Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

8 hours ago, mpal98888 said:

Jeg så de hadde den inne, men det er fifa-bundle? Jeg er ikke interessert i fifa, derfor valgte jeg ikke den. Kunne jo selvfølgelig, men føler det er unødvendig når jeg ikke har tenkt å spille fifa uansett...

Stemmer, det var FIFA bundle, jeg er ikke veldig interessert i det selv, men nå er jeg lei av å vente på PS5 og den kosta kun 200kr mer. Og det Fifa er vel noe ultimate edition greier tror jeg, jeg kjenner flere som med glede kjøper det av meg for en 200 lapp, hvis jeg i det hele tatt gidder å styre med det😏

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 10/1/2022 at 8:00 PM, obbillo said:

Uff, jeg tenkte på det når jeg skrev den posten: "håper jeg ikke skremmer noen som kanskje allerede har bestilt" Jeg har selv aldri hatt noe problem med cdon og har inntrykk at alt dette startet for ett år eller to siden da de begynte å la andre selgere/butikker(ofte utenlandske) selge på siden sin. Det var f.eks derfor PS5 pris på cdon lenge lå på over 10.000kr. Nå har du bestilt fra CDON selv, og da tror jeg ikke du behøver bekymre deg. Hvis ingen andre her inne har mer erfaring med cdon da, jeg har ikke brukt de på noen år. 

Jeg vet man har fullstendig beskyttelse ved svindel når man bruker Visa, men Paypal må du nesten lese deg opp på altså. Er jo veldig greit å slippe å sitte å være usikker fram til 31/10😩

CDON vil hvis de følger sin normale "rutine" sende ut disse lenge før 31.10 - har stort sett vært 1-2 uker fra bestillingsdato.

Når det gjelder dette at de opererer som "markedsplass" og da får inn ublu priser fra de som bruker de til å selge varene sine gjennom så er det jo lite de kan gjøre med det - det er bare kundens ansvar og kjenne markedet og sjekke at det står "solgt av CDON" på produktsiden - varer solgt av andre kan du stort sett finne litt rimeligere hvis du går direkte til nettbutikken til selgeren (Var vel derfor Komplett og tildels Elkjøp kuttet ut dette i Norge, men det funker jo fint for Amazon)

Ellers er jo PS5 en rimelig standard vare der man kan henvende seg direkte til Sony dersom det er noe (det må du antagelig uansett?)

Lenke til kommentar
On 9/30/2022 at 3:12 PM, sndwave said:

Jeg har det samme problemet i dag. i går bestilte jeg fra CDON (Release 2022 modell), men QLIRO sendte meg ingen faktura og de kansellerte bestillingen min stille. skeptisk nå

som foreslått, jeg prøvde med paypal og det funket. egentlig, hoper jeg "Release 2022" betyr det er forhåndsbestille til CFI-1202 modellen. vi skal se når (eller hvis) det kommer 🤷

Lenke til kommentar
3 hours ago, kjetilkl said:

CDON vil hvis de følger sin normale "rutine" sende ut disse lenge før 31.10 - har stort sett vært 1-2 uker fra bestillingsdato.

Når det gjelder dette at de opererer som "markedsplass" og da får inn ublu priser fra de som bruker de til å selge varene sine gjennom så er det jo lite de kan gjøre med det - det er bare kundens ansvar og kjenne markedet og sjekke at det står "solgt av CDON" på produktsiden - varer solgt av andre kan du stort sett finne litt rimeligere hvis du går direkte til nettbutikken til selgeren (Var vel derfor Komplett og tildels Elkjøp kuttet ut dette i Norge, men det funker jo fint for Amazon)

Ellers er jo PS5 en rimelig standard vare der man kan henvende seg direkte til Sony dersom det er noe (det må du antagelig uansett?)

Ja, det er derfor jeg mener han ikke trenger å være redd for at det skal bli noe krøll, nå har han kjøpt fra selve cdon. Jeg hadde aldri noe problem alle de ganger jeg har kjøpt noe der, jeg sjekket selvfølgelig alltid på at det står "selges av cdon".

Men mener de ikke drev som "markedsplass" for andre firmaer tidligere? De burde uansett være tydeligere på det. Og alle innlegg jeg ser på cdon fb siden fra folk, er kun at de ikke mottar varen sin e.l. og ikke ikke engang får noen tilbakemelding når de kontakter cdon. Det har jo blitt rimelig dårlig til å være det som før var en av de bedre norske handel nettsted

Lenke til kommentar
obbillo skrev (30 minutter siden):

Ja, det er derfor jeg mener han ikke trenger å være redd for at det skal bli noe krøll, nå har han kjøpt fra selve cdon. Jeg hadde aldri noe problem alle de ganger jeg har kjøpt noe der, jeg sjekket selvfølgelig alltid på at det står "selges av cdon".

Men mener de ikke drev som "markedsplass" for andre firmaer tidligere? De burde uansett være tydeligere på det. Og alle innlegg jeg ser på cdon fb siden fra folk, er kun at de ikke mottar varen sin e.l. og ikke ikke engang får noen tilbakemelding når de kontakter cdon. Det har jo blitt rimelig dårlig til å være det som før var en av de bedre norske handel nettsted

Da håper jeg at den blir sendt før 31.okt. (forresten, jeg er en jente. Noen av oss er gamere)

Lenke til kommentar
4 hours ago, mpal98888 said:

Da håper jeg at den blir sendt før 31.okt. (forresten, jeg er en jente. Noen av oss er gamere)

Ja tror det ordner seg. Haha det vet jeg, det var bare når jeg var liten at gaming KUN var en guttegreie! Og alle gikk i spader når vi plutselig hørte ei jente på chatten! Alle oppførte seg plutselig heeelt annerledes fra det de gjorde til vanlig etc🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
obbillo skrev (2 timer siden):

Ja tror det ordner seg. Haha det vet jeg, det var bare når jeg var liten at gaming KUN var en guttegreie! Og alle gikk i spader når vi plutselig hørte ei jente på chatten! Alle oppførte seg plutselig heeelt annerledes fra det de gjorde til vanlig etc🤣🤣🤣

Hehe ja det er sant det 😂 Nå er det blitt mer normalt, heldigvis. Men jeg er ikke åpen om det på jobb og slikt, da de fleste av mine kolleger er eldre enn meg og ikke gamere 🫠

Lenke til kommentar
11 hours ago, mpal98888 said:

Hehe ja det er sant det 😂 Nå er det blitt mer normalt, heldigvis. Men jeg er ikke åpen om det på jobb og slikt, da de fleste av mine kolleger er eldre enn meg og ikke gamere 🫠

Nei, de blir nok siste generasjon som bruker sine eldre dager på ukeblader og å titte ut vinduet, slik bestemora mi gjør. Vi kommer til å spille Playstation 14😏✌️

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Lystpåps5 said:

Prøvde å bestille FIFA 23 bundle hos CDON i går, men det går ikke an å betale med Qliro, noen spesiell grunn til det? Kan selvfølgelig alltids betale med PayPal eller kort nå, men litt skeptisk til det i tilfelle det skulle bli noe krøll med bestillingen. 

Men blir det noe krøll med bestillingen blir jo beløpet refundert. Det er ikke alltid de trekker beløpet engang, bare reserverer det. 

Og pengene kommer tilbake om du kansellerer. Så hva er man skeptisk til? 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, mpal98888 said:

Mener du forhåndsbestilling, eller hadde de noen på lager som du bestilte?

CDON har vel aldri hatt noe "på lager" - De har lagt ut alt sitt som forhåndsbestillinger mener jeg, og normalt sendt ut 1-2 uker etter dette uavhengig av leveringsdatoen som står på forhåndsbestillingene.

DISCLAIMER: Past performance is not indicative of future results

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (5 timer siden):

CDON har vel aldri hatt noe "på lager" - De har lagt ut alt sitt som forhåndsbestillinger mener jeg, og normalt sendt ut 1-2 uker etter dette uavhengig av leveringsdatoen som står på forhåndsbestillingene.

DISCLAIMER: Past performance is not indicative of future results

Så de hadde en på lager til nesten 10.000kr. ikke den andre

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...