Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Advokat Kaj Wigum - Erfaringer?


KnutValentino

Anbefalte innlegg

En god stund siden nå og vi har allerede vært i ett rettsmøte sammen, men jeg har et litt dårlig inntrykk av han.

Noen andre her som har hatt Kaj Wigum som forsvarsadvokat, eller kjenner til han som forsvarer i voldssaker der Psykisk Sykdom er sterkt involvert?

Jeg har nemlig Aspergers Syndrom i tillegg til Svært Sterk Sosial Angst og Schizoid Personlighetsforstyrrelse.Aspergers diagnosen hadde sterk innvirkning på det som ikke var direkte vold, men truende atferd fra min side i form av en såkalt "Meltdown". Et resultat etter å ha ringt legevakten i flere dager, flere ganger om dagen uten å ha fått en eneste time til tross for store smerter. Og da jeg endelig kom dit så sendte legen meg der, en kvinne, meg rett hjem etter så vidt maks 5 min med beskjed om å bare fortsette å ta Paracet til fastlege var tilbake på jobb. Som var flere dager til da han var på kurs. Så kort sagt endte det med at jeg kuttet meg og kuttet meg. Stoppet ikke før jeg ble lei fordi jeg kjente ingen smerte, noe som sier litt, og så truet jeg med selvmord ved å kutte strupen med gjenstanden jeg nettopp hadde kuttet meg med, tho hun skrev i rapporten at jeg truet hun, forsøkte å bryte meg inn i medisinrommet for å få tak i noe Paralgin Forte eller noe, noe som var bedre enn Paracet og Ibux, ble deretter tvangsinnlagt på Sandviken Sykehus i Bergen og sendt hjem etter 1-2 dager. Eller muligens det var på Mandagen etter en helg, og at jeg kom inn på Fredags kveld.  En av  de 2 var det i allefall.

Altså, dette foregår i Bergen, men jeg bor rundt 100 km utenfor Bergen. Men hører til Helse Vest.
Han skaffet selv papirer fra Sandviken Sykehus - Journalen altså. Og han ba meg skaffe Journalen fra Fastlege og min kommune sin DPS. Og da jeg hadde skaffet disse og skulle gi disse til han var han ikke lenger interessert i de. Tror han sa at de fra Sandviken var nok. Og det vet jeg med garanti at de ikke var. Fordi Journalen fra Sandviken sier så og si ingenting som kan virke positivt på mitt forsvar, så her ble jeg veldig kritisk. Den sier bare at jeg ikke var psykotisk i de tilfellene jeg har blitt innlagt der.

Har heller ikke noe inntrykk av at han har noe interesse av å vinne eller tape saken. Han virker likegyldig til utfallet.

Så, noen her som har kjennskap til denne advokaten og da spesielt i forbindelse med trusselsaker hvor Psykisk Helse, mer spesifikt Aspergers spiller en stor rolle?

Og har noen av dere gode forslag til Advokater i Bergen eller omegn som jeg kan få oppnevnt som ny offentlig forsvarer, og som har god kjennskap til denne typen saker - Altså Trusselsaker som hovedsakelig skyldtes den tiltaltes psykiske helse og der spesielt Aspergers Syndrom har vært involvert -  Der Aspergers og voldssaker er de 2 viktigste stikkordene og Vold og Psykisk Helse er så og si et krav?

Noen steder der ute for Advokater litt som legelisten.no for Leger - Altså et sted der folk gir tilbakemeldinger på hvordan de opplevde den og den advokaten i den og den saken og hva utfallet ble i den og den saken?

Dersom den som kommer med forslaget til Advokaten jeg velger og denne Advokaten viser seg å være svært god og i tillegg vil klare å gi saken et svært positivt utfall for meg - Denne personen får 500 kr.Om slike belønninger her på forumet ikke er tillatt så må admin mer enn gjerne bare fjerne den delen.

Per nå så venter jeg på å bli innkalt til intervju med Psykiatriske Sakkyndige som er satt opp av retten selv. Så jeg føler dette haster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...