Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Kommer denne aldri for salg i nettbutikker? 
Aldri vært noe konkurranse om denne, heller ikke sett den har vært tilsalgs noe sted annet enn i butikk hos Elkjøp.

Selvfølgelig kan man ikke bestllle den på nett eller klikke og collecte, dem må jo prakke på oss utstyr og forsikring også 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, Elmek38 said:

14 stk Elkjøp butikker har Series X på lager nå. 

Elkjøp har nettopp byttet logistikksystem. De fleste av disse er trolig forhåndsbestilte som ikke er reservert korrekt i nytt system. Har nettopp forsøkt kjøpe i butikk som har på lager uten hell. 

Lenke til kommentar

10 kr for 3 måneder med game pass. 125 kr måneden etter. For en fantastisk tjeneste. Nå nyter jeg å spille Yakuza: Like a Dragon. Fantastisk spill. Om ett par dager kommer Dark Alliance. Ett spill jeg har svært høye forventninger til, og som er på game pass fra dag 1! Vokste opp med Dark Alliance på PS2 tidlig på 2000-tallet. Ser ut som at Microsoft har planer om å ha alle Bethesda produserte spill på game pass fra dag 1. Betyr blant annet tilgang til Starfield og nye Elder Scrolls. Samme gjelder spill Microsoft lager selv, som Forza 5 som blir tilgjengelig fra dag 1 senere i år. Game pass er virkelig en stor fordel Xbox har over PS.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Kron said:

10 kr for 3 måneder med game pass.

Slo til på den jeg også. Trodde det først var et tilbud for nye medlemmer eller noe lignende, men jeg fikk kjøpt uten problemer. Har også benyttet meg av lignende tilbud før.

Jeg er derimot ikke like stor tilhenger av Game Pass, men det har nok litt med mitt brukermønster å gjøre. Jeg kjøper maks 3-4 spill i året, og kanskje ett av de er til fullpris. Da lønner det seg ikke med game pass. Det blir vel litt sånn som med Netflix. jeg tar en måned i ny og ne for å teste litt forskjellig.

Ser at Twelve Minutes kommer i August. Da får jeg spilt det for en billig penge. Og flightsim kommer i slutten av Juli. Har det riktignok på PC, og jeg har en One X, men  det ser ut til at jeg kan teste det gjennom Xbox Cloud Gaming.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (30 minutter siden):

Slo til på den jeg også. Trodde det først var et tilbud for nye medlemmer eller noe lignende, men jeg fikk kjøpt uten problemer. Har også benyttet meg av lignende tilbud før.

Jeg er derimot ikke like stor tilhenger av Game Pass, men det har nok litt med mitt brukermønster å gjøre. Jeg kjøper maks 3-4 spill i året, og kanskje ett av de er til fullpris. Da lønner det seg ikke med game pass. Det blir vel litt sånn som med Netflix. jeg tar en måned i ny og ne for å teste litt forskjellig.

Ser at Twelve Minutes kommer i August. Da får jeg spilt det for en billig penge. Og flightsim kommer i slutten av Juli. Har det riktignok på PC, og jeg har en One X, men  det ser ut til at jeg kan teste det gjennom Xbox Cloud Gaming.

Det er jo opp til den enkelte å vurdere om det er verdt prisen. Om man ikke har ett kontinuerlig behov, så skjønner jeg godt at man ikke vil betale for dette fortløpende. Og om man kun er interessert i 3-4 spill i året så kan det kanskje lønne seg å kjøpe i stedet. Husk også at Live Gold er inkludert, og da er det bare 66kr videre opp til Game Pass Ultimate. Jeg er veldig positivt overrasket av hvor mye det leverer for pengene. Ikke bare får man tilgang til over 100 spilltitler. Men det er også medlemsfordeler og partnertilbud. Fikk for eksempel nettopp en måned gratis Disney+ via Game Pass. Verdi 89,- bare der. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Erlendz skrev (9 timer siden):

Hvordan får man tak i Series X hvis man ikke bor nært Elkjøp? Må nesten kjøpe på nettet. 

Har hørt at som oftest er den lagerstatusen i butikk på Elkjøp forhåndsbestillinger via butikk til kunder, men enkelte har fått kjøpt der.

Chattet nettopp med Elkjøp å du må møte opp i butikk for og bestille, dem visste ikke når dem kom for salg på nettet.

Har sett netonnet og Kjell har hatt dem inne men det blir raskt tomt.
 

Så man må bare følge med og treffe til riktig tid sånn som med ps5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen skal teste gamepass ultimate for 10kr i 3 mnd tilbudet: husk å kjøpt minst 1 år med live gold først. Når du så kjøper ultimate for 10kr så blir året med gold også gjort om til ultimate. Kjøpte selv 1år med gold fra elkjøp, så 10kr for ultimate på xbox'en... og nå har jeg ultimate for 509kr totalt eller hva det ble, til langt inn i 2022.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Erlendz skrev (19 timer siden):

Komplett har 50+ Series X på lager. 

Tomt nå. 

Fin den Xboxen, virker mye mere sammensatt en ps5, ingen viftebråk eller coil whine. Sony sine spill til 859kr stk blir dyrt når man får spill dette året slik som flight simulator, back4blood, forza 5 og Halo infinite for en lav mnd pris. For og ikke snakke om stalker 2 og starfield neste år :)

 

Endret av raym123
Lenke til kommentar
44 minutes ago, raym123 said:

Tomt nå. 

Fin den Xboxen, virker mye mere sammensatt en ps5, ingen viftebråk eller coil whine. Sony sine spill til 859kr stk blir dyrt når man får spill dette året slik som flight simulator, back4blood, forza 5 og Halo infinite for en lav mnd pris. For og ikke snakke om stalker 2 og starfield neste år :)

 

Ikke bare det, men den er kraftigere enn PS5 også.

Det eneste PS5 har for seg er noen eksklusive tittler, og stikka med de motoriserte triggerne.

Jeg ser dog på YouTube at mange synes triggerne er irriterende og deaktiverer dem.

Lenke til kommentar

Både PS5 og begge de nye Xbox konsollene er fantastiske maskiner og man gjør sannsynligvis ikke en dårlig investering uansett hvilken konsoll man kjøper. 

Hvis man hadde en Xbox 360 og fremdeles har spillbiblioteket på disk liggende lagret, så er en Series X en gavepakke. Med Series X vil man kunne spille de aller fleste X360 spillene igjen, ofte i forbedret utgave (høyere oppløsning, høyere framerates og MYE kortere loadetider). 
For moderne spill har Series X en rekke fordeler over Series S men i øyeblikket er den viktigste forskjellen at den blir levert med 1TB intern lagring mot Series S sine små 500gb. 
På sikt vil nok den kraftigere hardwaren i Series X bidra til at de nyeste spillene blir å foretrekke på denne maskinen over Series S, selv med spill som kjører 1080p og 1440p. 

Playstation 5 har allerede en rekke fantastiske ekslusive titler (Demons's Souls, Ratchet and Clank, Sackboy, Bugsnax, Returnal) og flere er på vei, så det er ikke til å stikke under en stol at man bør kjøpe seg en PS5 om man skal få med seg alle de fantastiske spillene som sansynligvis ikke blir tilgjengelige på noen andre platformer. 

Hvis man spiller "lite", dvs normalt sett kjøper og spiller 3-4 spill pr år og ikke har tid/interesse for noe utover dette så vil nok en PS5 være den beste investeringen akkurat nå. 

Spiller man derimot mye, og elsker å teste ut både nytt og gammelt i alle sjangere vil jeg påstå at i øyeblikket så er en Xbox med Game Pass Ultimate det beste valget. Med over 400 spill å velge i finner man noe for enhver smak og nesten alle nye spill som ble annonsert på årets E3 konferanse vil komme direkte til Game Pass på utgivelsesdagen. 

Jeg vil også benytte anledningen til å rose MS for økosystemet til Xbox. Har man en Windows PC/Laptop/Tablet og en smart telefon i tillegg til en Xbox har man muligheten for å spille nesten alle spill remote via streaming, man kan slette, flytte og laste ned spill via smart telefon appen samt mange andre hyggelige funksjoner. 
Sonys smart telefon app for Playstation, som fikk en ansiktsløfting for noen mnd siden, ser flott ut og er relativt ryddig, men den fremstår som noe ustabil og mangler funksjoner sammenlignet med appene for Xbox. 

Uansett, det er en fantastisk tid å være gamer, utvalget av hardware og spill har aldri vært større og vi har ekstremt mye spennende i vente på alle platformer! GAME ON!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke sjekket tilgangen på Xbox Series X etter jeg fikk min ved lansering, men etter at nevøen spurte om de var mulig å få tak har jeg sjekket et stund og på meg så virker det helt umulig. Virker som om butikkene får inn PS5 med jevnere mellomrom.
Selv på finn ligger det bare ca. 5 brukte og bare  en ny, sammenlignet med PS5 hvor det sikkert ligger hundrevis.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (23 timer siden):

Har ikke sjekket tilgangen på Xbox Series X etter jeg fikk min ved lansering, men etter at nevøen spurte om de var mulig å få tak har jeg sjekket et stund og på meg så virker det helt umulig. Virker som om butikkene får inn PS5 med jevnere mellomrom.
Selv på finn ligger det bare ca. 5 brukte og bare  en ny, sammenlignet med PS5 hvor det sikkert ligger hundrevis.

Mer og mer tyder på at Xbox har fått økt interesse over de siste månedene, spesielt siden E3. I øyeblikket er Xbox Series X tilnærmet like vanskelig å få fatt i (fra butikk) som PS5 men enda vanskeligere brukt.

Det virker også til at majoriteten av dem som kjøper seg en Xbox er folk som liker å spille mer enn gjennomsnittet hvor gjennomsnitts PS5 kjøperen spiller godt under gjennomsnittet av hva en "ekte gamer" gjør. 
Før noen får lyst til å arrestere meg for siste påstand, gi meg tid til å utdype: 

Playstation som merkevare er for de fleste som ikke spiller selv synonymt med konsoll. Tidligere var det Nintendo folk tenkte på når de skulle forklare hva en spillemaskin/TV spill var for noe, men nå er det Playstation. 

Når jeg ser på vennelistene mine på hver av de respektive konsollene jeg har i hus, så er det uten tvil minst aktivitet på Playstation til tross for at jeg har langt flere kontakter der. Mange av mine spillkontakter er både tidligere og nåværende kollegaer, venner fra barndom, familie og ellers folk jeg har møtt opp gjennom årene via online gaming. For en relativt stor prosentandel av mine Playstation kontakter så er deres spilling redusert til å kjøpe årets FIFA, årets Need for Speed og/eller årets CoD. Disse er ofte aktive i 2-4 uker med sitt siste innkjøp før de forsvinner offline og ikke blir å se igjen før neste spill i serien kommer ut. 

På Switch og Xbox er det langt flere som er online med jevne mellomrom og det er mye større variasjon i spillene som blir spilt av hver enkelt der, selv om jeg også har venner på disse platformene som sverger til få utvalgte favoritter. 

Nå skal det sies at mine vennelister ikke kan brukes som grunnlag for et vitenskapelig forskningsprosjekt men jeg er overbevist om at deler av det jeg har observert gjenspeiler seg i virkeligheten. 

Poenget mitt er at mangelen på PS5 konsoller til tider har fremstått som urettferdig da scalpere har bidratt til å flå genuint spillinteresserte og casuals som egentlig aldri spiller har klart det store kunststykket å anskaffe seg ikke bare en, men kanskje både to, tre eller flere PS5 - noen for å videreselge for litt profitt, andre har greid det ved tilfeldigheter, som feks kjærestepar hvor begge parter har blitt trukket ut i Elkjøp/Power raffles. 

På verdens basis har Sony nå solgt like over 10 millioner PS5 (kombinert begge versjoner) mens MS hars solgt et sted mellom 7-8 millioner Xbox Series S|X (kombinert begge versjoner). 
Selv om Sony her har en klar ledelse på totalen så er det likevel meget imponerende Xbox tall som blir lagt fram da man må huske på at Xbox er en platform som ikke selger i det hele tatt i Asia (den selges, men det er ekstremt liten etterspørsel. Jeg mener å ha lest at det er solgt totalt ca 60.000 Series S|X i Japan så langt) så hvis man ser på konsoll salg isolert til Vesten så er ikke PS5 stort mer enn 1.5 millioner solgte konsoller foran. Dette er fremdeles en solid ledelse men mye tyder på at Xbox haler innpå. 

Som stor fan av spill håper jeg nå at vi kan se oss ferdige med scalpers og annet pakk som har kjøpt maskiner for å skaffe seg kjappe penger og at gamere snart skal kunne gå i butikken og kjøpe seg en konsoll når de ønsker. I tillegg så håper jeg at vi får store mengder med spennende og interessante spill, både til Switch, Xbox, PS5 og PC!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...