Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan takler langtids-single mangel på kroppskontakt og nærhet?


Gjest 8e429...6ba

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest cad8e...fda

For min del som gutt i midten av 20 årene, så kjenner jeg veldig på savnet av kontakt og nærhet. Jeg er veldig glad i kos og nærhet når jeg er med ei. Ble godt vandt med dette i fjor da jeg holdt på med ei i litt over tre måneder, mye sex, kos, nærhet, intimitet og sove hos hverandre. Brått tok det slutt og ikke vært noe annet siden det på 11 måneder.

Kjenner ekstra på det savnet nå i år, og blir værende mye for meg selv. Dette skyldes både pandemien og det faktum at de fleste vennene mine studerer i andre byer. 

Anonymous poster hash: cad8e...fda

Lenke til kommentar
Gjest cad8e...fda skrev (20 timer siden):

For min del som gutt i midten av 20 årene, så kjenner jeg veldig på savnet av kontakt og nærhet. Jeg er veldig glad i kos og nærhet når jeg er med ei. Ble godt vandt med dette i fjor da jeg holdt på med ei i litt over tre måneder, mye sex, kos, nærhet, intimitet og sove hos hverandre. Brått tok det slutt og ikke vært noe annet siden det på 11 måneder.

Kjenner ekstra på det savnet nå i år, og blir værende mye for meg selv. Dette skyldes både pandemien og det faktum at de fleste vennene mine studerer i andre byer. 

Anonymous poster hash: cad8e...fda

Fysisk aktiv > Tinder, greie bilder med profil tekst som forteller kort hva du er ute etter = garantert napp

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 8e429...6ba skrev (På 11.10.2020 den 0.37):

Jeg er en mann som nærmer meg 50 som er ganske nyseparert. Har ett barn under skolealder.

Det jeg lurer på, er hvordan dere som har vært single i lang tid takler mangel på nærhet og kroppskontakt? Jeg er i alle fall typen som trenger det.

Joda, jeg får jo noe kroppskontakt med barnet mitt når det er på besøk, men det er jo bare litt her og der, også er det igang med leking igjen e.l. Også er det jo forskjell på det, og voksen kroppskontakt og nærhet.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Er 29 år, aldri hatt sex eller kjæreste. Det skal mye til før jeg faller for noen, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg er nysgjerrig på hvordan sex føles, har jo aldri blitt fylt opp inni der. 
Jeg får følelser sjelden, men da tør jeg ikke vise dem. Jeg elsker kontakt når jeg er tent/forelsket. Men jeg missliker det med bekjente og familien. Har ei søster og flere bekjente som skal drive med denne forbanna klemminga hele tiden. Helsikkes uvane! Det er bare stress. 

Lenke til kommentar
Gjest f2de1...569

Etter snart 4 år som singel går det bra. Farlig nærme å gjøre det slutt med psykolog bare dumpet alt ut av meg så nå går det toppers. Ons her og der var bare drama og problemer, har hund som gjør hverdagen litt mer spennende og noe fritids aktiviteter som fyller endel av tomrommet. Skal ikke lyve, savner et forhold.. Men i disse tider og redselen for et brudd igjen svidde så jæv.. At jeg venter enda før jeg tar mer initiativ med de jeg er rundt. Er mange jeg kunne gått for, men med denne pandemien passer det veldig dårlig. 

Anonymous poster hash: f2de1...569

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 50f79...bc5

Jeg var singel og i sølibat i nesten 12 år før jeg traff noen. Jeg er ikke så veldig "kroppete" av meg og liker ikke sex eller nærhet med fremmede som jeg ikke har tilknytning til. I et forhold syns jeg det er veldig fint. Gikk helt fint for meg. Man må nesten bare tenke på hva man ønsker, hva man har og hva man faktisk kan få og ta en vurdering derfra. Jeg hadde muligheten til mye uforpliktet sex (fikk nesten tilbud hver dag) men ønsker ikke det og da var det lett å klare seg uten. 

Er dame, forresten. 

Anonymous poster hash: 50f79...bc5

Lenke til kommentar

Det er verre å leve saman med en partner der  kroppkontakten er mer eller mindre fraverende en å leve som langtids-singel utan kroppslig kontakter.     De som er single er vel på eit vis innstilt på det, men de som lever saman med en partner utan intimkontakt har det nok verre.

Det er verra å føle seg ensom blandt mange, en det å føle seg ensom  alene.   I desse pandemitider så er det mange som må ta avtstand til kroppslige kontakter, nærhet til andre mennesker ... Husk ! minimum 1 meters avstand, og god håndhygiene. 🤣

Endret av Flipper
Lenke til kommentar
Gjest 38759...1f8

Book deg en time eller to på spa og få massasje. Tror det er en veldig fin måte å takle det på. Kan også få thai massasje. Da får du dekket behovet for kroppskontakt. Kanskje andre behov om du er heldig og betaler godt. 

Anonymous poster hash: 38759...1f8

Lenke til kommentar

Som en kamerat sa når han sleit med kona noen år før skilsmisse. "Den jævla massøren ga meg mer kroppskontakt enn jeg har fått på 10 år hjemme". Men fra spøk til alvor, ikke-lyssky massage kan gjøre underverker. Ikke bry deg om folk tror du går til massage for "andre ting", disse menneskene er jo begrensa hønsehjerner i utgangspunktet.

Men akkurat nå er kanskje ikke tiden ;)

Jeg anbefaler ikke det som foreslås over meg, men bruk tid på å finne en god tjeneste som holder seg innenfor loven så du slipper slike dårlige opplevelser.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba

TS her igjen. Setter pris på de fleste svarene. Taurean bare dropper jeg å lese.

Det er skrevet en del erfaringer, råd som er både gode - og uvanlige. hehe. Merker med meg selv at det går noenlunde greit ift kroppskontakt. Og ja, det er lettere å være uten kroppskontakt når man ikke er i et forhold, enn i et forhold.

Litt uventet klaging over livet satt i spoiler. Trenger ikke leses.

Spoiler

Men denne pandemien tar på, selv for en kraftig introvert. De første månedene var liksom helt greit, men etterpå har det vært vanskelig. Når jeg i tillegg sliter veldig med kroppsbildet mitt, så er egentlig ikke massasje forå få kroppskontakt et alternativ engang, tror jeg. Kjør på i tillegg med at jeg må til rettssystemet for at barnet mitt skal få treffe meg, der mora har klikka helt. Så joda. Blir nok en artig jul dette...

Var ikke helt den retningen jeg tenkte dette innlegget skulle gå, men. Jeg putter siste delen i spoiler jeg.

Synd egentlig, at det skal være så mange ensomme og kroppskontakt-sultne folk av begge kjønn, som ikke finner hverandre.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba

Nå begynte jeg å tenke på en ting. Kan man å lure kroppen og hjernen til å skille ut kroppskontakt-hormoner på noen måte? F.eks ved at den "koseputa" i postinga over er oppvarmet e.l.?

Finnes det noe forskning på det?

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar

Hvorvidt det skiller ut de riktige hormonene vet jeg ikke men en kvinnelig venn mistet en person hun stod nær og en ting hun fortalte var at å høre på musikk som ga flashback til gode minner mens hun også hadde aftershaven han brukte mest på et tøystykke under puta. Kombinert med store IKEA hotellputer hun la i et dynetrekk hjalp det henne å komme gjennom en vanskelig tid.

Massasje kan også være en god måte å jobbe med kroppsbildet, som en form for eksponeringstrening. Går man til et seriøst sted så vet de at mange kommer dit nettopp for å slippe å bli dømt. Det skiller hvertfall ut de hormonene som gjør at man kjenner seg litt født på ny etter en slitsom jobbdag.

Ellers lykke til og en tragedie når voksne mennesker bruker barna som våpen. Men den kjenner mange menn til dessverre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har bare vært aleine i to år men har begynt å føle veldig på det med kroppskontakt det siste halvåret. Har nå truffet en som jeg holder på med litt via tinder. Vurderte å få prøve og finne en elsker om jeg ikke hadde truffet noen å ha et forhold med. Ønsket var da evnt å finne en fast en, men uten at det var noe mer enn sex og kanskje vennskap, ikke følelser. Men nå er jeg veldig glad i kroppskontakt. Ikke nødvendigvis sex, men bare å sitte i armkroken eller stryke den andre over rompa mens man for eksempel lager mat...

Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba

TS her.

Haha. Wow. Skulle ikke mye til for å trigge kroppskontakt-savnet. Kom meg utendørs ift en hobby jeg har (for første gang på en god stund), og traff på ei som jeg pratet med i et par timer (om nevnte hobby). Og som ikke var så nøye med å holde korona-avstand som er anbefalt.

Mer skulle det ikke til for at jeg har kjent på kroppskontakt-savnet siden.

Jula kan bli tøff, er jeg redd for.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 50f79...bc5
Gjest 8e429...6ba skrev (På 11.12.2020 den 20.27):

TS her.

Haha. Wow. Skulle ikke mye til for å trigge kroppskontakt-savnet. Kom meg utendørs ift en hobby jeg har (for første gang på en god stund), og traff på ei som jeg pratet med i et par timer (om nevnte hobby). Og som ikke var så nøye med å holde korona-avstand som er anbefalt.

Mer skulle det ikke til for at jeg har kjent på kroppskontakt-savnet siden.

Jula kan bli tøff, er jeg redd for.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Hvordan gikk det med deg? 

Anonymous poster hash: 50f79...bc5

Lenke til kommentar
Gjest 8e429...6ba
14 hours ago, Guest 50f79...bc5 said:

Hvordan gikk det med deg?

Det har vært tungt, ingen tvil om det. I tillegg så driver eks.-kona med samværssabotasje, og det gjør det overhodet ikke noe lettere. Tungt å ikke få treffe avkommet på fornuftig måte.

3 hours ago, sedsberg said:

Jeg har funnet ut at det beste er å bare isolere seg så mye som overhodet mulig.

Forstår hvordan du tenker, men for meg så er det barn inne i bildet, så jeg kan rett og slett ikke gjøre det sånn.

Anonymous poster hash: 8e429...6ba

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest 4b79f...6eb

Jeg er over 50 også og kjent veldig på dette med savnet av kroppskontakt ikke nødvendigvis sex men en god  klem... løsninga for min del kom seilende på en fjøl... da en jeg har rota med før som jeg liker godt tok kontakt og har da møttes en gang så jeg fikk dekket det meste av kroppskontakt der for en stund. Man tyr til noen man kjenner fra før er mitt inntrykk. 

Anonymous poster hash: 4b79f...6eb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...