Gå til innhold

Shadow of the tomb raider benchmark-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
47 minutes ago, Cowboystrekk said:

Ja, bra den, men merkelig Ryzenoppsett, ekstremt gode primærtimings men slapp hastighet. Tror kanskje 3800cl15 ville gitt bedre resultater da båndbredda blir begrensa med 3200. Hadde vært intr å se resten av timingsene. Får du 5900X snart? 

Han har visst testet alt som er av minnehastigheter. 3200c12 gav best resultat av alt i følge han. Kanskje han trenger ny bios. Mest sansynlig.

Ingen dato på cpu. Den kommer når den kommer.

/off topic ferdig :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
21 minutes ago, Betroz said:

Kom tilbake med ny bench når du har fått overklokka CPU da :)

 

Har ikke tenkt å oc cpu. Men kan teste en dag med PBO. Men har ikke tid eventuelt før helga.

Jeg har ingen problem med at en tungt overklokka intel cpu er kjappere i spill enn en stock 5950x med en liten minne justering :). Sikkert kjappere enn en overklokka 5950x også.

Men ut av esken ytelsen er veldig bra med lav temp under last. 60C+. Har ikke sett 70C engang enda.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
magnusavr skrev (11 timer siden):

Med PBO on og mitt 3090 på maks oc (390w limit)

1540370431_ShadowTombRaiderPBOon3090OC.thumb.JPG.eaf6943c3493f60ca233f7a9790e6345.JPG

Ser ikke ut som PBO gav noe særlig. Se på CPU game avg og min, det viser hva CPU er god for. Om du tweaker rammen litt mer skjer det ting der. Det er endel timings som blir håpløse på auto på 3800 og de utgjør flere % ytelse. Tipper det kan bli ganske jevnt med deg og 10900K-gjengen. Du har 240, Nizzen og Mumriken 250-260ish. Bare send meg eller Noreng PM for ram-tweak, han kan litt mer enn meg, men jeg kan og hjelpe om du ønsker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Cowboystrekk said:

Ser ikke ut som PBO gav noe særlig. Se på CPU game avg og min, det viser hva CPU er god for. Om du tweaker rammen litt mer skjer det ting der. Det er endel timings som blir håpløse på auto på 3800 og de utgjør flere % ytelse. Tipper det kan bli ganske jevnt med deg og 10900K-gjengen. Du har 240, Nizzen og Mumriken 250-260ish. Bare send meg eller Noreng PM for ram-tweak, han kan litt mer enn meg, men jeg kan og hjelpe om du ønsker :)

Skal ta å se om jeg får tid til å tweaka alle sub timings i helga :). Tester med sub timings fra ryzen Dram Calc først.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
magnusavr skrev (29 minutter siden):

Skal ta å se om jeg får tid til å tweaka alle sub timings i helga :). Tester med sub timings fra ryzen Dram Calc først.

Dram calc hjelper mye, spesielt fast preset. Ofte kan du senke noen timings i tillegg. Både tRFC, tRC, tWR og tRP kunne jeg senke endel mer enn fast preset sa. Det ligger en binningstat for brikkene dine i dramcalc. Den tar vell utgangspunkt i at brikkene har kvalitet på 100% jmf fast, mine har 104% på kvalitet så kan tyne de lengre. Har du under 100% må du trolig slakke enkelte ting vs dram calc fast. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (På 4.12.2020 den 9.07):

Dram calc hjelper mye, spesielt fast preset. Ofte kan du senke noen timings i tillegg. Både tRFC, tRC, tWR og tRP kunne jeg senke endel mer enn fast preset sa. Det ligger en binningstat for brikkene dine i dramcalc. Den tar vell utgangspunkt i at brikkene har kvalitet på 100% jmf fast, mine har 104% på kvalitet så kan tyne de lengre. Har du under 100% må du trolig slakke enkelte ting vs dram calc fast. 

Hvordan finner du jmf kvaliteten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...