Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: En enorm og majestetisk verden


Anbefalte innlegg

Espen Jansen skrev (4 timer siden):
Gunfreak skrev (17 minutter siden):

Og i den kommer de med påstander om at våpen og rustniger er basert på ting fra museer,  jeg vil veldig gjerne vite hvilke museer, har overdimensjonerte dårlig lagde viking økser, fantasi versjoner av 1400 talls langsverd,  og flailen fra ringenes herre.

 Du glemmer at AC er en simulasjon, det er derfor det er guder og fantasivåpen i spillet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å gjøre meg vanskelig, men mener artikkelforfatter også at England er penere enn Norge i spillet? Litt rart at et mer flatere England blir mer episk, selvom jo byene er større. Utsiktspunktene blir jo ikke det samme, vel?

Ser at de fortsatt "sliter" med at samtiden må med. Håper man kan hoppe minst like fort ut som Odyssey. Er så immersion breaking og kjedelig.

MrMatty ga spillet skryt for konsekvens av handlinger er utvidet kraftig. Og at valg du har gjort biter deg på et seinere tidspunkt. Det var noe som slitsomt i Odyssey for de forunderligste ting kunne bli konsekvensen av noe man gjorde veldig mye tidligere i spillet. Jeg savnet forutsigbarhet for hva som ville være et typisk godt valg eller et ondt valg. Og endte opp med å blir forbløffet etter mange timer og måtte gjerne google hva som hadde gått galt og ta en gammel save for å få en happy ending. Alle disse fallgruvene gjorde det for vanskelig å få en happy ending uten å følge walkthrough til punkt å prikke. Dette gjorde spillet mye mer repetitivt enn nødvendig. Liker godt konsekvenser og at man kan påvirke verden, men det bør vare en hvis logikk og ikke så krampaktig som i Odyssey. Har de lært av dette tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Gunfreak skrev (7 timer siden):

Nrk ga spillet 5,

Og i den kommer de med påstander om at våpen og rustniger er basert på ting fra museer,  jeg vil veldig gjerne vite hvilke museer, har overdimensjonerte dårlig lagde viking økser, fantasi versjoner av 1400 talls langsverd,  og flailen fra ringenes herre.

Som vanlig så har ikke NRK peiling på hva de skriver om, ikke noe nytt i gården der...

Lenke til kommentar

Nå er det vanskelig å få skikkelig inntrykk av grafikk osv via YouTubevideoer da du aldri helt vet hvor god/dårlig jobb de som legger ut videoene gjør med tanke på capture, prosessering, encoding osv osv.. Men det jeg har sett av dette spillet er noe skuffende rent visuelt.

For meg fremstår det som spillet mangler en hel del finpuss? Det er ikke så fryktelig mye som virker "next-gen" når jeg ser videoer fra Xbox Series X. Lastetidene imponerer jo heller ikke så alt for voldsomt alt tatt i betraktning. Men det er vel kanskje det man må forvente av et cross-platform spill så tidlig i en ny konsollgenerasjon.

Men her er det jo mye annet å sette fingeren på, men alt dette er vel litt typisk Ubisoft og Assassins Creed. Det er veldig mye kvantitet over kvalitet her. Synlig tearing i cutscenes, dårlig eller mangel på lip-sync i cutscenes og dailogene og stemmeskuespillet virket nokså flatt og dårlig, hvertfall utenfor hovedoppdrag.

Nye Spider-man Miles Morales fremstår jo mye bedre optimalisert og finpusset sammenlignet med det her av det jeg kan se. Det er jo to nokså forskjellige spill naturligvis men jeg synes de fremstår veldig forskjellig når det kommer til attention to detail og finpuss. Når jeg ser båtene i Valhalla så er det fryktelig stive animasjoner og det hele som liksom ikke er på det nivået man forventer av et AAA-spill.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...