Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Gameweek 6


blured

Anbefalte innlegg

Den er jo greit, rent formelt. Men en dommer hadde før VAR aldri dømt straffe på den, selv om han stod i en aldri så god posisjon. Om man ser på størrelsen på sjansen der vs straff, ville en dommer som der kunne utøvd skjønn alltid valgt frispark fra rett utenfor 16, og ikke straffe.

Samme med den annulerte scoringen Liverpool fikk i mot seg sist kamp. Mulig det rent formelt er riktig (selv om der er jeg søren meg ikke sikker ...). Men uten VAR, og om man skal vise litt skjønn (hva er egentlig poenget med offside regelen) - så var det helt latterlig at den ble annulert.

Men men, poenget med VAR er jo at man ikke lenger skal vise skjønn, de forsøker å gjøre en hver situasjon mulig å måle objektivt, men jeg mener det ofte blir feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.berZerk skrev (4 timer siden):

Begynner å lure litt på denne van de beek signeringen nå, skjønner at han skulle fases inn men gutten får jo overhodet ikke spille, selv når han ser andre gjøre ræva prestasjoner.

Før kampen i kveld var det kun to spillere som har vært på banen i alle Uniteds kamper denne sesongen: Rashford og Van de Beek. 

Du må huske på at Van de Beek ikke spilte fotball mellom mars og september, så han bør matches litt forsiktig. Han er ikke ving, og han er ikke en balanserende sentral midtbanespiller - dvs han erstatter ikke Fred eller McTominay. Bruno er foran han i køen i hans favorittposisjon.

Han kommer til å få spille mer etterhvert, men Solskjær vil være forsiktig med han. I dag skjønner jeg at han ikke byttes inn, for å ta ut Fred på slutten der med kontringsrommet Chelsea hadde ville vært fryktelig risikabelt, og vi hadde allerede alle de andre offensive spillerne på banen. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Snikpellik said:

Før kampen i kveld var det kun to spillere som har vært på banen i alle Uniteds kamper denne sesongen: Rashford og Van de Beek. 

Du må huske på at Van de Beek ikke spilte fotball mellom mars og september, så han bør matches litt forsiktig. Han er ikke ving, og han er ikke en balanserende sentral midtbanespiller - dvs han erstatter ikke Fred eller McTominay. Bruno er foran han i køen i hans favorittposisjon.

Han kommer til å få spille mer etterhvert, men Solskjær vil være forsiktig med han. I dag skjønner jeg at han ikke byttes inn, for å ta ut Fred på slutten der med kontringsrommet Chelsea hadde ville vært fryktelig risikabelt, og vi hadde allerede alle de andre offensive spillerne på banen. 

Utenom cupkampen mot Brighton så hvor mange minutter har han fått? 40-50? Tror ikke han spilte i ligakampen mot brighton heller. Det er for meg uforståelig at en spiller fra Ajax som gjør det ok i Europa skal bli benket for oss, når vi til og med gjør det dårlig i ligaen, mens James som egentlig ikke har hatt en god kamp på rundt ett år får fortsatt spilletid. Pogba som har vært rimelig elendig til nå (har hatt korona) får også spilletid. Det er da rart at Van de Beek skal bli benket pga fysisk form(?), de få minuttene jeg har fått se av han har han alltid gjort en god figur, han fortjener å spille mer enn 20 minutter. Og forsåvidt, Mata er heller ikke en ving, James er ikke en ving i PL kvalitet, Mason er heller egentlig ikke en ving. Det er blitt standard å spille spillere utav posisjon i United.

 

Hva tenker du er planen da? Om han kun kan spille 10er, så vil han aldri ta over den fra Bruno med mindre han mister det helt. Hele kjøpet virker merkelig, laget skriker etter en høyreving og vi kjøper en ny midtbanespiller som Ole ikke har peiling på hvor han skal plassere.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
.berZerk skrev (15 timer siden):

Hva tenker du er planen da? Om han kun kan spille 10er, så vil han aldri ta over den fra Bruno med mindre han mister det helt. Hele kjøpet virker merkelig, laget skriker etter en høyreving og vi kjøper en ny midtbanespiller som Ole ikke har peiling på hvor han skal plassere.

Litt tålmodighet? Sesongen har såvidt begynt! Vi trenger bredde i stallen og Van de Beek bidrar foreløpig med det. Pereira ut, Van de Beek inn er en stor oppgradering. For ikke å snakke om at Van de Beek ikke spilte fotball mellom mars og september før den første landslagspausen, som nevnt før. Ser heller ikke for meg en spiller som han ute på kanten, eller at han starter sentralt på midtbanen nå som vi møter gode motstandere i CL og PL. 

 

Lenke til kommentar
Liquidkey skrev (17 minutter siden):

Det er mulig jeg ikke så situasjonen godt nok, men det røde kortet til Digne var vel soleklart?

Ja, soleklart mener jeg, noen mener det er helt feil å gi rødt. Men uforskyldt, uflaks og klønete også siden han løper for nærme motspiller og ender med å tråkke på foten. Så ingen intensjon, men må ta konsekvensene av det.

Video: https://streamable.com/7mt7m0

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...