minutter siden):

Og nokon der ute ville falle for nettopp deg om du ga dei ein sjanse! Det er eg sikker på.

Er så skummelt å ta sjansen. Hva om jeg for eksempel blir avvist eller ikke likt. Jeg er så redd for å ikke bli likt at jeg ikke tør involvere meg med andre i det hele tatt, fordi skuffelsen og den der "jeg visste det" følelsen, om jeg skulle bli droppa, er så jævlig.. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Jeg så at du også følte litt på folk som stikker etter sex og du følte deg brukt og det forsterket de negative spiralene.

Et lite tips fremover.
- Aldri ha ONS med mindre det er akkurat det du vil ha og vent i såfall til du føler deg mentalt sterkere.
- Ikke ha sex de første ukene du dater noen, la det gjerne gå en måned. På denne måten vet du at de seriøse blir og de useriøse går.
- En del short flings er ofte rundt 3-6  måneder i varighet uansett men "ikke ha sex før x uker" er en god regel som vil spare deg for mange av de verste.
- Du vil ha noen som likevel henger igjen på uke4 som nok var ute etter sex men da ser du på aktiviteten og oppmerksomheten frem mot den tiden hvor interessert de faktisk er. Gjør vi ting sammen? Er det sex som preger samtaler? Osv.
- Ikke opplys om hvor lenge du vil vente med sex men hvis spørsmålet kommer svar med "det kommer når det føles naturlig". Noen kan bli frustrert men her skiller du også klinten fra hveten ift. mennesker å ha i livet ditt.

I dag er det altfor mye fokus på at sex er viktig tidlig. Sex kan kanskje også være viktig for deg (for de fleste av oss) men ikke bruk det som "sjokolade" da det bidrar til å bygge deg ned fremfor opp. Sitte med den vonde og tomme følelsen etter sex er ingen bra terapi over mange år.
 

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg så at du også følte litt på folk som stikker etter sex og du følte deg brukt og det forsterket de negative spiralene.

Et lite tips fremover.
- Aldri ha ONS med mindre det er akkurat det du vil ha og vent i såfall til du føler deg mentalt sterkere.
- Ikke ha sex de første ukene du dater noen, la det gjerne gå en måned. På denne måten vet du at de seriøse blir og de useriøse går.
- En del short flings er ofte rundt 3-6  måneder i varighet uansett men "ikke ha sex før x uker" er en god regel som vil spare deg for mange av de verste.
- Du vil ha noen som likevel henger igjen på uke4 som nok var ute etter sex men da ser du på aktiviteten og oppmerksomheten frem mot den tiden hvor interessert de faktisk er. Gjør vi ting sammen? Er det sex som preger samtaler? Osv.
- Ikke opplys om hvor lenge du vil vente med sex men hvis spørsmålet kommer svar med "det kommer når det føles naturlig". Noen kan bli frustrert men her skiller du også klinten fra hveten ift. mennesker å ha i livet ditt.

I dag er det altfor mye fokus på at sex er viktig tidlig. Sex kan kanskje også være viktig for deg (for de fleste av oss) men ikke bruk det som "sjokolade" da det bidrar til å bygge deg ned fremfor opp. Sitte med den vonde og tomme følelsen etter sex er ingen bra terapi over mange år.
 

Takk for tips. Sex er ganske viktig for meg og jeg er glad i sex, men i løpet av de siste årene har jeg ikke hatt ONS og tilfeldig sex siden jeg har hatt så store problemer med selvbildet som jeg har hatt. Siden det er vanlig at man har sex tidlig så vet jeg at jeg sikkert kommer til å kjenne litt på stress og press, for om jeg ikke har sex med mannen tidlig så kan det hende han finner noen andre å ligge med. Og jeg vet ikke helt hva jeg hadde syntes om at han dater meg men ligger med noen andre, selv om jeg egentlig ikke kan mene noe om sånt. Samtidig er jeg redd for at ting skal gå bra i noen måneder, og så ender vi opp med sex, og da liker han ikke kroppen min. Så jeg føler at det kanskje er på sin plass å advare på forhånd at jeg ikke ser så bra ut naken. Eller tidlig i datingfasen spør om hva han liker, og om det viser seg at han ikke liker hvordan jeg ser ut så er det bare å sette kroken på døra. Jeg kan være ganske slu og lur i måten jeg spør på, så jeg kan spør på en måte som ikke vekker mistanke. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det i dag er forventet å ha sex tidlig, ikke nødvendigvis er vanlig. Se på det litt  som drikkepress, det er absolutt noe du selv skal bestemme eller ei.

Hvis fyren forsvinner fordi du sier og forklarer at du vil vente til dere kjenner hverandre bedre så vet du med en gang at dette var en som potensielt kan bidra til å ytterligere skade selvbildet. Derfor er det bedre å ikke fortsette å ha en relasjon der, se på det som "sortering" for å fjerne det som er destruktiv.

Hvis han etter å ha vært med deg i 3 måneder hvor man:
- ser hverandre i undertøy
- sover i samme seng
- bader om sommeren
- Kanskje koser litt i sofa og seng men stopper ved sex osv.

Og skulle han plutselig skulle finne ut at han ikke liker kroppen din etter å ha gjort den lille ekstra biten så er ikke fyren seriøs. Man kan fint finne ut om man liker en annens kropp eller ei uten å ha sex.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Men ok et par viktige ting:
- Du skal på ingen måte date en person som ligger med noen andre bare fordi dere venter med sex = rett i søppla
- Hvis en person  dater flere samtidig har jeg alltid kuttet brått. Jeg gidder ikke være med på noe "bonderomantikk" reality show. Verdsett deg selv høyere enn som så.
- Hvis personen skal ha deg til å konkurrere om han/henne på et eller annet vis aka "hvem av dere vil ha meg mest dah"  = by-by og useriøst.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og du trenger på ingen måte å advare om kroppen din - aldri. Den vil han også se deler av lenge før sex.

Og en lite ting ift. hvordan man ser ut naken. Det er absolutt ikke normalt "å se bra ut" (som i dag er en helt sinnsyk standard) naken om man har en normal kropp som ikke er nærmest bola og/eller supertrent med abbonement på tidlig kreft i solarium osv.

De fleste ser ut som en litt keitete bleikfisk som har stranda på land og det er helt normalt! Det er en grunn til at man har instruksen "Hvis du vil ufarligjøre personen du blir intervjuet av til jobb, se han for deg naken med babyleker i hendene".

Dagens standard "å se bra ut" naken er høyst urealistisk. De fleste ser normalt bra ut naken i mine øyne og jeg synes ikke det ser bra ut når du vet at halvparten av det du ser på er kunstig, falsk, retta på, stramma inn, sugd litt i, fylt på litt osv. Jeg blir trist når unge kvinner får innlegg i brystene, det naturlige er bedre uansett "ser ut".

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (1 time siden):

Og du trenger på ingen måte å advare om kroppen din - aldri. Den vil han også se deler av lenge før sex.

Og en lite ting ift. hvordan man ser ut naken. Det er absolutt ikke normalt "å se bra ut" (som i dag er en helt sinnsyk standard) naken om man har en normal kropp som ikke er nærmest bola og/eller supertrent med abbonement på tidlig kreft i solarium osv.

De fleste ser ut som en litt keitete bleikfisk som har stranda på land og det er helt normalt! Det er en grunn til at man har instruksen "Hvis du vil ufarligjøre personen du blir intervjuet av til jobb, se han for deg naken med babyleker i hendene".

Dagens standard "å se bra ut" naken er høyst urealistisk. De fleste ser normalt bra ut naken i mine øyne og jeg synes ikke det ser bra ut når du vet at halvparten av det du ser på er kunstig, falsk, retta på, stramma inn, sugd litt i, fylt på litt osv. Jeg blir trist når unge kvinner får innlegg i brystene, det naturlige er bedre uansett "ser ut".

Nå syns jo jeg at den normale kroppen er helt fantastisk flott. Problemet mitt er jo at kroppen min IKKE er normal. Det er skavank på skavank på skavank. Normale kropper har skavanker de også men de har ikke ALLE de negative tingene på en gang. Det har dessverre jeg. Hører stadig vekk for eksempel damer med små pupper klage over at puppene er for små, når de i virkeligheten er kjempe fine. Damer som klager over store lår når de bare er fyldige og flotte. Damer som klager over små kviser på ryggen. Ubetydelige ting. Det provoserer meg litt for disse damene vet faktisk ikke hvordan det er å ha en fysisk ikke-tiltrekkende kropp. Jeg har strekkmerker, cellulitter, hengepupper, mer kroppshår enn hva som er normalt, kviser og nupper her og der +++++. Da blir jeg oppgitt når en strøken dame klager over litt strekkmerker på lårene f.eks. Jeg skjønner at vi alle har usikkerheter, men faen da... Er man for eksempel slank så er man allerede veldig attraktiv i manges øyne. 

Jeg kommer nok til å legge meg under kniven etter hvert, og jeg er glad at plastisk kirurgi er et alternativ i mitt tilfelle. Syns ikke det er greit når velskapte flotte mennesker legger seg under kniven, og jeg ser mange unge jenter som opererer puppene og diverse når de i utgangspunktet var helt fine. Skulle vært høyere aldersgrense, men da hadde industrien gått konkurs sikkert.. 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Selv om man skulle ha mange skavanker så er du mer enn kroppen din og hvis folk ikke klarer å se det som er flott med deg så har man ikke truffet rett person ennå.

La meg se på det du skriver.

- Cellulitter
Dette har jeg sett på kjærester het ned i under 25 årene. Har aldri hindret meg i å se skjønnheten i dama.

- Strekkmerker
Veldig vanlig å få hvis man eks trener mye. Sett på mange kvinner uten at det har en gang vekket en tanke.

- Hengepupper
Jeg vil si dette er mer vanlig enn man tror og derfor har man alskens klær for å "kamuflere" det. Dette har aldri vært en hindring for meg eller mine kamerater og en bekjent som var ekstremt kresen sa "det er deg jeg elsker, kroppen din er du født med". Han ser forøvrig ut som en gresk gud, bare så det er sagt.

- Mer kroppshår enn normalt
Hvor mye er det snakk om? Men mindre du sporter Donut i ansiktet?  Kroppshår på kvinner er en helt tragisk greie og hvordan det har utviklet seg er en like stor tragedie.

I dag vil man tydeligvis at kvinner skal se ut som prepubertale barn. Er det verre om man som helt normalt har litt hår på armene, bena, over leppa og slik? Hår i skrittet har også en viktig funksjon så jeg håper folk tar til vettet igjen her.

- Kviser
Hormonelt og ikke uvanlig i det minste. Noen  kan fikse det med å endre kosthold og andre vokser det av seg ettersom det hormonelle i kroppen endrer seg. Dette er også helt normalt 

Dreier det seg om ansiktet er det ikke rart med den mengde makeup man benytter i dag.

- Nupper
Hvorfor er dette unormalt? Tror jeg aldri har vært sammen med noen uten en nuppe et eller annet sted. Det kan også være relatert til virus som vi nesten alle har i kroppen etterhvert og som gjerne kommer av å ha sex med "pene mennesker" som ligger rundt og som har dette viruset i kroppen.

- Slank eller ei
I dag er det pent å se sykelig slank ut. Det har aldri vært pent for meg, det er i mange tilfeller veldig lite attraktivt. 

Jeg er helt enig ift. aldersgrense. Hjernen er faktisk ikke ferdig utviklet før vi er 25 og slik sett skulle en en del aldersgrenser vært revurdert.

Skulle du likevel tørre å vise dette du sliter med så er det bare å gi beskjed. Dvs. hvis jeg snakker med en voksen person selvsagt. Ellers ville sagt noe slik.

Og jeg håper ikke du legger deg under kniven. Den eneste gangen man bør gjøre det er når man har skader eller noe livstruene. Mange kirurger og anestesileger vil være enig med meg der. De sier det ofte selv.

Etter 4-5 større og mindre kirurgiske inngrep pga. skader så anbefaler jeg ikke kniven om man ikke må.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Selv om man skulle ha mange skavanker så er du mer enn kroppen din og hvis folk ikke klarer å se det som er flott med deg så har man ikke truffet rett person ennå.

La meg se på det du skriver.

- Cellulitter
Dette har jeg sett på kjærester het ned i under 25 årene. Har aldri hindret meg i å se skjønnheten i dama.

- Strekkmerker
Veldig vanlig å få hvis man eks trener mye. Sett på mange kvinner uten at det har en gang vekket en tanke.

- Hengepupper
Jeg vil si dette er mer vanlig enn man tror og derfor har man alskens klær for å "kamuflere" det. Dette har aldri vært en hindring for meg eller mine kamerater og en bekjent som var ekstremt kresen sa "det er deg jeg elsker, kroppen din er du født med". Han ser forøvrig ut som en gresk gud, bare så det er sagt.

- Mer kroppshår enn normalt
Hvor mye er det snakk om? Men mindre du sporter Donut i ansiktet?  Kroppshår på kvinner er en helt tragisk greie og hvordan det har utviklet seg er en like stor tragedie.

I dag vil man tydeligvis at kvinner skal se ut som prepubertale barn. Er i det mer sykt enn om man har litt hår på armenem bena, over leppa og slik? Hår i skrittet har også en viktig funksjon så jeg håper folk tar til vettet igjen her.

- Kviser
Hormonelt og ikke uvanlig i det minste. Noen  kan fikse det med å endre kosthold og andre vokser det av seg ettersom det hormonelle i kroppen endrer seg. Dette er også helt normalt 

Dreier det seg om ansiktet er det ikke rart med den mengde makeup man benytter i dag.

- Nupper
Hvorfor er dette unormalt? Tror jeg aldri har vært sammen med noen uten en nuppe et eller annet sted. Det kan også være relatert til virus som vi nesten alle har i kroppen etterhvert og som gjerne kommer av å ha sex med "pene mennesker" som ligger rundt og som har dette viruset i kroppen.

Jeg har ikke noe imot strekkmerker og cellulitter på andre altså. Jeg bryr meg ikke selv. Var sammen med en mann som hadde den cellulitter på lår og rumpe, null stress. Nupper og kviser og sånt er normalt for meg, men jeg vet at mange andre syns det er ekkelt, stygt og slike ting. Jeg sliter ikke med kviser lenger men har en del nupper på kroppen ellers. Om jeg ikke barberer leggene på 3-4 uker så ser det ut som en mann sine legger. Nedentil får jeg ikke så mye hår men der stusser jeg uansett, men det som plager meg er ryggen og rumpa. Der er det tydelig hår som man ser godt. Her en dag så jeg faktisk en pornofilm hvor en dame hadde like mye hår og jeg kjente jeg ble så utrolig glad over å se at andre kvinner også kan se slik ut. Det er sjeldent jeg ser det. Det er litt lange svarte, men tynne hår. Er mest av det på midten av ryggen og korsryggen. Det er mer enn hva som er normalt, det vet jeg etter  å ha sett andre damer sin rygg. Ingen av de jeg har vært med har sagt noe på det men jeg har heller ikke nevnt noe om det selv om det er et stort kompleks. Jeg hater allerede å måtte barbere meg under armene og på beina, og har ikke så lyst til å måtte barbere og styre med ryggen også... 

Jeg ble plutselig usikker på om du er mann eller kvinne? 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar

Jeg er i aller høyeste grad en mann som nevnt tidligere men hatt en del jentekompiser/guttejenter oppetter årene. Samt selvsagt har min del av kjærester (kvinner) som har hatt mange av de samme usikkerhetene de gjerne har snakket om.

leser og svarer...

- Hår på rygg og rumpa
Dette har jeg vel sett på nesten alle jeg har vært sammen med, men det ligner mer på englehår eller dun i mine øyne. Ikke unormalt.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 6a22e...3b1
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Jeg er i aller høyeste grad en mann som nevnt tidligere men hatt en del jentekompiser/guttejenter oppetter årene. Samt selvsagt har min del av kjærester som har hatt mange av de samme usikkerhetene de gjerne har snakket om.

leser og svarer...

Ok, det er bare litt uvandt at menn bryr seg om slike ting og har tanker og meninger som kan samsvare med mine egne. Har chatta og skrevet med en del menn oppigjennom årene og ja... 

Anonymous poster hash: 6a22e...3b1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...