Gå til innhold

Shadow of the tomb raider benchmark-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Cowboystrekk said:

Det var et bra resultat, svært likt som 10900K-gjengen. Har du timings? Kan evt gi deg tips for videre tweaks. Smt off kan potensielt gi deg bedre ytelse. 

Nøyaktig samme som Dram calc 3800 Fast preset. Tror dette holder for meg til 24/7. Tar for mye tid og jeg er fornøyd 🤣

Takk til @Mumriken som har gidda å pushe meg helt hit :)

 

762798032_RyzenMaster.thumb.JPG.39f058e224ae6090c8fb0bb58c3bd628.JPG

Endret av magnusavr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Mumriken said:

Mener fortsatt at du burde teste 2k fclk! 😁

Ser den. Hadde det ikke vært for så mye som skjer for tiden... Desember, 4 åring, trening, og naxx åpnet nettopp i wow classic 🤣

Det aller viktigste for meg er 24/7 100% stabilitet og null tull. Dette er jo ikke en test rig heller 😂

Kan teste videre i tomb raider cpu testing med stue pcen straks 3060Ti kommer. Den har jo 5800x og bdie også. Men B550-i hovedkortet har ikke fått Patch C agesa bios enda... Må nesten vente på den biosen der.

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

Å slå SMT av i BIOS tar ikke lang tid... 

Skal se om jeg finner tid til den siste testen i morgen kveld da :)

I kveld er det naxx. Da går nok kvelden der.

Men for å matche ett tungt tuna Intel system må nok FCLK på 2GHz og sikkert tunet minne på 4000MHz til. Dette vil nok sikkert @Mumriken og @Nizzen teste snart. Blir spennende å se hva de klarer :)

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
magnusavr skrev (1 time siden):

Nøyaktig samme som Dram calc 3800 Fast preset. Tror dette holder for meg til 24/7. Tar for mye tid og jeg er fornøyd 🤣

Takk til @Mumriken som har gidda å pushe meg helt hit :)

 

762798032_RyzenMaster.thumb.JPG.39f058e224ae6090c8fb0bb58c3bd628.JPG

Det du kan gjøre er å lagre oppsettet i bios. Om du orker og vil pushe grensene litt sett tRC til 46, tRP til 13, tWR til 10 og tRFC til 270, tipper det kan gå uten å gjøre noe med volt etc. Om du vil strekke deg litt lenger sett dram volt til 1.45 og prøv cl14 på ram og :)

Lenke til kommentar
Kennet_H skrev (40 minutter siden):

Hvor langt går fclk på din 5900x? 

Er det 1800 som ga best resultat? 

Har du testet andre spill med samme resultat? 

FCLK alene kan boote opp til 2033 MHz, men med en gang jeg setter RAM over 3600 MHz feiler POST. Trenger ny AGESA fra AMD før dette blir fikset slik jeg forstår det.

Tipper jeg klarer å passere 260 fps med 4000 MHz RAM

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Cowboystrekk skrev (15 minutter siden):

Veldig bra det. Du kan prøve tWR 10 og tWTRL 8, kanskje du får 1-2 fps ;) Ellers er du nok nært max. 

Dette er nok veldig nært max av hva som er mulig å oppnå på min windows install.. Tror flere hadde nesten falt av stolen om de hadde sett clockspeed cpu ble kjørt på.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...