Harald Brombach (digi.no) Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 «Hacket» McDonald's for å lage oversikt over iskremmaskiner som er ute av drift. Har fått ros av kjeden 1
LMH1 Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 Bra det kommer noe godt ut av hacking også, ikke kun negativ overskrifter. Det burde vært laget informasjon om ja, så man slipper bomtur. 2
Taurean Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 (endret) Det burde generelt, i alle butikker og restauranter, være et universelt system hvor man kunne sjekke om tilbud og varer var utsolgt, og hvor mange det var igjen til enhver tid. Det er ikke rettferdig at en butikk har reklame for en vare, så kommer man dit, så er det utsolgt. Burde være mulig for en eller annen programmeringsgeni å bli milliardær på det der. Kunne blitt et verdensomspennende system. Men det er min idé, så jeg skal ha 30% ^^ Endret 1. november 2020 av Taurean
mo-rt-en Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 Kan enkelt sjekkes selv også. Åpne McDonalds appen, velg bestill i butikk, velg ønsket butikk. Du ser nå hele bestillingsoversikten og om produktet er tilgjengelig eller ikke. Ser at kallet i appen henter for alle butikker i nærheten samtidig. Så ikke den mest kompliserte tingen å automatisere + presentere. 1
NULL Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 David Tovar velger i hvert fall rett strategi her. Jeg ser for meg at en del andre selskaper hadde vært raske med å legge begrensninger for at ikke API-et ikke skulle "utnyttes". McDonalds klarer her å gjøre dette til noe positivt. 1
Kimble Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 Hyundai har litt å lære av McDonald's angående hvordan man håndterer sånt 8
NULL Skrevet 1. november 2020 Skrevet 1. november 2020 1 hour ago, Kimble said: Hyundai har litt å lære av McDonald's angående hvordan man håndterer sånt Ja, husker saken. Men er det slik at Huyndai ellers tar penger for sin "Connected"-løsning, og slik sett at tredjepartsapper undergravde dette? (da kunne man jo uansett si at det var tilgangen til API-et man regulerte, slik at et abo uansett hadde gitt tilgang også med tredjeparts-apper).
oppat Skrevet 2. november 2020 Skrevet 2. november 2020 22 hours ago, Taurean said: Det burde generelt, i alle butikker og restauranter, være et universelt system hvor man kunne sjekke om tilbud og varer var utsolgt, og hvor mange det var igjen til enhver tid. Det er ikke rettferdig at en butikk har reklame for en vare, så kommer man dit, så er det utsolgt. Burde være mulig for en eller annen programmeringsgeni å bli milliardær på det der. Kunne blitt et verdensomspennende system. Men det er min idé, så jeg skal ha 30% ^^ Dette må EU sørge for!
Ezio Skrevet 2. november 2020 Skrevet 2. november 2020 Taurean skrev (22 timer siden): Det er ikke rettferdig at en butikk har reklame for en vare, så kommer man dit, så er det utsolgt. Burde være mulig for en eller annen programmeringsgeni å bli milliardær på det der. Kunne blitt et verdensomspennende system. Det eksisterer jo allerede f.eks hos Ikea, Clas Ohlson, Elkjøp osv. Så milliardær tror jeg man ikke blir.
Spartapus Skrevet 2. november 2020 Skrevet 2. november 2020 Min "hack" her er å skaffe meg iskrem andre steder enn McDonalds.
Taurean Skrevet 2. november 2020 Skrevet 2. november 2020 Ezio skrev (9 timer siden): Det eksisterer jo allerede f.eks hos Ikea, Clas Ohlson, Elkjøp osv. Så milliardær tror jeg man ikke blir. Det er sant ja ^^ Tenkte mer på dagligvarebutikker.. men det er jo sant, det finnes jo allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå